Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5665
Hei kjære medfreaks, det har seg sånn at jeg har fått små dilla på tegneserier av den voksene typen, men finner lite som egentlig er værd og se på, så tenkte dere kunne anbefale meg en.
Eneste kravet jeg har er at det skal være hysterisk morsom, blir også ett pluss viss serien er satirisk.
Serier jeg har sett før.

The Simpsons
The Boondocks
Futurama
Family Guy
American Dad
Black Dynamite
Archer
South Park
Super Jail
To Trøtte Typer

Er sikkert fler men kommer ikke på noen flere atm. Og please ikke skriv cleveland show det suger.
The PJs. Genialt.

Edit: Ække tegneserie, men stop-motion animasjon. Passer likevel bra inn i det du leiter etter.
Sist endret av Nekroper; 25. november 2012 kl. 14:18.
Jeg våger meg på å strekke begrepet "tegneserie" litt langt og anbefaler Robot Chicken.
Knallmoro.
Herman Hedning!
Tidenes serie! Ler så jeg griner!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
morsome tegneserier:

Azumanga - Random og morsom til de grader
-Link til mer om serien
Beelzebub - Menneske som skal oppdra sønnen til djevelen, slik at han kan erobre meneske verdnen. Trenger jeg si mer?
-Link til mer informasjon om serien
Yuru Yuri - Er noe av det morsomste jeg har sett!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Adventure Time - It will change your life

Jeg synes også Avatar: The Last Airbender er morsom og smart, men det er antakeligvis ikke helt det du ser etter. Best om du forandrer mening angående hva du ser etter og sjekker ut den serien også.
Sist endret av Mullah; 25. november 2012 kl. 14:53.
Ugly Americans ganske artig.

Gintama er en av de morsomste seriene jeg har sett, men du må ha sett endel anime for å skjønne mange av referansene.

Ser du har sett archer, men vil anbefale den til alle andre. fantastisk serie. ^^
Sist endret av PoteterOgMolasse; 25. november 2012 kl. 14:57.
Donald Duck Og Co !
Sitat av Ganglife Vis innlegg
Donald Duck Og Co !
Vis hele sitatet...
Hehe, det blir vel litt som å svare "brødskiver" når noen spør etter middagstips.

Trådstarter, er det kun filmatiserte tegneserier du er på jakt etter - eller er det ønskelig med vanlige tegneserier også?
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Tusen Takk for tips, men sett det meste utenom seriene Frufsa postet, og The PJS, og Ugly Americans. Så kommer til og teste disse seriene.

Moret: Robot Chicken er epic, digger Seth Green

Sitat av Knask Vis innlegg
Hehe, det blir vel litt som å svare "brødskiver" når noen spør etter middagstips.

Trådstarter, er det kun filmatiserte tegneserier du er på jakt etter - eller er det ønskelig med vanlige tegneserier også?
Vis hele sitatet...
Tenkte mest på animerte tegneserier, men viss du vet av noen serier som ligner på Rocky eller To Trøtte Typer tar jeg med glede imot det
The Boondocks bør du sjekke ut! Handler i hovedsak om svarte i USA, men det er laget på en utrolig satirisk og komisk måte. Vel verdt å se i mine øyne!
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
The Boondocks bør du sjekke ut! Handler i hovedsak om svarte i USA, men det er laget på en utrolig satirisk og komisk måte. Vel verdt å se i mine øyne!
Vis hele sitatet...
Les tråden før du svarer. Har sett alt av Boondocks flere ganger. og ja det er definitivt verdt og se.
Sist endret av kimmy9gga; 25. november 2012 kl. 15:47.
Frisky Dingo. Samme folka som står bak Archer. Til tider meget festlig.
One Piece.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Tenkte mest på animerte tegneserier
Vis hele sitatet...
Tegnefilm, altså? Tegneserier er på papir.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Les tråden før du svarer. Har sett alt av Boondocks flere ganger. og ja det er definitivt verdt og se.
Vis hele sitatet...
Oi, der gikk det litt kjapt i svingene ja! My bad.
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Tegnefilm, altså? Tegneserier er på papir.
Vis hele sitatet...
Min feil. Mente såklart tegnefilm.

Sitat av Zetta Vis innlegg
One Piece.
Vis hele sitatet...
Ser OP, men vil ikke akkurat kalle det, artig.
Sitat av Nekroper Vis innlegg
The PJs. Genialt.

