Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 2925
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Jeg hørt at USA snart skal invandere Irak. Er dette bra? Årsaken til at USA vil invadere Irak er for å avsette Saddam Hussein. Jeg synes det er riktig, men vi vil komme til å få en 3. verdenskrig, som ikke er riktig. Skal USA inn i Irak, synes jeg at USA burde greie seg selv.
nFF Marshall
morten's Avatar
Hvorfor er du så sikker på at vi kommer til å få en 3. verdenskrig?
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Du ser jo alt som foregår nå for tiden. Det er 3 gode grunner til 3. verdenskrig: Bush, Bin Laden og Hussein!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Syns USA burde holde seg borte fra alt som har med krig å gjøre de neste 25årene visst de skal ha noe respekt fra meg. Forbanna rasshøl som tror de ruler verden og kan gjøre hva faen de vil. Det beste hadde vært att irak bomba hvitehuset til hellvete.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Faen ta USA. Greit nok at de for så vidt gjør verden en tjeneste om de avsetter Hussein, eller bin Laden for den saks skyld. Men de gjør verden en enda større tjeneste dersom de begynner med seg selv, og avsetter Bush.

Opprinnelig postet av Tias
Syns USA burde holde seg borte fra alt som har med krig å gjøre de neste 25årene visst de skal ha noe respekt fra meg. Forbanna rasshøl som tror de ruler verden og kan gjøre hva faen de vil. Det beste hadde vært att irak bomba hvitehuset til hellvete.
Vis hele sitatet...
Helt enig.
I hver eneste konflikt de siste 60 åra har man spekulert i om det kommer til å bli en ny verdenskrieg ut av situasjonen. Spesielt når USA har vert involvert. Både når Nato bomba kosovo, og når USA fillerista Afghanistan prata folk og aviser om det samme. Tror ikke så mye på det lenger...

Bush administrasjonen har selv uttalt at de går inn i Irak, og at det sannsynligvis kommer til å skje innen ett til ett og et halvt år.
Godt å se at det er noen som har skjønt at USA er en jævla møkkkanasjon!!!
hva har egentlig hussein gjort som gjør han så farlig ?
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Men hva skal f.eks vi i Norge hvis f.eks Russland hadde gått inn i Norge og Sverige også videre, da er ikke USA så dumme å ha i bakgrunnen!?

Litt sånn offtopiv opplegg her! Hadde det ikke vært arti om Arnold Svartneger hadde blitt preident i USA?

Hussein er en pikk! Han har jo kontroll over noe jævli med olje og han har sikkert en haug med atomvåpen. Det er faen ikke bra at han har kontroll over det, fordi han er ikke riktig vel bevart!
Sist endret av Hofsoe; 24. juli 2002 kl. 17:49.
er det da ikke bare bra att ett land som usa nuker skiten ut av alle ekstremistene? usa ligger så langt unna at vi ikke legger merke til om saddam treffer med en bio-rakett
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Akkurat!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Forsåvidt, men det er ikke det som er poenget. Vi vil styre Norge og våre ting uten at USA skal blande seg inn og styre alt. Visst det fortsetter sånn som det holder på nå, kommer USA til å ha all makt. Da får de lov til å gjøre hva de vil, få alle resurser og ingen kan stoppe de for de er for store og skumle til at noen tør gjøre noe.
Så lenge usa holder seg til å plage muslimer er det greit, men om de kommer med mere sånne ting slik som at de vil ha lov til å borde norske skip kan de dra sin kos.
Better than thou.
Jeg ler av uvitende fjols.
Better than thou.
Slike som Tias, aybara og Dinglevims.

[Edit]
Forøvirg, misforstå meg rett, jeg liker ikke ideene til Nicotin heller om at man bare skal bombe dem tilbake til 1337 om de ikke har gjort noe heller. I det hele tatt er slike situasjoner vanskelige..
[/Edit]
Sist endret av Carlo; 24. juli 2002 kl. 21:07.
nFF Marshall
morten's Avatar
Nichotin: din mening er at det gjør ikke noe om de dreper uskyldige muslimer, så lenge usa ikke border norske skip???
egentlig, min mening er:
alle mennesker har like mye rett til å leve så lenge de ikke praktiserer noen form for religion

å tro på en gud ville jeg ha lagt på samme loco-nivå som å være schizofren.

