Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1890
Egentlig elsker jeg den "gode gamle" applemusa, altså den med den lille scrollekula oppå, og ledning. Liker både det å kunne scrolle alle veier, og de veldig "fine" hakkene når man scroller. Men denne lille kula har en tendens til å samle møkk under seg, omtrent som kula under gjorde i gamle dager før optisk tok over. Det funker ganske lenge å blåse/riste/banke det ut, men nå får jeg bare scrolla en vei, samme hva, og det er irriterende.

Så da er det jo på tide å kjøpe en ny, og ... vel... nå begynner jeg å lure litt på om jeg skal begå helligbrøde og kjøpe noe annet enn en applemus.

Magic mouse ser jo på sett og vis morsom ut den, men... njaaaaa... batterier? irritasjonsmoment når man går tom rett før deadline, som man garantert kommer til å gjøre. Også er jeg litt skeptisk til den totalt knappeløse toppen, jeg liker å kunne klikke "fysisk".

Batteripunktet er jo også et ganske generelt minus for alle trådløse varianter. Men hvis de har et innebygget Li-ion-batteri, og har en praktisk ladeløsning til dette, da begynner vi å snakke.

Jeg vil IKKE ha en trilliard knapper, jeg gidder aldri å programmere dem i hytt og pine samme hva.

Mobee Magic Charger er jo også en mulighet, men det føles litt dumt å betale like mye for en ekstra batteriløsning, som for selve musa, pluss at jeg er skeptisk til Ni-MH-batteriet, jeg vil kunne sette den i laderen når jeg går for dagen (har evt også lader med usb-utgang tilgjengelig), samme om den er bare bittelitt utlada, totalt utlada, osv, uten at batteriet blir idiot av det.

Noen som har noe tips?
Logitech sine "gamingmus" er rimelig deilige, spesielt de med vektsett.

MX518 bruker jeg til daglig på jobb. (Dessverre uten vekter), herlig form, god "ytelse", passe med knapper.
Kan bare si meg helt enig med Forconin Jeg kjøper aldri noe annet enn Logitech når det kommer til mus.
Sitter med MX518 hjemme, og min gamle Logitech G5 på skolen. Utrolig deilig med vekter og ordentlig grep! Hvis ikke er jo musa i MX5500 settet med keyboard genial, holder i ukesvis uten å lades. Vet ikke om du får kjøpt musa løst, men med keyboard koster det 1500kr sist jeg sjekka.
Razer Salmosa, overraskende bra, og overraskende billig.
http://www.kelkoo.no/ss-razer-salmosa.html
I say Cooler Master Sentinel.

enkel i bruk, ikke nødvendig å programmere noe som helst med mindre du vil ha noe spesielt.
Veldig god i hånda, selvsagt med kabel. mener å huske at USB'n er belagt med Gull for optimal tillkobling
Sitat av Forconin Vis innlegg
Logitech sine "gamingmus" er rimelig deilige, spesielt de med vektsett.
Vis hele sitatet...
Hva er vektsett? har denne vektsett? Jeg er ny på dette teknologigreiene, jeg. ><

Hvis jeg har funnet feil mus, ville noen vært interessert i å linke til en MX518 med vektsett? Er vektsett noe man kjøper utenom eller kommer det innebygget i musen? Har hatt lyst til å kjøpe denne musen en stund nå, har bare ikke kommet så langt, så når jeg først kommer så langt som å faktisk kjøpe den vil jeg helst ha med alt.
Jeg anbefaler lett Razor Naga, den har 17 knapper og er helt nydelig og holde i synes du skal prøve denne jeg gir den nemelig 10/10 i rating.
Har flere kamerater som har byttet fra logitech for nagaen er mye bedere og spille med osv.
Sitter i timen, så har ikke tid til å finne noen linker.
Men Logitech MX Revolution er utrolig god, samt Cyborg R.A.T 7/9
Har hatt begge to, sitter med en R.A.T as i speak.
Anbefaler microsoft sidewinder er en ganske stor mus, den har metal scroll, og et par ekstra knapper på siden. trenger ingen programering. det er med vektsett. selv har jeg med sub kabel. men det er vel 1 sidewinder som er trådløs også mener jeg
Denne kansje?
http://www.dealextreme.com/
Du var jo fornøyd med den forrige.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Hva skal du bruke musa til? bruker selv Creative Fala1ty 2020 musa, den har en tilbake knapp til tåmmelen og en fram knapp til ringefingeren (høres sært ut med knapp til ringefinger, men er utrolig deilig) du trenger ikke noe programmer hvis ikke du skal omproggramere knappene og endre sensitiviteten. den har tre "levler" på sesiviteten.http://s3.amazonaws.com/wootsaleimages/Creative_Fatal1ty_2020_Laser_Mousex8uDetail.jpg

musa er mere "klumpete" enn de fleste muser btw, men skal du ha en mus du liker godt burde du gå til div. butikker og prøve musene og se hvilke som faller i smak til hånda di
Jeg bruker logitech Performance MX, og digger den!
Den er trådløs, men jeg bruker ledningen hele tiden, fordi den plager meg ikke, og jeg trenger aldri å lade

