Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3321
Hei, vurderer å prøve mdma for første gang på nyttårsaften i år, er en stund til ja, men men

Ifølge det jeg har lest virker mdma i 4-5 timer, men en annen kilde sa at første gang man bruker det kan det vare opptill 10 timer fordi de greien som mdma virker på i hode er helt "opplada" å vil slippe ut stoffet mye lenger/mer, stemmer dette?

Hvordan er det med angst og mdma, har faktisk sykt kontroll på angsten nå i forhold til før, med kontroll mener jeg at jeg klarer å holde inne et angstanfall, siste gangen jeg hadde angstanfall var vell i juni en gang i år.

I tillegg til angsten har jeg "depersonalisering", noen med samme "sykdom" som vet hvordan depersonalisering og mdma er kombinert?

Hvor intenst er mdma i forhold til hasj (på bøtte)?

Er det en god ide å teste mdma i et roligere miljø enn på nyttårsaften (evt hjemme med en kompis eller venninne), kommer til å dra på privat fest / fors først så på byen så på nasj.

Er det farlig å ta 1-3 øl på byen kombinert med mdma?

Takk
Jeg ville aldri førstegangstestet mdma "offentlig" med mange "normale" mennesker som ikke er på noe. Dette er noe du burde teste enten i en liten gruppe der alle er med/vet om det!
Sitat av fingerfun Vis innlegg
Jeg ville aldri førstegangstestet mdma "offentlig" med mange "normale" mennesker som ikke er på noe. Dette er noe du burde teste enten i en liten gruppe der alle er med/vet om det!
Vis hele sitatet...
Kan du begrunne svaret ditt? Ikke det at jeg ikke tror deg altså, men er det fare for "bad trip" pga av det eller noe sånt?
Set-Setting er grunnlaget for all bruk av rusmidler!

Som sagt allerede, ikke å anbefale førstegangstur blant folk som ikke skal være med på leken!

Set-Setting-Set-Setting-Set-Setting..

Rusmidler gør noe med tankegang og oppfatningsevnen, spesiellt MDMA gir deg sykt svære
sosiale/følelses antenner, en skjev oppfatning iløpet av kvelden vil gjøre en ellers trivelig aften om til
et svart mareritt du egentlig kunne spart deg.
Sist endret av Eyeamare; 2. november 2012 kl. 22:23.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Set-Setting er grunnlaget for all bruk av rusmidler!

Som sagt allerede, ikke å anbefale førstegangstur blant folk som ikke skal være med på leken!

Set-Setting-Set-Setting-Set-Setting..
Vis hele sitatet...
Vis jeg tester det EN gang før nyttår, men noen venner eller 1 venn som "er med på leken". Er det da "anbefalt" å gjøre det blandt andre?
Sitat av frantzen91 Vis innlegg
Vis jeg tester det EN gang før nyttår, men noen venner eller 1 venn som "er med på leken". Er det da "anbefalt" å gjøre det blandt andre?
Vis hele sitatet...
Nei..
ti tegn
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Nei..
ti tegn
Vis hele sitatet...
Hm, greit. Får bli kjent med rusmiddelet først
Sitat av frantzen91 Vis innlegg
Hm, greit. Får bli kjent med rusmiddelet først
Vis hele sitatet...
Bli kjent med deg selv på rusmiddelet
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Bli kjent med deg selv på rusmiddelet
Vis hele sitatet...
Joda, var det jeg mente, på en måte
Anyways, glhf og stay safe
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Anyways, glhf og stay safe
Vis hele sitatet...
Alltid!

Noen som kan svare på de andre spørsmålene forresten?
Husk å drikk nok vann, spesielt om du tar deg noen øl utover kvelden, ellers er det lett for å tørke ut og ende opp med skallebank fra helvete.
Sitat av frantzen91 Vis innlegg
Kan du begrunne svaret ditt? Ikke det at jeg ikke tror deg altså, men er det fare for "bad trip" pga av det eller noe sånt?
Vis hele sitatet...
Fordi du kan bli helt sykt fucked up, ikke klare å gå, osv. og veldig synlig beruset, mer enn alkohol, om du får en solid smell.

MDMA kan fint hjelpe på noen av problemene dine men jeg anbefaler det generelt ikke ettersom jeg mener at det bare friterer hjernen og i terapeutisk setting er det et veldig to-egget sverd. De kan fort bli veldig mye værre også. MDMA vil gi en kjapp vei til åpenhet, frihet og ekstase som kan fungere som inspirasjon til å overkomme problemene sine, og det kan gi mersmak eller destruktive tanker og dårlige måter å håndtere problemene sine på i det langsiktige.

