Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 443
Hei.

Så, jeg satt å så på Nvidia eventet på Gamescom og endte i alt hypet opp med å forhåndsbestille 2080ti. Tror jeg har bestemt meg for ikke å kansellere bestillingen og heller kjøpe meg en 4k skjerm.

Nå er det jo ikke alt for mye å velge mellom hær da. Pris er ikke første prioritet, men det er uaktuelt å putte 23k++ til inn i dette prosjektet for å få 100hz eller mer (hadde nok likt å holde meg under 15k ihvertfall), så da ender jeg på 60hz IPS panel. Jeg spiller ingen kompetative spill, og det jeg spiller av FPS er Killing Floor 2, Borderlands og den typen casual PvE FPS. Det går mye i story fokuserte spill osv.

Jeg har sett litt på Acer Predator XB321HK på grunn av G-sync, men den har så mye delte tilbakemeldinger som gjør meg utrolig usikker. Og trenger jeg G-sync? Sjeldent jeg har noe tearing og stuttering på det jeg spiller nå i dag (970 per dags dato). Mulig det endrer seg med et kraftigere kort?

Jeg kjører 2 1080p skjermer i dag, så jeg kommer etterhvert til å bli gal av den kanten jeg kommer til å få når jeg nå legger til en 4k til den setupen, så er det mulig jeg burde gå for en billigere 4k skjerm og vente noen år før jeg kjøper en litt dyrere?

Noen forslag til forskjellige skjermer hadde jeg satt veldig pris på. På forhånd takk.
Du kan egentlig ikke gå så veldig feil med noen av Acer Predator / Asus ROG Swift skjermene.
Med det sagt; hvis du ikke skal ha HDR display så får du heller ikke samme utbytte av RayTracinga i RTX-kortet, så da er litt av vitsen borte. Til "vanlig" 4k gaming er et 1080Ti nesten like greit - og hadde gitt deg mer overhead i budsjettet til skjerm.

Også verdt å merke seg er at RayTracing er ikke modent enda i det hele tatt, så du bør venne deg på tanken på å kjøre spill med dritt-fps.
Shadow of the Tomb Raider demoen de viste på messa kjørte på knappe ~40 fps.
Sist endret av Neptunia; 27. august 2018 kl. 10:45.