EDIT: Tror ikke folk leste posten til TS, han er vant til en apple mouse. -->http://img.engadget.com/common/images/2130359713636671.JPG?0.9099284156693608
Han skal åpenbart ikke bruke den til gaming.
Sist endret av CatastrophicRoadKill; 1. februar 2011 kl. 12:39.
MX518, god og billig mus...
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Sitat av Runardo Vis innlegg
Jeg anbefaler lett Razor Naga, den har 17 knapper og er helt nydelig og holde i synes du skal prøve denne jeg gir den nemelig 10/10 i rating.
Har flere kamerater som har byttet fra logitech for nagaen er mye bedere og spille med osv.
Vis hele sitatet...
Det der høres jo ut som det stikk motsatte av det jeg spør om, spesielt i og med at jeg spesifiserer at jeg IKKE vil ha en billiard knapper. Selv de to ekstra på sidene av applemusa har jeg deaktivert fordi de bare er irriterende.

Og som enkelte her har gjetta - nei, den skal ikke brukes til gaming. Den brukes faktisk enkelt og greit ALDRI til gaming. Nix. Njet. Nei. Nada gaming:

Work work work, all day long, work work work while I sing my song.
Gonna fix this picture gonna make it shine, while I brush up that webpage with code so fine.
Vis hele sitatet...
PS: Til det anonyme crewmedlemmet som flyttet tråden min ut fra det heilage rommet - det var med vilje at jeg la den i VIF, nettopp for å slippe "OMG!!NOOB1!ONE!DENNE-MUSA-RULER-TIL-Å-FRAGGE-NOOBS-I-CS-OG-HAR-FEMTITUSENBILLIARDER-KNAPPER-MED-BLINKENDELYS" - svarene

Mulig jeg oppfattes som litt vanskelig og sær og sur her nå, men jeg vil altså helst ikke ha noe annet lys på den enn laserdioden, og dette vil jeg at skal være så diskre som mulig. Jeg vil ha så få knapper som mulig, helst bare scrollehjul/kule som også kan være klikkbart, og høyre+venstreknapp. Jeg vil helst IKKE ha masse deler som kan skiftes ut (vektsett kan muligens være et unntak her).

Se på bildet og kommentaren til RoadKill94. Det der er den hellige gral. Optimalt sett ville jeg hatt apples mighty mouse med en bedre løsning for scrollekula.

Sitat av FpsDog Vis innlegg
Denne kansje?
http://www.dealextreme.com/
Du var jo fornøyd med den forrige.
Vis hele sitatet...
I og for seg ja, men den der har jeg sterke mistanker om at vil få samme problemet som apples mighty mouse, bare enda fortere enn en vanlig applemus.

Hmmm... ser det er flere som snakker pent om MX518, kanskje man skal gi den en sjanse, selv om den er litt mer klumpete enn hva jeg er vant til ...
Sist endret av atomet; 1. februar 2011 kl. 13:09.
Ett lurt valg å velge MX518.

Bruker den selv til skole mens hjemme til gaming så bruker jeg [url=http://www.tcponline.com/images/Mouse/Logitech_G5.jpg]G5]/url]. Samme design som MX518 bare med vekter.

Grunnen til at jeg bruker MX518 til skole er fordi det er en sinnsykt god mus til 200,- som tåler ulovlig mye!
G5 er litt dyrere + vekter (kjedlig hvis disse blir stjålet på skolen) og blir derfor brukt til kun hjemme

Men begge er veldig gode. Kunne ikke tenkt meg noen andre.
Jeg har hvert flittig bruker av både Intellimouse 3.0 og MX518, og kan på det sterkeste anbefale begge to. Likevel er det MX518 jeg har brukt mest, og den er jo rimelig godt kjent for å være en god og behagelig mus. Gå for MX518, det er et solid valg.

