Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3241
Heisann!

Jeg har hatt mail korrespondanse med NRK fram og tilbake og delvis Mokontroll. Håper noen kan hjelpe meg med å slippe "unna".

De var her den 24/2/16. Jeg er student og ser ikke rom for å betale NRK lisens; fordi jeg ikke har mulighet til å ta inn TV og fordi jeg aldri ser TV.

Når de var her lå jeg med full influensa, var veldig dårlig og fjern(pga influensaen). Han banket på, jeg trodde det var en kompis som kom for å handle for meg, men der stod han og så rett inn på TVen min - Også husker jeg ikke hva han sa mer. Så signerte jeg, han har huket av mottaker, dekoder og kabel tv.

Nå har det seg også sånn at TVen er knust, jeg har levert get tv mottakeren for ei stund siden(Fikk med den i "pakken", når jeg bestilte internett), pluss at TV mottaket i veggen fungerer ikke, og har ikke sagt noe til huseier siden jeg ikke har lyst på TV.

Husker ikke hva det heter, men mener at jeg ikke var i stand til å signere noe. Var dårligere tilstand enn jeg ville vært med ca promille på 3.


Her er siste mail jeg fikk av de;


KRINGKASTINGSAVGIFT

Vi viser til melding mottatt 25.05.2016.

Ved kontroll i xxx xx x, 24.02.2016, ble det bekreftet fjernsynsmottaker i bruk.

Fjernsynssignaler ble tatt inn via dekoder og kabel-TV. Våre kontrollører skal kontrollere i

henhold til Instruks for lisensavgiftskontrollører og i henhold til Forskrifter om fjernsynsmottakere.

Dette medfører blant annet at før kontrollseddel blir utfylt, skal det være bekreftet eller observert

fjernsynsmottaker i bruk. Opplysningene som ble gitt vår kontrollør ble bekreftet av deg. Det er ut

fra disse opplysningene at du, i henhold til Forskrifter om fjernsynsmottaker, er registrert med

lisens.

Forskrifter om fjernsynsmottakere finnes på www.nrk.no/lisens

Ved henvendelse ber vi om å få oppgitt vår referanse.
Vis hele sitatet...
Noen som har en smart løsning?
Sett tvn utfor en elkjøp butikk, si de kan komme på ny kontroll...
Regningen er det bare å betale. Om ønskelig så kan du nå i ettertid kvitte deg med samtlige TV'er og radioer (også den i bilen), før du på nytt søker om å bli slettet som kunde.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av BjornTore Vis innlegg
Regningen er det bare å betale. Om ønskelig så kan du nå i ettertid kvitte deg med samtlige TV'er og radioer (også den i bilen), før du på nytt søker om å bli slettet som kunde.
Vis hele sitatet...
Radioer er ikkje lisenspliktige, og har ikkje vore det sidan 1976.
Sitat av Skreppo Vis innlegg
Sett tvn utfor en elkjøp butikk, si de kan komme på ny kontroll...
Vis hele sitatet...
Det kan jeg prøve!

Sitat av BjornTore Vis innlegg
Regningen er det bare å betale. Om ønskelig så kan du nå i ettertid kvitte deg med samtlige TV'er og radioer (også den i bilen), før du på nytt søker om å bli slettet som kunde.
Vis hele sitatet...
Har ingen fungerende TV eller radio. Det som irriterer meg her, er jo at jeg har ikke mulighet for å se tv, selvom jeg vil.. Så om jeg sender deg en regning på 2000kr, for et abonnement du ikke har eller har mulighet til. Ville du betalt den?
Sitat av Bokmerket Vis innlegg
Det kan jeg prøve!



Har ingen fungerende TV eller radio. Det som irriterer meg her, er jo at jeg har ikke mulighet for å se tv, selvom jeg vil.. Så om jeg sender deg en regning på 2000kr, for et abonnement du ikke har eller har mulighet til. Ville du betalt den?
Vis hele sitatet...
Det er din plikt og passe på at du melder ifra om at mottager utstyr er fjernet. Du må også betale lisens opptil den dagen det blir sagt opp. Tviler sterkt på at du kommer unna de pengene.
IT-Konsulent
Jeg kjøpte TV fra komplett, uten intensjon om å bruke den med en TV mottager, endte opp med en regning på 2304,- kroner (eller noe i den duren, for 2 måneder + neste halvår..). Fikk tilbakemelding etter klage at dette var noe jeg dessverre var nødt til å betale, forsøkte litt fram og tilbake, men er ikke noe man kommer fra. Jeg endte opp med å sende inn salgsmelding på TVen til min mor (men annet etternavn) og ikke fått noe siden. Det er absolutt det enkleste om du ønsker å ikke ha noe mer styr med det. Be en person som uansett må betale, om du kan få dem til å "kjøpe" TVen.
Du kan også plombere Tv'n slikt at den blir som en monitor. dokumentasjon(kvittering) på plombering sendes til lisens avd hos Nrk og du slipper å betale mere Nrk lisens.

http://www.dinside.no/932593/hvordan-slippe-nrk-lisens