Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1048
Har en lite Borch drill som bruker 10.8v batteri
Og så kjøpte jeg en dremel 8200 og det er også 10.8v
Og de er helt like. Passer om verandre. Eneste jeg kan se er at det er forskjell på amper timer.
Men det jeg lurer på er om batteriene kan ta skade av og bli brukt om verandre ?
Hvis A (ampere, strøm) og V (volt, spenning) er identisk, så kan det trygt brukes om hverandre. Ah(amperetimer, ladning) er en enhet for batterikapasitet, og har ingen annen betydning enn hvor lenge batteriet evt. vil vare.
Sist endret av Likyhane; 14. juli 2016 kl. 23:31.
Ja peis på, det går fint :-)
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
En ting du bør være obs er på ladere, hvis batteriene bruker forskjellig teknologi, så kan det det skade batteriene eller laderen.

Nå bruker nesten alle nye verktøy kun Li-ion, men er fremdeles noen billige med NiCad.
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
En ting du bør være obs er på ladere, hvis batteriene bruker forskjellig teknologi, så kan det det skade batteriene eller laderen.

Nå bruker nesten alle nye verktøy kun Li-ion, men er fremdeles noen billige med NiCad.
Vis hele sitatet...
begge er Li-ion.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Hvis A (ampere, strøm) og V (volt, spenning) er identisk, så kan det trygt brukes om hverandre. Ah(amperetimer, ladning) er en enhet for batterikapasitet, og har ingen annen betydning enn hvor lenge batteriet evt. vil vare.
Vis hele sitatet...
Antall ampere batteriet kan levere behøver ikke å være helt likt. Det må kunne levere det samme, eller mer strøm.