Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1333
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Nå følte jeg vi trengte en Star Wars tråd, og en diskusjon om de nye filmene som kommer.

Personlig syntes jeg Lucas gjorde utrolig mye feil i Prequel filmene. Mye kunne blitt gjort bedre og annerledes. Av denne grunn fortsetter jeg å være skeptisk til nye filmer. Enda mer skeptisk blir jeg når George Lucas ikke en gang bekrefter det Expanded Universe som canon materiale.

Spørsmålet er, hvordan tror du Disney vil håndtere denne franchisen, hva er ditt syn på en reboot igjen og hva tror du den neste trilogien vil handle om.



Som sagt er jeg selv skeptisk til hva de klarer med dette men jeg kan iallefall fortelle hva jeg ønsker de burde lage filmer om. Oppbyggingen av trilogien ville sett grovt slikt ut:
Episode VII - Han og Leias datter og to sønner blir introdusert som de nye protagonistene. Yuuzhan Vong invaderer galaksen.
Episode VIII - SPOILER FOR EXPANDED UNIVERSE!! Anakin Solo blir drept i krigen. Darth Caedus blir hintet til, men kommer ikke helt frem som Sith i filmen. (her må går jeg litt vekk fra UE-canon, med tanke på tidslinjer, for isteden å prioritere film innhold)
Episode IX - Darth Caedus kommer frem som Sith. Yuuzhan Vong invasjonen stopper. Oppgjør imellom Darth Caedus og Jaina Solo.
Jeg har et enkelt syn på saken..

Enten kommer det en serie gode nye Star Wars filmer som flesteparten elsker eller så kommer det noen nye halvdårlige filmer som ''melker etter penger''.

Flere er imot disse nye filmene itilfellet sistenevnte skulle skje, men jeg vil mene at det er bedre med nye filmer enn ingen filmer overhodet? Det er alltid noen der ute som vil elske filmene uansett, og jeg som er en stor Star Wars fan vil elske det meste som pumpes ut av Star Wars universet.

EDIT
Håper at filmene ikke blir for rosenrøde, og helst uten de ekstremt klisjefylte lovestories disney bare elsker å ha med i filmene sine.

Utenom det så tror jeg at disney vil klare oppgaven bra. Budsjettet de har til filmene tilsier jo at de satser stort.
Sist endret av Bombasa; 11. oktober 2013 kl. 00:10.
Som stor fan av Star Wars-universet er jeg veldig spent på hva som blir det neste steget. Disney har helt klart midlene til å lage noe storslagent, og med sine filmer fra Marvel-universet har de vist at de kan lage gode filmer som tilfredstiller både nye og gamle fans.

Når det er sagt er det en ekstremt stor fallhøyde her. Selv om de 3 prequelene på langt nær var så gode som den opprinnelige trilogien (personlig synes jeg episode 3 var milevis bedre enn 1 og 2) så er jeg skeptisk til å se andre enn Lucas selv være mannen bak.

Jeg er uansett veldig spent på hva resultatet blir.
Tror folk mistforstår og overvurderer Disneys rolle i det hele. De gir fullstendig blanke i produktet, så lenge nettolinja mettes. De vil bare ha en bit av kaka, selve franchisen får fortsatt autonomi. Og Lucas selv skal fortsatt være ansatt i en "rådgivende rolle", så helt ute av bildet blir han nok ikke.

Leste forsåvidt en eller annen plass at de ikke tenkte å ta utgangspunkt i den kanoniserte storyen og de bøkene som er kommet ut, men heller hente inn en kar til å skrive noe helt nytt. Dette er kanskje det største uromomentet.