Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2223
Hei

Jeg kjøpte en prosessor til PCen min hos en kjent databutikk, typen jeg fikk utlevert var av en bedre modell enn jeg betalte for. Jeg merket ikke dette når jeg var i butikken. Har nå brukt prosessoren i en måned og fikk i dag mail om at de har gjort en tabbe og gitt meg feil, og spørsmål om jeg kan sjekke det og sende tilbakemelding.. Har ingen planer om å svare, lite aktuelt for meg å rive den ut igjen.

Kan de kreve å få den tilbake når de har gjort en feil?
Ja, det kan de. Dette står sannsynligvis beskrevet i salgsbetingelsene dems.

Der står det noe som at du er forpliktet, til å la dem vite dersom du har feil vare.
ARgh, for sen, men jeg tror nok du får beholde den!
Sist endret av ragedAsian; 29. oktober 2010 kl. 19:39.
Dersom du sier at du har montert den tviler jeg på at de vil ha den tilbake, de vil tape mer på å sende deg en ny (men dårligere) enn å la deg beholde den.
Mdy
Trådstarter
26 5
Takk for respons! Får vel være flink og gi svar da.
Sitat av Mdy Vis innlegg
Takk for respons! Får vel være flink og gi svar da.
Vis hele sitatet...
Gjerne oppdater oss med hvilken respons du fikk tilbake igjen også, slik at vi i fremtiden kan søke tilbake og se hva som skjedde skulle andre komme i lignende situasjoner
De vil nok ikke ha en brukt prosessor tilbake for så og gi deg en ny og dårligere. Det blir bare ekstra kostnader for firmaet. Dette taper de penger på.
Kanskje de vil at du skal klippe bort noen kjerner og sende tilbake til dem?
De vil nok ikke ha den tilbake, det er nok bare for å få registrert feilleveranse i systemet deres, slik at de har kontroll på alt.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Dersom du ikke har lagt merke til at du har fått feil prosessor kan de ikke holde deg ansvarlig for en feil de har gjort. Det er de som har gitt deg feil, ikke du som med viten og vilje har tilegnet deg noe du ikke skulle hatt.

Sitat av Forbrukerkjøpsloven
§ 45. Heving
Selgeren kan heve kjøpet på grunn av forsinket betaling eller annet kontraktsbrudd fra forbrukerens side dersom forbrukerens kontraktsbrudd er vesentlig. Selgeren kan ikke heve etter at hele kjøpesummen er betalt.
Kjøpet kan også heves dersom forbrukeren ikke betaler kjøpesummen innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Mens tilleggsfristen løper, kan selgeren ikke heve, med mindre forbrukeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.
Er tingen allerede overtatt av forbrukeren, kan selgeren bare heve dersom det er tatt forbehold om det eller forbrukeren avviser tingen.
Vis hele sitatet...
Ut fra forbrukerkjøpsloven ser det for meg ut til at du bør ha retten på din side, da du i øyeblikket du kjøpte varen og fikk utlevert det du trodde var riktig vare i prinsippet inngikk en avtale (kontrakt) med selger om å overta tingen for prisen du betalte. Du har handlet i god tro. At selger har gitt deg en bedre vare enn du skulle hatt er således noe som hviler på hans kappe, ikke din.
Mdy
Trådstarter
26 5
Fikk svar i dag, de spør om jeg er interessert i å betale for det..
mer Uinteressert.
Sist endret av Mdy; 1. november 2010 kl. 16:44.
Si det da -> Profitt
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Si det da -> Profitt
Vis hele sitatet...
Du liker profit eller?
Skriv at prosessoren er brukt i en maskin som ble gitt bort som gave, og det er uaktuelt å komme en mnd senere å hverken ta tilbake gaven, eller betale ekstra. dette burde butikken merket før det var gått en måned.
Sitat av ostogskinke Vis innlegg
Du liker profit eller?
Vis hele sitatet...
Ja, du har kanskje merket det
▼ ... over en uke senere ... ▼
Si at du har ødelagt den i ett heftig overclocking eksperiment. XD