Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 12937
Jeg husker ikke helt hva det heter men jeg kan illustrere med et bilde. Hva om jeg putter pot/hasj inni en røyk og røyker det?

http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/2258680/2/istockphoto_2258680_cigarettes.jpg


Vil det funke like bra som en joint? Jeg syntes det kunne virke som en veldig god idé, det er subtilt, og INGEN skjønner hva man røyker fra avstand
Bortsett fra at det kommer til å stinke hasj av deg på hundre meters avstand?
Jeg har ikke prøvd det, men jeg har prøvd å putte et sigarettfilter i en joint.. det ble hvertfall veldig dårlig trekk av det
Går fint an, men man får jo dårligere trekk, og vær ærlig, å ta fram bongen og ta et trekk er jo halve feelingen
Mener å ha hørt at sigarettfiltere er for kompakte, og at THCen sitter igjen. Jeg har brukt hylsa til en sigg før, og bytta ut filteret med et håndlagd, funker som faen, og hvis du gjør en god jobb, er lukta det eneste som røper deg. Om det er verdt bryet, da få ville brydd seg uansett, er en annen sak.
Hva faen, fyr opp en feit joning på størrelse med en dorull og stick it to the man! Jeg har gått igjennom gater midt på lørdags formiddag med en feit i munnvika. Stått inne på kjøpesentre å røyka, på ferger, skoler, ved sakthansaften-bålet, og på bassenget. Det verste som skjer er at du får et merkelig blikk eller to, men for det meste folk som vil ha et par trekk sjøl.
Som Fluffyburn sier, det funker, men det er ikke noe bra. Da er det bedre å vente til du kommer ett bedre sted og rulle seg en J. Nødløsning.

Og SID64, da venter du jo bare på å bli tatt, så det er jo helt tåpelig.


Edit: Det funker bedre hvis du fjerner det filteret som er inne i papiret og bytter ut det med ett like stort vanlig filter.
Sist endret av Hundre_Kroner; 16. januar 2008 kl. 07:26.
Sitat av Hundre_Kroner
Og SID64, da venter du jo bare på å bli tatt, så det er jo helt tåpelig.
Vis hele sitatet...
Blir jeg tatt; javel. Bekymrer meg overhodet ikke. Jeg gidder ikke å la meg pushe rundt av noen andre enn meg selv.
Heter forresten en city joint.
Offtopic: Husker jeg steppet ut av bussen på Frogner i Oslo en gang og så en fyr foran meg ta fram en tilsynelatende vanlig sigarett, it was not, kan også nevnes at dette var midt i "rushtiden", så jeg var rimelig imponert over ballene til karen, med tanke på at han fyrte den opp i det han gikk ut av bussen.
SID64, helt greit at du vil bli så kjent at hver gang politiet ser deg, blir du ransaket + at jeg regner med du vil få noen forelegg opp i gjennom årene. Men for all del, fyr løs. Men det smarteste er vel strengt tatt røyke hvor folk ikke ser deg...
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Jeg tenkte ikke på å røyke offentlig uansett..Var snakk om slik at naboer ikke hadde sett noe annet enn en sigarett.
Det funker fint å bruke en vanlig sig, men husk å bytte ut filterett med ett annet som man vanligvis har i en joint.

Har selv brukt den metoden før både med og uten sigarett filteret, og det funker best hvis du bytter ut filterett. bytter du ikke ut filterett vil jeg si at det er sløsing, og det vil koste mye mer penger i lengden
Kompisen min har gjort dette flere ganger, han drar først ut filteret og "halverer" det, sånna t det blir mye tynnere. Så kniper han ut all tobakken, mekker og stapper alt med en Q-tip.

Ser ut som en helt vanlig sigarett på avstand, du blir like stein, men lukter vanlig tobakk gjør det nok ikke.
gjør sånt hele tiden, og ingen legger merke til det. bare stå på et sted med masse vind, og med færrest mulig folk. lag deg et nytt filter med sigarettpakken, og bit av det gamle. uansett om det lukter, vil ikke folk med normal luktesans mistenke deg, med mindre du ser ut som en stoner da..
Haha, det minnte meg om en gang jeg gikk tur med bikkjene. Litt uti skauen møter jeg en kjent figur litt yngre enn meg, men en stoner av den typen som aldri sier nei til hasj. Jeg selv hadde nettopp rullet meg en feit jonas, en blanding av brunt og grønt uten nevneverdig mye tobakk. Det å gå lange turer inn i skauen er ekstremt slitsomt mens en røyker, noe jeg visste - men jeg måtte bare røyke på denne gåturen.

