Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 795
Hei,

Jeg prøver å koble en printer opp mot skolenettverket (denne printeren er en egen printer og ikke skolens typiske printer som blir brukt av elever), så brukeren kan bruke denne printeren til å skrive ut dokumenter via Citrix/Ikomm (bilde: https://imgur.com/a/OAN3OZL) Jeg er lærling og har aldri vært innom Citrix før nå, så jeg er litt lost. Jeg ba en person som har erfaring innenfor dette om hjelp, men han hadde dårlig tid så han måtte komme fort og forklare meg. Jeg forsto det meste av hva han sa, og han ga meg en IP adresse, subnett maske osv osv til printeren. Jeg skjønner hva jeg skal gjøre, men det er bare Citrix som setter meg ut. Han fortalte meg at jeg måtte finne ut hvor punktet til ethernet kabelen var, og alt det er ordnet. Så ba han meg endre IP-adressen til printeren, og der støter jeg på problemet. Jeg forstår ikke om han mener via Citrix eller via PC-en selv. Jeg har prøvd via Citrix, men den lar meg ikke endre noe som helst på printerinnstillingene, og på PC-en så finner jeg heller ikke noen alternativer på "port" tabben i skriveregenskaper.

Beklager så meget om dette var vanskelig å forstå, men jeg forstår ikke helt selv.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sett deg inn i korleis ein nettverksprinter kommuniserer med datamaskiner. Den må ha ein IP. Den må settast på printeren. Deretter må den som skal printe ha samme IP og innstillinger på sin PC.

Citrix er raud sild i samanhengen.