Følelsesmessig badtrip på MDMA er fullt mulig, og da kan du bare glede deg til du kresjer og seratoninet er tomt, for da blir det gjerne ennå værre. I 95% av tilfellene har folk en helt enorm opplevelse på MDMA og nesten utelukkende positiv, i ens egne øyne ihvertfall.

Vil du teste det en første gang for å smake på det ute blandt folk, bør du ikke ta mer enn 50-60mg med ren crystal, litt avhengig av kroppsvekt men ca. 0.7mg/kg, da vil du som regel fint kunne interagere med andre mennesker. Kvalitet er derimot så og si umulig å finne ut av med MDMA, siden "100% ren MDMA" kan inneholde så lite som 60% aktive molekyler, så "testkaniner"/en batch som er kjent kvalitet på, er greit å ha. Litt MDMA = stimulert, mye MDMA = kanonstein.

Jeg kan komme med et skadepreventivt forslag til deg; test det ut i full dose (1.5mg/kg) alene sammen med en god venn som alltid stiller opp, som også tar stoffet i tilsvarende dose selvfølgelig, i en helt trygg og uforstyrret setting med god (elektronisk) musikk. Så kan du føle derifra hvordan nyttårsaften vil bli, men sammen med vanlige folk fungerer det egentlig ikke siden folk fort kan bli plagsomme, påtrengende og masete av MDMA og det kan føre til stygge situasjoner for en selv. Enkelte blir helt stille og bare sitter og chiller for seg selv. Alt avhengig av individuell psyke... Husk å få i deg en solid hamburger/biffmåltid og masse vann etterpå, sov godt og få nok masse sol.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Fordi du kan bli helt sykt fucked up, ikke klare å gå, osv. og veldig synlig beruset, mer enn alkohol, om du får en solid smell.

MDMA kan fint hjelpe på noen av problemene dine men jeg anbefaler det generelt ikke ettersom jeg mener at det bare friterer hjernen og i terapeutisk setting er det et veldig to-egget sverd. De kan fort bli veldig mye værre også. MDMA vil gi en kjapp vei til åpenhet, frihet og ekstase som kan fungere som inspirasjon til å overkomme problemene sine, og det kan gi mersmak eller destruktive tanker og dårlige måter å håndtere problemene sine på i det langsiktige.

Følelsesmessig badtrip på MDMA er fullt mulig, og da kan du bare glede deg til du kresjer og seratoninet er tomt, for da blir det gjerne ennå værre. I 95% av tilfellene har folk en helt enorm opplevelse på MDMA og nesten utelukkende positiv, i ens egne øyne ihvertfall.

Vil du teste det en første gang for å smake på det ute blandt folk, bør du ikke ta mer enn 50-60mg med ren crystal, litt avhengig av kroppsvekt men ca. 0.7mg/kg, da vil du som regel fint kunne interagere med andre mennesker. Kvalitet er derimot så og si umulig å finne ut av med MDMA, siden "100% ren MDMA" kan inneholde så lite som 60% aktive molekyler, så "testkaniner"/en batch som er kjent kvalitet på, er greit å ha. Litt MDMA = stimulert, mye MDMA = kanonstein.

Jeg kan komme med et skadepreventivt forslag til deg; test det ut i full dose (1.5mg/kg) alene sammen med en god venn som alltid stiller opp, som også tar stoffet i tilsvarende dose selvfølgelig, i en helt trygg og uforstyrret setting med god (elektronisk) musikk. Så kan du føle derifra hvordan nyttårsaften vil bli, men sammen med vanlige folk fungerer det egentlig ikke siden folk fort kan bli plagsomme, påtrengende og masete av MDMA og det kan føre til stygge situasjoner for en selv. Enkelte blir helt stille og bare sitter og chiller for seg selv. Alt avhengig av individuell psyke... Husk å få i deg en solid hamburger/biffmåltid og masse vann etterpå, sov godt og få nok masse sol.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Har jo da brukt en god del amfetamin i min tid som rusBRUKER, og har opplevd nedturen av det. Er nedturen til XTC noe ala amf sin? Det du sier at mdma kan hjelpe med noen av problemene mine, hva mener du da? At man er angst-fri når man er påvirket av mdma, eller tenker du i ettertid?
Når peaken kommer og du merker deg energisk hør denne mixen, du kommer til og elske den - den kommer til og passe formen du har i vente, dans ræven av deg, reflekter musikken - om du tenker "Jeg kan ikke danse."