Stonern jeg møtte på kjente jeg ikke no særlig, men det ble til at vi stoppa opp og veksla en samtale. Jeg forøvrig ble så stein at det var pent lite konstruktivt jeg fikk til i samtalen, og jeg så at fyren tok fram tobakkspakka si og begynte å rulle. Da rekker jeg ham jointen min, som forøvrig var mega-stor ifølge meg, og tenkte han kunne ta resten. "Her, ta denne du - jeg må komme meg videre" sa jeg til ham. Tror du ikke fyren sa til meg: "Takk, men jeg har rullings - ellers takk. Vi prates". Også gikk han.

Senere fikk jeg høre av en kompis at han fyren hadde vært på jakt etter tjall hele helga, og var på vei til ham for å høre om røyk. Trur du ikke kompisen min nettopp røyka sin siste før han kom, og fyren banna høyt over at han stoppa opp og prata med meg slik at han missa nattingsen. Da jeg sa til kompisen min at jeg tilbydden en joint med over 1 gram røyk tilsammens under turen, holdt han på å le seg ihjel. Snakk om stoned type..
Jo mere åpenlyst man gjør noe ulovlig, desto mindre(negativ) oppmerksomhet tiltrekker man segO.o
Sist endret av The Wizz; 16. januar 2008 kl. 16:29.
Dette funker helt greit til 1-manns-prosjekt men ville da begitt meg ut på longpapers isteden! her i byen blir det kalt "kamuflasj" og ja, jeg ville tatt ut filteret og bytta mot en home-made-rouch
husker alle i Spania når jeg var der bytta aldri ut
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av The Wizz
Jo mere åpenlyst man gjør noe ulovlig, desto mindre(negativ) oppmerksomhet tiltrekker man segO.o
Vis hele sitatet...
Som f.eks å hacke ned et kull med førskolebarn på et kjøpesenter kl. 14.00 på en lørdag?
Er ikke så mye stress hvis man ruller seg en joint, uten å lage den typiske jointformen, og røyker på en normal måte. Har gjort det flere ganger in public.
funker fint det, vis du bare gjør sånn som mange har nevnt her, drar ut vanlig sigg filter med en pinsett og bytter ut med vanlig jo filter!

Så tror jeg egentlig ikke folk hadde tenkt no særlig over lukta er vel bare stonerne som hadde skjønt det, tror jeg da :P
Sitat av Polar-
Som f.eks å hacke ned et kull med førskolebarn på et kjøpesenter kl. 14.00 på en lørdag?
Vis hele sitatet...

faktisk ja, hadde sett merkligere ut om du prøvde å lure de med deg ett sted(ikke sykere, men merkligere)
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jeg tok utgangspunkt i din påstand:

Sitat av The Wizz
Jo mere åpenlyst man gjør noe ulovlig, desto mindre(negativ) oppmerksomhet tiltrekker man segO.o
Vis hele sitatet...
Jeg tror man ville tiltrukket seg mer negativ oppmerksomhet ved og:

Sitat av Polar-
Som f.eks å hacke ned et kull med førskolebarn på et kjøpesenter kl. 14.00 på en lørdag?
Vis hele sitatet...
som er mere åpenlyst enn å lure dem med seg en eller annen plass. Det finnes jo folk som har kommet seg unna med drap, da sannsynligvis ikke åpenlyst.

