Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2401
Hei.

Vet det er ulovlig å bruke nyno på eksamen, men er det noen effektiv måte eksamensvaktene kan finne ut om man bruker det?

Er det noen som har klart å bruke det etter ble kjent i media og blant lærere at det finnes og med suksess?

Og til slutt er det noen ordbøker man kan bruke på datamaskinen som ikke trenger internett?
Sist endret av CallMeMaybe.Dog; 17. februar 2016 kl. 15:41.
Nyno kan legges til som et utvidelse i Word, da kan du oversette med hotkeys direkte i dokumentet. Dette var dog med Word 2007 så det er ikke gitt at det går med siste versjon.
Seineste er word 2010, men nyno åpnes jo i wordpad, mener at du kan ta hele dokumenter også
Det er da ingen måte å finne ut om du har brukt Nyno eller ikke
Tre år tilbake i tid, da jeg gikk på videregående, kjørte IT-gutta stikkontroll i de fleste klasserommene. Var nok noen som ble tatt, dessverre.
Men hvordan skal det gjøres på en privatist eksamen? Tenker hvis nyno er integrert inn i word, så har ikke eksamenskontoret noe mulighet til å buste meg. Sjekker de datamaskinen?
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Men hvordan skal det gjøres på en privatist eksamen? Tenker hvis nyno er integrert inn i word, så har ikke eksamenskontoret noe mulighet til å buste meg. Sjekker de datamaskinen?
Vis hele sitatet...
Praksisen i Østfold er at du måxha en Østfold Fylkeskommune-maskin selv (denne får du ikke installert noe på), eller såxfår du låne en Fylkeskommune-maskin under eksamen. Her har du da heller ikke mulighet til åxinstallere noe.
Brukte selv nyno på nynorskeksamen for noen år siden. Jeg skrev et avsnitt i word, kopierte det, limte det inn i nyno, oversatte raskt og limte inn i word igjen. Er bare å passe på timingen så burde det ikke være noe problem.