Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 9091
Hei, nå som tropevarmen er på vei inn i Norge tenkte jeg å benytte sjansen til å få litt farge på kroppen. Regner med jeg ikke er alene om det, men lurer på om noen her har noen triks for å "speede" opp prosessen i form av olje osv. Kom gjerne med anbefalinger og link/butikk produktet er å få kjøpt
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Betakaroten og litt solarium for å få frem pigmentene i huden, så er du klar for soling!

Litt solarium sier jeg fordi jeg har tatt mye, og har måttet fjerne en drøss med føflekker i ettertid!
Sist endret av ranman22; 30. mai 2016 kl. 18:23.
Sitat av Marori Vis innlegg
Vis hele sitatet...
http://www.legemiddelverket.no/bruk_...r/default.aspx

De jeg har sett bruke dette blir unaturlig brune, nesten svarte.
Noen ser ut til å ha fått gulsott også.

Du la faktisk ut samme link, selv etter det som står der.

Fin anbefaling?
Sist endret av BrewGrow; 30. mai 2016 kl. 18:29.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
http://www.legemiddelverket.no/bruk_...r/default.aspx

De jeg har sett bruke dette blir unaturlig brune, nesten svarte.
Noen ser ut til å ha fått gulsott også.
Vis hele sitatet...
Har også sett jenter som ser ut som gulerøtter.
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Betakaroten og litt solarium for å få frem pigmentene i huden, så er du klar for soling!

Litt solarium sier jeg fordi jeg har tatt mye, og har måttet fjerne en drøss med føflekker i ettertid!
Vis hele sitatet...
Er ganske heldig med pigmenter, blir rimelig gylden brun etter 8 timer i sola etter en lang vinter. Hele familien har det sånn, klarer fint å ha en fin farge over vinteren bare jeg har hatt nok timer i sola om sommere. Men trodde betakaroten må tas ganske lenge før det får noen effekt? Er bare det jeg har hørt, har selv aldri testet det.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Er ganske heldig med pigmenter, blir rimelig gylden brun etter 8 timer i sola etter en lang vinter. Hele familien har det sånn, klarer fint å ha en fin farge over vinteren bare jeg har hatt nok timer i sola om sommere. Men trodde betakaroten må tas ganske lenge før det får noen effekt? Er bare det jeg har hørt, har selv aldri testet det.
Vis hele sitatet...
Det sies at man må ta det i rundt en uke for at det skal fungere.

Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Er ganske heldig med pigmenter, blir rimelig gylden brun etter 8 timer i sola etter en lang vinter. Hele familien har det sånn, klarer fint å ha en fin farge over vinteren bare jeg har hatt nok timer i sola om sommere. Men trodde betakaroten må tas ganske lenge før det får noen effekt? Er bare det jeg har hørt, har selv aldri testet det.
Vis hele sitatet...
Om du fort blir gyllenbrun etter 8 timer i sola, og dette etter en lang vinter.. Da trenger du vel ikke tips for å bli fortere brun? Blir jo ikke brun fortere enn det!!!
Sist endret av ranman22; 30. mai 2016 kl. 18:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Det sies at man må ta det i rundt en uke for at det skal fungere.



Om du fort blir gyllenbrun etter 8 timer i sola, og dette etter en lang vinter.. Da trenger du vel ikke tips for å bli fortere brun? Blir jo ikke brun fortere enn det!!!
Vis hele sitatet...
Hehe, tenkte mer på att jeg ser merkbart mer brun ut etter 8 timer i sola etter en lang vinter. Men må jo så klart være endel timer ute på sjøen og ligge i sola igjennom sommeren for att det skal holde igjennom vinteren. Men vill si jeg er over gjennomsnittet heldig med pigmenter. Har f.eks en Onkel som man nesten ikke skulle tro var født og oppvokst i Norge mtp på brunfargen han har året rundt. Dette gjelder stort sett ganske mange av familien, men han er helt ekstrem. Han har heller ikke vært i syden de siste 20 årene som jeg vet om.

Men tenkte å kjøre hardt på den første uka her nå, ikke sikkert det blir slik vær her med det første. Og da er det godt å ha litt farge igjennom sommeren hvis det viser seg å bare bli regn.
Ingen som har noen erfaring med oljer osv? lite keen på å sprøyte random shit inn i kroppen. Aldri likt å tatt noen som helst sprøyter livet. Så er mer ute etter en type olje.
Husker bestemor smurte seg inn med vaselin back in the day, og hu var svart som natten etter en 2-3 dager i solen.
Spis sunt, vær ute vær aktiv og B-vitaminer. Og håp at genene gjør resten.
Sprayet ikke deltagerne av Paradise hotel seg ned med saltvann for mange år siden da tro, om dette hjelper er det like mange delte meninger om.