Vi har med dette motbevist din påstand.
Funker jo fett med sånn winner-tip maskin da!
Og "selvfølgelig" bytte ut filteret med papp (eller no annet???)
Jo mer filter du kjører røyken gjennom, jo mer blir filtrert vekk. Høres nå hvertfall logisk ut for meg. Så når det kommer til joint røyking så røyker jeg alltid uten filter (sigg filter).
Angående sigg looken, hva med å ta patent på kingsize papir med sigg filter farge/motiv på den ene enden...
Er jo ikke verre enn å mekke en jay i normal rullings størrelse, og samtidig kjøre et såpass lite pappfilter at du kan få i deg alt uten at filteret syns for godt. Type så langt som leppene dine er dype. Så lenge den er så liten kan man ha en hver om det er flere med, og da gjør det ikke noe om man patter litt for at filteret ikke skal synes =)
Hoveproblemet er vel at for å få en brukbar mengde canabis inn i en rullings med normal størrelse blir mekket ganske grovt, og da brenner det gjerne ganske skeivt. Ofte så skeivt at det må ha krykker. Men øvelse gjør mester ^^,
▼ ... mange måneder senere ... ▼
1. ta ut alt tobakk fra røyken
2. bland litt brunt/(grønt) med litt tobakk, eller rent grønt
3. putt det oppi røyken
4. riv av litt papp / ark, rull det sammen slik det er ca på samme størrelse som ett filter
5. ta ut sigarettfilteret og pull inni ditt egent.
6. tenn på og nyt!
cityjoint kalles det, og den brenner alt for fort etter min mening
Sitat av SID64
Hva faen, fyr opp en feit joning på størrelse med en dorull og stick it to the man! Jeg har gått igjennom gater midt på lørdags formiddag med en feit i munnvika. Stått inne på kjøpesentre å røyka, på ferger, skoler, ved sakthansaften-bålet, og på bassenget. Det verste som skjer er at du får et merkelig blikk eller to, men for det meste folk som vil ha et par trekk sjøl.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at man lager en "city" er jo fordi man ikke vil at alle du møter skal trekke fra deg, obv.
stemmer heller for at man kjøper seg litt tykkere langpapir, som er mere hvitt en gjennomsiktig.
forså å rulle en joint som er på tykkelse med en sigg, og etter det bare ta av det oransje på siggsneipen du brukte til mekk, å tre det på over papirfilteret.
da trekker det som en vanlig joint, å på avstand kan minne om en sigarett.

men det kan hende jeg liker dette bedre fordi jeg synes at city joints trekker sikklig kjipt, ender jo med en usedvanlig stor glød hvis du deler den med noen.
Hva med rullings? Jeg røyker rullings. Ikke alle som røyker rullings ser mistenkelige ut, jeg er overraskende søt og vulgær til å være nFFer og rullingsrøyker. Mye mindre stress å helle litt morotobakk i rullingsen enn i en ferdig sigarett. Naboer ser uansett ikke på luktfri avstand om det er sigg eller rullings du fyrer.
Sitat av nidhogg
Jeg husker ikke helt hva det heter men jeg kan illustrere med et bilde. Hva om jeg putter pot/hasj inni en røyk og røyker det?



Vil det funke like bra som en joint? Jeg syntes det kunne virke som en veldig god idé, det er subtilt, og INGEN skjønner hva man røyker fra avstand
Vis hele sitatet...
funker ikke like bra med det filteret, som noen andre har sagt, det er bedre å bare bytte ut filteret med et eget filter. Da funker det fett. har gjort det ved en del tilfeller pga nettopp risikoen at andre som ikke skal se det, ser det.
I asker kaller man det city- joint. =P edit: visstnok mange andre steder også
Sist endret av Aceface; 22. juli 2008 kl. 20:55.
Sitat av SID64
Det verste som skjer er at du får et merkelig blikk eller to, men for det meste folk som vil ha et par trekk sjøl.
Vis hele sitatet...
Haha faen meg SANT SÅ SANT ass!


