Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1193
Hei. Jeg driver og skriver på en serie som om det skulle være en TV-serie. Jeg står litt fast med en av karakterene (hva som skal skje med ham). Er det noen som har en god storyline jeg kan bruke på ham?

Bakgrunn:
Han er sammen med ei jente som er heks. Han vet ikke at hun er heks, for hun skjuler det for ham. Han har blitt utsatt for magi, men husker det ikke (kjæresten har slettet det fra hukommelsen hans). Han har hatt en feid med en kompis over ei dame (men hun døde).
hmm han har hatt en feid?
Ja? Det er jo noe som heter det...
Men hvis du vil ha et annet ord for det; "uoverenstemmelse"
Hvor stor er hans del av hele historien? Hvor mange andre karakterer er det? Er det en karakter som skal bli mer/mindre interessant å følge videre? Er det en leseren/seeren har medfølelse for eller ikke?
Han har en liten del av historien i og med at han er sammen med en av de viktige personene i serie. Han er på "introen" og har planer om å holde ham der.
Det er en hel haug med karakterer. Rundt 30-40 stykker, men på introen er det bare 19.
Ja, jeg går ut ifra det. Han og hun han er sammen med kommer til å ha et skikkelig av og på forhold. På en måte som i såpeserier, bare uten alt dramaet med barn og døden..
Denne karakteren er basert på en virkelig person, så ja, går utifra det.
hehe ok, takk

hmm vel hvis hukommelsen hans er sletta så går jeg utifra at det er en "fremtidig" storyline du trenger som mao kan være hva som helst?

Kan han ikke oppleve forskjellige crazy scenarioer med denne damen som har forhekset han helt til han skjønner tegninga selv..? Storylinen hans blir vel da på en måte en storyline som er skapt av heksa, som han blir nødt til å finne ut av selv..
Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
hehe ok, takk

hmm vel hvis hukommelsen hans er sletta så går jeg utifra at det er en "fremtidig" storyline du trenger som mao kan være hva som helst?

Kan han ikke oppleve forskjellige crazy scenarioer med denne damen som har forhekset han helt til han skjønner tegninga selv..? Storylinen hans blir vel da på en måte en storyline som er skapt av heksa, som han blir nødt til å finne ut av selv..
Vis hele sitatet...

Det var faktisk en veldig god idè. Den tanken har aldri slått meg.
Det har seg faktisk slik også at han og en del andre hadde en forbannelse på seg der de fikk magiske krefter. Det var også slik at hvis en ble irritert og brukte kreftene sine, ble alle irriterte og brukte kreftene sine. Det hele endte med at 3 av de 7 personene som var forbannet døde. Pluss en til som døde noen måneder etter at forbannelsen var brutt. 2 stykker har allerede oppdaget av de har noen få magiske krefter, og det kommer han også til å gjøre.
ja nei ikke vet jeg altså :P ble ganske blank i huet av å prøve å tenke kreativt på denne måten :P
Det er i det minste en storyline jeg kan bruke i en sesong.
Denne sesongen: Han (Simen) finner ut at han har magiske krefter, prøver å skjule det for kjæresten sin og resten av omverdenen. Det er en av de andre hovedpersonene (Nicolai) som ser ham bruke magi, og sier ifra til kjæresten (June) til Simens familie. De løser det hele.
Neste sesong: Crazy scenarioer som han ikke klarer å finne ut av. Henger seg på en del andre folk som prøver å hjelpe ham, og de vil også finne ut av hva June og resten av familien hennes holder hemmelig.
Sesongen etter der igjen: Russetid :-D

Jeg har nok flere storyliner jeg trenger hjelp til, så hvis du har flere gode ideer til storyliner så er det bare å komme med dem Mr.Bukse ;-)