Edit: Ække tegneserie, men stop-motion animasjon. Passer likevel bra inn i det du leiter etter.
Vis hele sitatet...
Jadda! PJs!

Da kom jeg på Celebrity Deathmatch. Ikke akkurat en serie med en sammenhengende historie, men grei og blodig underholdning.
Sist endret av Tawon; 25. november 2012 kl. 17:41.
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Yo, da har jeg fått testet ut seriene, og må si jeg digga Ugly Americans, genialt! Likte også Beelzebub så starter med disse to, gjerne kom med flere anbefalinger.
Hvis du liker comics, så anbefaler jeg "Wanted". Filmen var grusomt dårlig, men comic'en var fantastisk. Fåes kjøpt på Outland, eller "lånt" på internett.
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Sitat av HawoX Vis innlegg
Hvis du liker comics, så anbefaler jeg "Wanted". Filmen var grusomt dårlig, men comic'en var fantastisk. Fåes kjøpt på Outland, eller "lånt" på internett.
Vis hele sitatet...
Har hørt at Wanted skal være en fet comic. Hadde faktisk vært litt kult og begynne og lese tegneserier igjen til jeg skal på Rehab, noe annet du har og anbefale?
Ingeting som slår Family Guy, eller Simpson.
gleder meg til å komme hjem å laste ned ny family guy!

TS: jeg og syntes ikke cleveland show var noe bra de første 3-4 ep, så grodde det på meg å nå digger jeg det

ellers har du jo Drawn Together, vert en kikk spør du meg
Tar meg friheten til å anbefale en tegneserie. Jada, har lest tråden og vet at du ikke siktet til en faktisk tegneserie. Men, fortvil ikke: tipser også om en animasjonsserie som ikke er nevnt i tråden.

Så uten videre
http://hostingd.hotchyx.com/adult-image-hosting-01/3428293291-bigthumbnail.jpg

Transmetropolitan Klipper og limer (fordi ingen bryr seg om min mening)

Sitat av Chris Arrant | iFanboy
Superman might be a good super-hero, but when it comes to journalism Clark Kent can’t hold a candle to Spider Jerusalem. Created by Warren Ellis and Darick Robertson in 1997 for the long-running series Transmetropolitan, Jerusalem is a caustic reporter of life in a sprawling metropolis sometime in the 23rd Century. He’s Edward R. Murrow in a Phillip K. Dick world.
Vis hele sitatet...
Les mer her: http://ifanboy.com/

Sitat av Mindjack
Melanie McBride: Before Spider Jerusalem receives his call to adventure we find him hiding out in a revised Walden. Yet, despite the dystopian world of Transmetropolitan, Spider manages to avoid the lazy stance of the nihilist and rages on. How would you describe the relationship between utopia and dystopia in your work?

Warren Ellis: I think -- I hope -- that both concepts are dismissed as adolescent thinking. There are moments of pure, heart stopping beauty in the most tragic and broken environments. And the loveliest community on earth will not be able to eliminate the dog turd. I have attempted to reflect this in TRANSMET: the understanding that the world can be neither perfect nor doomed. But that it can be better. And the people who get to decide if it's going to be better or not are the people who show up and raise their voices.
Vis hele sitatet...
Les mer her: A Lunatic's Job

Over til bevegelige bilder

Vet ikke hvorfor ingen har nevnt denne serien før her? Den er ikke engang bra; den er bedre! Definitivt noe for seg selv, utvilsomt noe du ikke vil gå glipp av. Tror denne serien kan være litt enten/eller.

Tripping the Rift

http://hostingd.hotchyx.com/adult-image-hosting-01/7641tripping-the-rift-608020l.jpg

Vær oppmerksom på at romskip uten Chode McBlob ikke lenger er like bra som det en gang var.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Oppdaterer denne tråden, da jeg alltid er ute etter noe artig å se på. Vil legge til at jeg er veldig glad i satiriske serier. YouTube serier funker også bra
Min evige anbefaling;

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ru/3/34/38_%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D1%8C%D1%8F%D0%BD_(%D0%BC%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%84%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D0%BC).jpg

Mørkere, morsommere og mer satirisk får du det nok ikke.
Dette er delvis serie og film, men Asterix er jo knallbra! Det hender man lærer litt historie også, dog med modifikasjoner.
Beavis & Butthead