Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2290
Hei!

Jeg har en stasjonær PC fra 2012, som jeg i dag planla å oppgradere med et nytt grafikkort. Under utbyttingen av kortet gikk det skeis, og nå er hele maskina død. Jeg tar det som et tegn fra gudene om at det er på tide med en flunkende ny maskin.

Siden det ikke gikk så bra å montere dette nye skjermkortet, virker det digg å kjøpe noe ferdigbygget denne gangen. Nå har jeg imidlertid et nytt grafikkort, så det må bli en ferdigbygget PC uten grafikkort. Komplett selger det de kaller "Komplett Office", som stort sett later til å være nettopp ferdigbygde PC-er uten grafikkort.

Grafikkortet jeg har kjøpt er av modell ASUS Radeon RX 570 4GB Expedition.

Spørsmålet mitt er om det virker som en grei og gjennomførbar plan å kjøpe for eksempel denne, og putte grafikkortet mitt i den. Jeg regner med at det også går an å plugge inn de gamle harddiskene mine?

Jeg har ikke behov for et beist av en PC, men den gamle maskina slet blant annet med The Awesome Adventures of Captain Spirit, som jeg ikke tror er et veldig krevende spill. Kjenner dere til noen kjøp som vil gi meg god valuta for pengene gitt dette? Jeg er ganske fleksibel på pris. Det viktigste er at jeg får noe som varer noen år, og kan kjøre diverse eldre spill med grei ytelse (Skyrim er vel det mest krevende spillet i biblioteket mitt).

Tips? Andre råd? Setter pris på alle innspill!
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Hvordan var det den forrige maskinen strøk med? Er du sikker på om skjermkortet fremdeles funker?

Hvis ja er det ikke noe hinder i å bare sette inn skjermkortet. Jeg ville likevell anbefalt deg å gjøre noen små endringer da den maskinen er ment som en kontormaskin og ikke en spillmaskin.

1. Bytt SSDen til en Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2 PCIe SSD M.2 2280. Denne er 78 kroner billigere enn den som følger med. Denne er tregere men gir mer lagringsplass som vil bli nødvendig raskt.

2. Vurder å bytt ut CPU med noe bedre da den foreslåtte CPUen er en veldig svak cpu og er ikke tiltenkt spilling. Det å bare gå opp til en i3-8100 viol være en kraftig forbedring. En CPU er etter min mening noe av det vanskeligere å bytte ut i etterkant som kan være verdt å ta med seg.
Sist endret av tep0sen; 10. juli 2018 kl. 21:43.