På gata, på fest, på tur anywhere.. Har gått forbi snuten med joint (de lukta det obvioussly), og stått på andre siden av gata av dem å tydelig røyka. Sitti i parker osvosv.. Aldri vært noe stress i det hele tatt.
Sitat av BonesCon
Mener å ha hørt at sigarettfiltere er for kompakte, og at THCen sitter igjen. Jeg har brukt hylsa til en sigg før, og bytta ut filteret med et håndlagd, funker som faen, og hvis du gjør en god jobb, er lukta det eneste som røper deg. Om det er verdt bryet, da få ville brydd seg uansett, er en annen sak.
Vis hele sitatet...
De som lukter det på deg må jo nesten ha kjennskap til hvordan hasj lukter også Så det er vell ikke alle som har det, men kan jo være sivil i nærheten da.
Og ikke glem den tykke røyken! Hvis det ikke er et vindfull dag.
Så må du også tenke på at folk som ikke har vært bordi hasj før, vil ikke tenke noe over det, da de ikke vet hvordan det lukter!
Enkelte vil kanskje tenke; " pussig rar lukt av det merke den der karen røyker.. jaja whatever "

Om man ruller jointen som en rullings vil det vel ikke vekke for mye mistanke..? Man må jo ha vært borti hasj før for å vite hvordan det lukter, og med dagens parfymebruk på folk flest tror jeg ikke folk ville kjent lukte i en bygate uansett. At røyken er tykkere vil heller ikke vanlige folk se, i alle fall ikke på avstand. Isåfall er det vel bare å ikke trekke like mye, slik at det blir mindre røyk å blåse ut igjen...
Sitat av emphi
Om man ruller jointen som en rullings vil det vel ikke vekke for mye mistanke..? Man må jo ha vært borti hasj før for å vite hvordan det lukter, og med dagens parfymebruk på folk flest tror jeg ikke folk ville kjent lukte i en bygate uansett. At røyken er tykkere vil heller ikke vanlige folk se, i alle fall ikke på avstand. Isåfall er det vel bare å ikke trekke like mye, slik at det blir mindre røyk å blåse ut igjen...
Vis hele sitatet...
Eller bare holde inne til det nesten ikke kommer røyk ut igjen
Er vell litt suspect å holde '' tobakk røyk'' inne i over 10 sec og da.
Man kan da fint rulle det i vanlig tobakkspapir, rizzla f.eks. Da ser det bare ut som om du røyker rullings.
tror du kan røyke det helt trykt i en normal vinertipp/sigg, skal godt gjøres at noen hyler ut "han her røyker hasj!!!" om noen lukter det
Ferdigsigg filter funker dårlig syns jeg.. Nødløsning vis jeg bare har det, tar jeg vekk halve filteret og skviser det så det blir omtrent på samme størrelse bare filteret blir litt tynnere.

Og røyke i offentligheten går helt fint, da er det mye bedre og røyke hasj en pot syntes jeg, for pot luktes så utrolig godt men kommer ann på person til person hvor redd man er for og røyke cannabis forran ukjente. Vis jeg røyker i offentligheten røyker jeg juicy blunt ser ut som sigar lukter skikkelig fancy de fleste lukter mango,papaya,kaffe og masse forskjellige smaker,
thumbs up for blunts!
Sist endret av Antrax-Vtec; 24. juli 2008 kl. 05:22.
Gammel Traver
lockhead's Avatar
alt stort sett nevnt før.
men, er bare og rulle en spliff og røyke den mens du går, tviler på mange blir og stoppe deg "unnskyld, er det hasjish du røyker?". man blir bare litt paranoid etter litt fyrings. ingen bryr seg, ingen følger med på om det er tjukk røyk fra en røyk. men ligger litt noia i og møte kjent folk som ikke skal vite sånt.
Hender jeg blir nødt og mekke en city på vei ned til byen eller no. Men for meg har det alt og si hvor jeg er og hvor jeg skal. Hvis jeg feks vet at jeg skal gå igjennom en skog eller park så kan jeg lighte en longpaper joint i steden som er en større nytelse, særlig om jeg finner meg en sitteplass
Bare tull og røyke city. Maiser og avis er tingen!
Sitat av serfix
Bare tull og røyke city. Maiser og avis er tingen!
Vis hele sitatet...
Maiser og avis er oppskrytt, gief me bong instead.
Hadde noen rullepapir en gang som hadde printet et liksom-sigarettfilter på den ene enden. Så ut som en helt ordinær sigg når den var rullet, uten noe hazzle. Tror de var å få kjøpt på edit. Veldig praktisk