Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3746
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet dere hvilke stoffer som generelt hjelper folk å MISTE matlysten?
Amfetamin helt klart.
Ganske mange egentlig. Opiater, Amfetaminer, methylfendidat, de fleste psycedelica, efedrin, kokain + mer. Mange mister også matlysten til en viss grad av å røyke cannabis over lang tid.
Lista er lang, men om det er noe du har tenkt til å ta regelmessig for å miste matlyst så har det sin pris kan man si..

Det som hjelper over tid uten den voldsomt høye prisen er nok viljestyrke
Sist endret av Alge; 16. august 2018 kl. 00:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Løs Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Amfetamin eller andre stimulerende midler som nevnt over. Gjorde det selv for et par år siden. Tenkte jeg skulle ta det litt av og til for å gå ned i vekt. ( veide 120kg, 182 høy 20åring.)

Ble fort mer og mer til man tilslutt sitter der og har brukt ca 1g om dagen en hel sommer. Det er bare dumt og du skader deg selv, mer enn du vinner. Veide 59kg på slutten av den sommer'n. Så ut som et tomt skinn og følte meg helt jævlig.

Anbefaler absolutt ingen å drepe sult følelsen med noe som helst, den kommer å tar deg til slutt.
Stoffer uten de store bivirkningene har bare moderat effekt men de er alle sentralstimulerende slik som de stoffene med bedre effekt. Både koffein, yohimbine hcl og effedrin fungerer godt og har svært lite bivirkninger. (Yohimbine og effedrin må aldri blandes)

Problemet med det er at effekten bare er midlertidig, etter en stund kompanserer kroppen effektene av stoffet for å vedlikeholde likevekt og da er sultfølelsen som før. Dette gjelder også sterkere sentralstimulerende.

Det finnes også diverse svært nye legemidler som er laget for å hemme sultfølelsen, men om man ser på mulige bivirkninger ville jeg aldri rørt de, grunnet måten de påvirkerer hjernen og nevrotransmitterne på.

Dette gjelder også DNP som jeg har sett snakk om de siste dagene på dette forumet.

Det er desverre slik at per dags dato er det bare en trygg måte å gå ned i vekt på, og det er å spise i kaloriunderskudd. Du kan for eksempel bruke myfitnesspal og logge hvor mange kalorier du spiser og hvor mye du går ned på så og så mange kalorier, så spise mest mulig mens du fremdeles går ned i vekt.
Nikotin er også kjent som sult-hemmende. Er visst ikke uvanlig å legge på seg noen kilo når man slutter å røyke. Ikke noen god grunn til å begynne å røyke eller snuse av den grunn selvfølgelig.
Hvis du skulle være så uheldig å få diabetes 2 kan du få Metformin... da minsker matlysten. Du må iallfall ta to tabletter hver dag.. resten av livet. Diabetes er vel ikke noe å trakte etter men Metformin funker, men visstnok ikke for alle.
Å miste matlysten for å gå ned i vekt er farligt.
Sitat av dazezone Vis innlegg
Nikotin er også kjent som sult-hemmende. Er visst ikke uvanlig å legge på seg noen kilo når man slutter å røyke. Ikke noen god grunn til å begynne å røyke eller snuse av den grunn selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Kan hende jeg har misforstått, men går man ikke opp i vekt fordi man får følelsen at man på putte i seg noe for å få vekk suget etter røyk?
Sitat av ronniba Vis innlegg
Kan hende jeg har misforstått, men går man ikke opp i vekt fordi man får følelsen at man på putte i seg noe for å få vekk suget etter røyk?
Vis hele sitatet...
Det har lenge vært teorien og er nok en del av det, ja. Nyere forskning tyder på at nikotin også aktiverer andre deler av hjernen som hemmer sult-følelse og at det ikke bare er selve avhengigheten som spiller inn. Hvis du googler "nicotine and hunger" får du en del artikler som forklarer det bedre, men det fungerer altså noe annerledes enn tidligere antatt.
Sist endret av dazezone; 16. august 2018 kl. 22:38.
Det finnes også legemidler som ikke gir noen rusvirkning som gjør at du mister matlysten. Ville tatt en tur til legen før jeg begynte å slanke meg med amf.
Sitat av Susa Vis innlegg
Det finnes også legemidler som ikke gir noen rusvirkning som gjør at du mister matlysten. Ville tatt en tur til legen før jeg begynte å slanke meg med amf.
Vis hele sitatet...
Hvilke?
Sitat av Skepty Vis innlegg
Hvilke?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk Sibutramin av legen for en del år siden. Jeg var ikke overvektig, men ville slanke meg 5-6 kg etter at jeg hadde fått barn. Mistet helt matlysten og raste ned i vekt. Ser at det ikke er lov i Norge lenger, men at det selges på nett (ulovlig riktignok). Husker jeg kjøpte det i Tyrkia reseptfritt etter at jeg hadde brukt opp de jeg fikk av legen. Jeg hadde litt bivirkninger med søvnproblemer husker jeg, men det var veldig effektivt på forbrenning og matlyst.