Her er en teori..

dette er egentlig ganske enkelt; saltet er krystaller som reflekterer lyset tilbake til kroppen, og øker intensiteten på uv-strålene . DVS : strålene går til huden, reflekteres bort igjen, men treffer saltkrystallene som sender de i retur. Dette gjelder også når man er i vannet, hvor vannmolekylene fungerer som speil og sender det i retur igjen .

I tillegg dehydrerer og Eksfolierer saltkrystallene huden, slik at døde hudceller slipes vekk, og farven blir dypere. man blir fortere brun og fortere brent når man badet i havet.

Dehydreringen av huden er skadelig og anbefaler derfor en GOD solkrem med høy faktor
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
dette er egentlig ganske enkelt; saltet er krystaller som reflekterer lyset tilbake til kroppen, og øker intensiteten på uv-strålene . DVS : strålene går til huden, reflekteres bort igjen, men treffer saltkrystallene som sender de i retur. Dette gjelder også når man er i vannet, hvor vannmolekylene fungerer som speil og sender det i retur igjen .
Vis hele sitatet...
Søkt forklaring. Det er ikkje /så/ mykje salt. Ei meir truleg forklaring er at når folk bader er det stortsett sol, og folk har på seg lite kle over lang tid. I tillegg reflekterer vatn ein god del, slik at ein gjerne får litt meir UV når ein oppheld seg nær vatn.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Søkt forklaring. Det er ikkje /så/ mykje salt. Ei meir truleg forklaring er at når folk bader er det stortsett sol, og folk har på seg lite kle over lang tid. I tillegg reflekterer vatn ein god del, slik at ein gjerne får litt meir UV når ein oppheld seg nær vatn.
Vis hele sitatet...
Mulig, det er ikke min forklaring.

Jeg sa det var en teori og at det var mange delte meninger.
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Sprayet ikke deltagerne av Paradise hotel seg ned med saltvann for mange år siden da tro, om dette hjelper er det like mange delte meninger om.

Her er en teori..

dette er egentlig ganske enkelt; saltet er krystaller som reflekterer lyset tilbake til kroppen, og øker intensiteten på uv-strålene . DVS : strålene går til huden, reflekteres bort igjen, men treffer saltkrystallene som sender de i retur. Dette gjelder også når man er i vannet, hvor vannmolekylene fungerer som speil og sender det i retur igjen .

I tillegg dehydrerer og Eksfolierer saltkrystallene huden, slik at døde hudceller slipes vekk, og farven blir dypere. man blir fortere brun og fortere brent når man badet i havet.

Dehydreringen av huden er skadelig og anbefaler derfor en GOD solkrem med høy faktor
Vis hele sitatet...


Reiser bortover til Italia snart. Har leid leilighet ved stranda, så blir vell å bade litt i havet og ligge endel på stranda. Før turen bærer ut på turist attraksjoner. Var i Tyrkia for ett par år siden, begynte gradvis med faktor 15 i starten for så å gå ned til ingenting de 2 siste dagene vi var der. Og da var det sikkert 45 grader i sola. Smurte bare inn kroppen i aloe vera på kvelden.
Et godt kosthold, spist grønnsaker og frukt med høyt innhold av betakaroten, matvarer med mye B-vitaminer av forskjellig slag. Ansiktsmassasje. Skal du ta solarium ta den svakeste varianten ofte og lenge, skal du gå helt bananas kan du bruke selvbruningskrem. Ellers vær så mye ute som mulig, er usikker på om det å spraye seg med sjøvann/saltvann har noen ekstrem effekt, men at det hjelper litt vil jeg tro
Hva med noe så gammeldags som en fjelltur eller en tur på havet (i åpen båt eller kajakk)? Du blir brun selv om det er overskyet.
Betakaroten kan ha noe for seg, det er ikke dumt å preloade i noen måneder men det vil nok hjelpe om du begynner nå også. Jeg blir fort brun og aldri brent, tror det er en del gener fra "sydenland" (føler meg veldig hjemme i Bulgaria), så får gjerne den oliven-grå-naturlig brun-fargen. Blir ikke friskt oransj slik som vanlige nordmenn. Ble litt mer oransje på betakaroten, likte det, syntes jeg så enda fershere og tænere ut i stedet for bare utenlandsk
Det jeg har gjort til nå hvertfall er å skrubbet av gamle hudceller fra hele kroppen, ligge ved stranda store deler av dagen. Også etter jeg er ferdig og har tatt meg en kald dusj. Så smører jeg meg godt inn med fuktighetskrem. Begynner allerede å se bra resultater etter en dag.
Sist endret av tennbrikket; 2. juni 2016 kl. 22:49.
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Mulig, det er ikke min forklaring.

Jeg sa det var en teori og at det var mange delte meninger.
Vis hele sitatet...
Teori er å ta veldig hardt i. Ville heller brukt ordet synsing.