Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 769
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Heisann,

Har Tven koblet til hjemmekino anlegget via optisk/toslink. Har en Dac fra cambrige audio(dacmagic 100) stående, vil dette gjøre lyden noe bedre? Jeg har forsøkt meg litt frem og må si jeg er litt usikker, da jeg har lest en del teorier om at Tv til Dac ikke alltid er like gunstig. Meninger om dette?

Hadde jeg hatt mulighet til å kjøre lyden gjennom hdmi og ikke optisk så ville jeg selvsagt valgt hdmi løsningen.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Du kan finne ut hvilken DAC som sitter i anlegget fra før av. Er den dårligere kan det ha noe for seg. Det er vel uansett ikke værre en å høre selv? Liker du lyden, kjør på. Hører du ikke forskjell er det vel ikke noe poeng.
Reciveren har vel en DAC. Ser ingen grunn til at det skal være noe vits nei. Tror du får et par kroner for den på finn. Ellers kan jeg skrive under på at den funker fjell som et mellomledd mellom pc og hodetelefonforsterker ihvertfall.
Sist endret av SkyMarshal; 23. august 2018 kl. 17:35.