Har ikke noe i mot f.eks en del tyrkere, fordi en del praktiserer ikke sin religion... men taliban-folk derimot....

F.eks alt det køddet med jøder som ikke kan trykke på knapper under helligdager slik som sabbath, muslimer som steiner folk i allah's vilje, muslimer som omskjærer, jøder som må ha eget servise for melk og kjøtt [var greit for mange tusen år siden, men i dag når vi har en niftig sak kalt oppvaskmaskin er det ingen unnskyldning for slike tåpeligheter.]

Alle disse som praktiserer kan dra sin kos. Til resten av oss som ikke tror/praktiserer, vi kan leve i harmoni.
Sist endret av Nichotin; 24. juli 2002 kl. 21:22.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Carlo:
Syns du det er helt greit at USA får drive på som de vil? Når Bin Laden bomba wtc, da sørga usa, da sørga uk, da sørga vært jævla land i europa og store deler av resten av verden. Men når USA bomba Afghanistan, et helt land, for de hadde mistenke om at Bin Laden var der, da var det plutselig ingen som sørga. Da var det bare de som fikk som fortjent. Er dette riktig i dine øyne?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Opprinnelig postet av Carlo
Slike som Tias, aybara og Dinglevims.
Vis hele sitatet...
Du må gjerne kalle meg fjolls for min del, jeg tar meg ikke nær av det uansett. Hva Bush angår, så kan det hende at han er en oppegående person på de fleste områder, men mannen er helt klart en fare for verdensfreden, og mangler åpenbart objektive syn på hva som er rett og galt her i verden (tenker på f.eks å ta side i midtøsten-konflikten).
Shiz-ism er en sykdom.
Religion er et livssyn.

Man velger selv å tilhøre en religion,
man velger ikke å bli schizofren?
nei, men det jeg mener er at om man inbiller seg at det finnes noe så teit som guder så har man loco-factor på linje med schizofrene osv.
Tilbake til topic:

Usa liker ikke Irak, men de "likte" de, og de var allierte og snille med hverandre før. Men nå ser USA kjangsen sin å bli en større verdensmakt en hva de er, og da Irak er de som truer USA i å vokse på mange måter, da må de fjernes. Men noe jeg så på 60 mins en gang var at Irak leverer 9% av hele USAs olje. Jeg tror det ligger noe større bak hele USA sin anti-Hussein operasjon. Hva det er tror jeg ingen vet, ikke en gang USA er sikker på hva de vil siden de endrer meninger og holdninger hele tiden.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
fra et annet perpektiv så vil jeg tro sivilbefolkningen i irak blir rimelig happi hvis hussein forsvinner ut av bildet, så da er det kansje ikke så slemt av USA allikevel
Fertallet i Iraq vil ha Saddam som leder.
Og hva er dette for no da? Nekter å følge FN... tragiskt
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=9056358
Irak er ett opprørsland!
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jeg kan være 99,9% sikker på at hadde USA og noen andre av oss allierte land sendt noen atombomber over hele midtøsten ville vi blitt kvitt alt av terror og kriminalitet!

Midtøsten og disse araberlandene innehar ca 60% av all oljen i verden tror jeg. Under golfkrigen ville Saddam ha mer kontroll over oljen, han ville ha alt. Hadde han gjort dette ville det (de) landet(ene) vært den nye verdensmakten. USA ville vært ferdig, og da ville det ikke vært bra å leve her. Irak har (hadde i allefall) den 5. beste krigsstyrken i verden på den tiden, jeg tror de har noe sånn nå å.

Saddam vil en eller annen gang gå til angrep på USA, hvis ikke USA går til angrep på de først. Det værste som kan skje er at Bin Laden og Hussein slår seg sammen. Da blir det et rent helvete her!
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Opprinnelig postet av Angry Clown
Det værste som kan skje er at Bin Laden og Hussein slår seg sammen. Da blir det et rent helvete her!
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du vite det? Og hvorfor tror du egentlig at diverse muslimske fundamentalister og folk som bin Laden og Saddam Hussein har så mye imot USA?
Opprinnelig postet av aybara

Hvordan kan du vite det? Og hvorfor tror du egentlig at diverse muslimske fundamentalister og folk som bin Laden og Saddam Hussein har så mye imot USA?
Vis hele sitatet...
De hater kapitalisme, kristendom og høye tårn...
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Opprinnelig postet av STX


De hater kapitalisme, kristendom og høye tårn...
Vis hele sitatet...
Jeg og...