Jeg har forøvrig en Magic mouse også. Den funker fett til surfing, og har jo noen kule manøvre - men jeg syntes ikke den egner seg til stort utover det.
Sist endret av Restyle; 1. februar 2011 kl. 13:54.
Anbefaler Microsoft Intellimouse 3.0 (gjerne på en func surface), selv bruker jeg nå Steelseries Xai på en 9HD musmatte, og er utrolig fornøyd.
Bruker selv Logitech MX Revolution som ble nevnt tidligere i tråden, og den har jeg hatt i nesten tre år nå (mulig enda lenger, husker ikke helt). Veldig behagelig mus, ligger fint i hånden og har aldri hatt noen problemer med den. Jeg er heller ingen gamer. Sitter på en MBP og de fungerer fint sammen, den har noen små-knapper som jeg ikke har aktivert, vel og merke. Men jeg fant heller ingen mus som sitter like godt, dessuten sitter de bittesmå knappene meget diskrét og forstyrrer ikke dersom du ikke bruker dem.
http://www.slipperybrick.com/wp-content/uploads/2006/10/logitech-mx-revolution.jpg

Den ligner vel forsåvidt på Performance MX som Roadkill94 nevnte, det er vel samme type mus bare den nyere versjonen.
Sist endret av TeumessianFox; 1. februar 2011 kl. 15:07.
Katy Perry <3
Nei, det er ikke vekter i MX518.
Sitat av TeumessianFox Vis innlegg
Bruker selv Logitech MX Revolution som ble nevnt tidligere i tråden, og den har jeg hatt i nesten tre år nå (mulig enda lenger, husker ikke helt). Veldig behagelig mus, ligger fint i hånden og har aldri hatt noen problemer med den. Jeg er heller ingen gamer. Sitter på en MBP og de fungerer fint sammen, den har noen små-knapper som jeg ikke har aktivert, vel og merke. Men jeg fant heller ingen mus som sitter like godt, dessuten sitter de bittesmå knappene meget diskrét og forstyrrer ikke dersom du ikke bruker dem.

Den ligner vel forsåvidt på Performance MX som Roadkill94 nevnte, det er vel samme type mus bare den nyere versjonen.
Vis hele sitatet...
Denne bruker jeg på jobb, som gaming mus er den ikke noe særlig(synest jeg).

Razer Mamba er den absolutt beste, jeg har prøvd, bruker den ennå.
Har hatt den siden april i fjor, og den kjører like smooth ennå, med sine 5600dpi er den ypperlig for meg som er scoutfreak.
Støtter MX518 (Eventuelt MX510 hvis du får tak i den ny, for den er definitivt deiligere enn MX518!)

Ellers så bruker jeg MX400 på jobb, og den er veldig god å holde i og jobbe med. Eneste jeg misliker er at de 2 knappene på siden stikker litt for langt ut.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Denne bruker jeg på jobb, som gaming mus er den ikke noe særlig(synest jeg).

Razer Mamba er den absolutt beste, jeg har prøvd, bruker den ennå.
Har hatt den siden april i fjor, og den kjører like smooth ennå, med sine 5600dpi er den ypperlig for meg som er scoutfreak.
Vis hele sitatet...
Igjen, LES hva jeg skriver og spør etter:
Gaming-mus er totalt uinteressant, som i "Finnes ikke interessant" eller eventuelt "jeg vil ikke ha noen fordømt gamingmushælvete med en billiard knapper og lys i hue og ræva", hvis jeg må si det litt krassere.

Men takk til de som har kommet med ikke-gaming-forslag, skal ta en tur innom sjappa etterpå for å se om jeg kan få testa alternativene
Det eneste problemet med Intellimouse 3.0 er det bråkete og trege scrollehjulet. Hvordan er MX518 på det området?
Selv har jeg G9x, og det er en flott mus! Den er egentlig egnet til gaming, men den har ikke shitloads med super-makroknapper. I tillegg har den en "minnebrikke" som gjør at du kan brukde den på hvilken som helst PC, med samme settings på alle sammen. Har selv brukt musen på 5 forskjellige PCer, og det er som å bruke samme mus hele tiden pga. denne smarte funksjonen.

Bruker musen mye til videoredigering og surfing på nettet, og syntes den er noe å anbefale! http://www.gamegear.be/images/logitech_g9x_1.jpg

Det følger også med to forskjellige "covere" og vekter til musa!
Skaff ekte mus.
Jeg synes ikke noe særlig om MX518, føles ikke noe god å holde i.
Brukt en Logitech M500 en stund på jobb, veldig god å holde i, men dessverre to kjipe knapper på venstre side som har irritert meg en stund.

Byttet til Razer Deathadder både hjemme og på jobb nylig, bedre mus har jeg aldri vært borti. Eneste ulempen er at den blinker blått iblant, går an å slå av med software i windows, men det hjelper jo ikke alle...