Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4761
Hei, jeg kjøpte meg macbook pro for noen mnd siden.
Lyden har virket helt fint til i dag.
Da jeg åpnet dataen så virket ikke lyden.
Jeg skrur opp og ned og har også kikket på lyd-kontrollpanelet og ser fint ut der.
Noen som vet hva som er galt som kan hjelpe meg?
Takker for alle svar!

#desperat
Prøvd å slå maskinen av og på?
Har du installert noen programmer i det siste?
Har du prøvd å oppdatere lyddriveren?
Sjekk om duy har lyd hvis du setter inn hodetelefoner. Hvis lyden kun mangler når du bruker de innebygde høytalerene så kan du sjekke om det "lyser" rødt inni hodetelefonporten. Hvis det gjør det er det den optiske sensoren som har hengt seg. Må bare sende den inn på service så fikser de det lett :9
Det her hjelper neppe, for det er litt andre symptomer. Men hvertfall, jeg har en Macbook og etter jeg har hatt i linjeutgangen og tar den ut mens den står på, så slår jeg på/av en bryter som gjør at det lyser rødt ut av linjeutgangen. Dette gjør at det ikke kommer noe lyd ut av de interne høytalerne på pc'n og det vil kun dukke opp digital lydutgang på kontrollpanelet og ikke analog/innebygd høytalere. Pleier å fikse dette ved å dytte inn en jack og vri forsiktig/dra jacken sakte ut.

Prøvd å koble til en forsterker? Hvis du ikke har brukt Mac noe særlig før, så må du markere hvilken utgang på lydkontrollpanelet du skal bruke som utgang btw. Kanskje noe hjalp?
Samme har skjedd med meg! Jeg er litt over snittet datakyndig og det er ikke snakk om at jeg greier å fikse det... Om du ikke har prøvd som nevnt over å oppdatere lyd driveren, vet ikke jeg. Kanskje du kjenner noen som kan se på den? Å reparere mac er svindyrt :/
Sitat av Asdri Vis innlegg
Samme har skjedd med meg! Jeg er litt over snittet datakyndig og det er ikke snakk om at jeg greier å fikse det... Om du ikke har prøvd som nevnt over å oppdatere lyd driveren, vet ikke jeg. Kanskje du kjenner noen som kan se på den? Å reparere mac er svindyrt :/
Vis hele sitatet...
Er den en måned gammel så har du uten tvil reklamasjon, så lenge du går til der du kjøpte det eller rett til Apple.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Jeg har også et lignende problem, hvor lyden forsvinner helt etter at jeg tar ut jacken. Trenger reboot for å få fikset problemet. Tydelig at dette er en svakhet med Mac.
Trådstarter
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Trykk på f12
Vis hele sitatet...
Du kødder?
Etter mine opplevelser, så er det bare svakheter med Mac.
Trådstarter
Lyden virker helt fint nå. Jeg vet ikke hvordan men det virket plutselig bare.
Leser her i tråden at det har skjedd med mange andre.
Noen som vet hva problemet kan være?
De gangen dette skjer med meg er det fordi pinsa i jacken ikke går til normal plassering etter jeg har hatt headsett i kontakten. Da tar jeg som regel den ut og inn flere ganger, evt bruker en tannpirker(NULL METALLER) for å dirke ut disse pinsa.
Sitat av Storebrand Vis innlegg
De gangen dette skjer med meg er det fordi pinsa i jacken ikke går til normal plassering etter jeg har hatt headsett i kontakten. Da tar jeg som regel den ut og inn flere ganger, evt bruker en tannpirker(NULL METALLER) for å dirke ut disse pinsa.
Vis hele sitatet...
Eller så er jacken skitten...

Da kan du ta en q-tip, rive av mesteparten av ulla til det bare er littegrann på den, og forsiktig rense jacken.

Funker fett på iphone's som har skitten jack og som ikkje kommer ut av "headset" modus.
Har akkurat det samme problemet, her er screenshot av hvordan det ser ut i innstillinger:

http://i50.tinypic.com/alt3iu.jpg
Trådstarter
Prøvd og restarte? Det virket på meg da