Så kan jeg si at jeg hadde samme innstiling før jeg fikk i meg MDMA, men en ting kan jeg - og det er og reflektere musikken med hele kroppen

Kose deg!
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Når peaken kommer og du merker deg energisk hør denne mixen, du kommer til og elske den - den kommer til og passe formen du har i vente, dans ræven av deg, reflekter musikken - om du tenker "Jeg kan ikke danse."

Så kan jeg si at jeg hadde samme innstiling før jeg fikk i meg MDMA, men en ting kan jeg - og det er og reflektere musikken med hele kroppen

Kose deg!
Vis hele sitatet...
Haha, høres awesome ut ! Pleier som regel å ta av på dansegulvet med kun alkohol, så å tenke, jeg kan ikke danse skjer ikke.. Selv om jeg vet at jeg ser ut som en idiot der jeg står å gjør noe jeg tror jeg kan
Sitat av frantzen91 Vis innlegg
Har jo da brukt en god del amfetamin i min tid som rusBRUKER ... Er nedturen til XTC noe ala amf sin? Det du sier at mdma kan hjelpe med noen av problemene mine, hva mener du da? At man er angst-fri når man er påvirket av mdma, eller tenker du i ettertid?
Vis hele sitatet...


Man er ganske fri for angst under påvirkning av MDMA og man kan få innsikter i hvorfor man er så full i angst til vanlig når det kan være så lett å være fri, en inspirerende tilstand for å si det sånn, men husk at man får virkningen i revers, så om man ikke integrerer dette på riktig måte så vil det bare svi mye mer.
Nedturen er jo hard, selv for en med lite angst. Men turen er helt fantastisk, sikker på jeg kan erobre verden de gangene jeg er på tur.
Har aldri prøvd selv, men som med alle andre rusmidler bør det prøves for første gang ilag med godt bekjente og folk du stoler på.
Plutselig ender du opp med og klikke mongo og skyte raketter på folk og greier (Satt i perspektiv), så heller prøv det en gang tidligere og sjekk om dette er noe du vil prøve igjen, kjipt og ødelegge nyttårsaften på en badtripp også
Ser ut som jeg skal bli kjent med rusmiddelet før jeg skal teste det blant nyktere, tenkte bare nyttårsaften kunne vært en awesome førstegangs tur med tanke på raketter og alt. Men takk for svar
Første gangen jeg tok MDMA så droppa jeg to ganger i løpet av 3 timer (tror jeg)og turen varte ikke 10 timer selv om jeg ble veldig påvirka. Husker jeg bli liggende på stranda med små brekninger fordi jeg hadde klart å svelge sand med et uhell og likevel var storfornøyd med tingenes tilstand. Ble veldig visuelt i tillegg. Anbefaler å ha med tyggis slik at du slipper våkne opp dagen etter med dritstøl kjeve. De gangene jeg har tatt det har jeg alltid merket det når kjeven går litt bananas. Go tyggis!

Tygge, tygge tygge.
Sist endret av Mofse; 3. november 2012 kl. 12:29.
Sitat av Smetown Vis innlegg
Første gangen jeg tok MDMA så droppa jeg to ganger i løpet av 3 timer (tror jeg)og turen varte ikke 10 timer selv om jeg ble veldig påvirka. Husker jeg bli liggende på stranda med små brekninger fordi jeg hadde klart å svelge sand med et uhell og likevel var storfornøyd med tingenes tilstand. Ble veldig visuelt i tillegg. Anbefaler å ha med tyggis slik at du slipper våkne opp dagen etter med dritstøl kjeve. De gangene jeg har tatt det har jeg alltid merket det når kjeven går litt bananas. Go tyggis!

Tygge, tygge tygge.
Vis hele sitatet...
Hahah, det er sant det med kjeven
Kjøpte meg tannbeskyttere som jeg hadde på meg første gang jeg tok det, funka som bare det
Hei. Om du har lyst til å prøve MDMA så er det veldig lurt å gjøre det med en eller to du har et veldig bra forhold til som personer du er glade i Det gjør hele opplevelsen mye bedre!

Jeg tok MDMA sammens med en jente som sliter med ganske heftig depressjon og angst. Selv om jeg forklarte alle bivirkningene til jenta så valgte hun å gjøre dette. Hun ble et extremt glad menneske under tiden, kunne nesten ikke kjenne henne igjen. Hun ble på en måte det mennesket hun ville vært uten angst og depresjon, men selvfølgelig mye mer glad og lykkelig Men hun fikk en liten nedtur, men ikke noe nevneverdig! Hun veier i underkant av 50kg og inntok ca 0.15g første gang!

Vis respekt for stoffet og ta det med store mellomrom! Da blir det myyye bedre Se på det som en liten godbit som du ikke fråtser av