Orlistat er fremdeles mulig å få på resept i Norge. Det er et middel som hindrer opptak av fett i tarmen og ikke påvirker apetitten.
Sibutramin er fremdeles i kategorien sentralstimulerende og hindrer opptak av noradrenalin og serotonin. Det ble ulovlig fordi det kan føre til hjertesykdom. Ser ikke hva som gjør det spesielt mye bedre enn amfetamin. Det finnes flere stoffer som delvis hemmer opptak av fett i tarmen, men ser ikke den store nytteverdien da hovedårsaken for overvekt idag er karbohydrater, ikke fett. I tillegg medfører det diaré.

Om det hadde vært et forholdsvis trygt legemiddel som hemmet sulten hadde fedmeproblematikken vært langt mindre aktuell en den er.
Sitat av Susa Vis innlegg
Jeg hadde litt bivirkninger med søvnproblemer husker jeg, men det var veldig effektivt på forbrenning og matlyst.
Vis hele sitatet...

Når man faster eller spiser lite er det vanlig at man blir mere opplagt og trenger mindre søvn. Det er først i det siste (sett under menneskets totale eksistens) at vi har så stor tilgang på mat. Menneskekroppen er vandt til å gå perioder uten mat, samtidig som den trenger masse energi for å skaffe mat, som ved jakt eller å gå rundt å lete etter frukt og grønt.
Sitat av why_not Vis innlegg
Når man faster eller spiser lite er det vanlig at man blir mere opplagt og trenger mindre søvn. Det er først i det siste (sett under menneskets totale eksistens) at vi har så stor tilgang på mat. Menneskekroppen er vandt til å gå perioder uten mat, samtidig som den trenger masse energi for å skaffe mat, som ved jakt eller å gå rundt å lete etter frukt og grønt.
Vis hele sitatet...

Kom med flerne troverdige kilder som forteller man blir MER opplagt og trenger MINDRE søvn når man faster...

Kroppen kommer jo til å ta energi fra fettveve til det er så lite og da går den til musklene for å skaffe energi.
Sitat av Cloor Vis innlegg
Kom med flerne troverdige kilder som forteller man blir MER opplagt og trenger MINDRE søvn når man faster...

Kroppen kommer jo til å ta energi fra fettveve til det er så lite og da går den til musklene for å skaffe energi.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvordan jeg legger til link her . Men hvis du søker på Google "inttermittent fasting less sleep" så finner du mye om det
Sitat av why_not Vis innlegg
Vet ikke hvordan jeg legger til link her . Men hvis du søker på Google "inttermittent fasting less sleep" så finner du mye om det
Vis hele sitatet...
Kan ikke si det er de mest troverdige kildene men når 10/12 sier det så stoler jeg på det

Har hørt mye angående fasting og trening der folk får kjempe stor fremgang men trodde aldri det hjalp me søvn.
I mange land er jo drøye perioder med faste regnet som god forebyggende medisin og det er temmelig utbredt i mange land fortsatt, og da snakker jeg faste uten religiøse overtoner som i ramadan. I øst europa og deler av russland er det tilogmed mange "sult-klinikker" der du kan ta deg en 2 eller 3 ukers sultekur og få oppfølging av leger og spesialister. Er endel info om de sult-klinikkene om du leter litt. Var også en britisk dokumentar på NRK om faste og hvilke fordeler faste gir, kanskje ligger den fortsatt ute på nrk.no?

Men ja, økt energinivå og redusert søvn var overraskende nok noe som "rammet" mange av de som fastet. Og disse her de kjørte stram regi, var ikke noe jukse-faste som ramadan der de spiser etter solnedgang. Disse øst-europeerne og russerne de klinker til med vann og te i opptil 3 uker. Blodverdier blir målt, blodtrykket faller ja det skjer mange positive ting i kroppen når den utsettes for ekstremsport som faste uten mat i 3 uker.