Nei, egentlig ikke, men: Jeg er ateist, motstander av kapitalismen, og syns ikke høye tårn er videre pene å se på, heller ikke World Trade Center (greit nok, restene er enda styggere, men men).
Better than thou.
Forskjellen mellom deg og Bin Laden er, forhåpentligvis, at du ikke ville styrtet to fly inn i to store skyskrapere og drepe tusenvis av mennesker for å få frem et poeng.
Opprinnelig postet av aybara


Jeg og...

Nei, egentlig ikke, men: Jeg er ateist, motstander av kapitalismen, og syns ikke høye tårn er videre pene å se på, heller ikke World Trade Center (greit nok, restene er enda styggere, men men).
Vis hele sitatet...
Hehe, selv ikke troende på en mektigere skikkelse. Og verdensbanken er noe jeg ser på som kapitalismens høyre hånd. Liker ikke verdensbanken, har gjort mere ugang enn godt...

Usa (kapitalismen) vs. Irak (Wannabe kapitalister pga olje)
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Carlo: Nei, klart ikke. Jeg holder meg til mindre demonstrasjoner. Jeg er uenig i stort sett alt Bin Laden gjør. Jeg har imidlertid forståelse for at noen blir "irriterte" på USA. Det er for så vidt greit nok at USA jakter litt på terrorister og slikt, men så er det jo dette med å blande seg inn i andres saker. Bl.a vil de fjerne Yasser Arafat (eller hvordan det skrives), som er palestinernes lovlig valgte president (litt off-topic dette, men).

STX: Og norge (også wannabe kapitalister pga olje)
Better than thou.
Joda, selvfølgelig er slikt idiotisk. Jeg er også uenig i mye av politikken i USA, og spesielt Republikanerenes politikk og utenrikspolitikken deres aller mest. De fleste større militære operasjoner har blitt iverksatt under republikansk ledelse om jeg ikke tar feil..?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Stemmer det (tror jeg)...
At USA er en supermakt som vil vise seg er en ting, men vi har faen meg mye å takke USA for! Hvis vi ser på de utallige oppfinnelser, fremganger og støtte vi har fått fra USA hadde ikke verden vært slik den er nå!

Noen ting står her:
http://www.enchantedlearning.com/inventors/us.shtml
men verdenskrigene er et mye bedre eksempel:

Hva hadde skjedd hvis USA ikke hjalp Frankrike i skyttergravskrigen mot Tyskland i første verdenskrig?
Hva hadde skjedd hvis USA ikke joina de allierte mot Akse maktene?
Hva hadde skjedd hvis Hitler fikk utvikla A-bomben i tide?
Hva hadde skjedd hvis tyskerne fikk tid til å utvikle V2 rakettene som kunne knekt England?
Hva hadde skjedd uten Marshall hjelpen?

Edit:
Nei, jeg har ikke glemt Hiroshima, Korea, Vietnam og annet snusk...
Sist endret av kermit-; 26. juli 2002 kl. 02:16.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Selfølgelig har vi mye å takke USA for, men det er ikke landet i seg selv som er en fare, men de som styrer det og måten det blir styrt på.

Addon til liste av bra ting fra USA:
Filmer.
Jeg er enig med Wiz, men er også enig med en del andre meninger her.
Det som er farlig med USA er i mine øyne den selvutnevnte retten til å være verdenspoliti.
Det som skremmer meg med usa er blandt annet når familien min der borte på spørsmål "hvor er irak" svarer: "Irak er en liten mus på andre siden av verden!!!!"

Vi har veldig mye å takke usa for, men ja, det tar litt mye i egne hender.
Når det gjelder kampen mot terrorisme støtter jeg den helt til de begynner å bombe uskyldige mennesker. Det kan ikke forsvares siden de sannsynligvis bare drepte et titals terrorister og 1000 vis av uskyldige.

MEN!! Jeg regner meg som kristen, så jeg er jo helt LOCO i følge andre her..

over og ut!
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Opprinnelig postet av wiz
Hva hadde skjedd uten Marshall hjelpen?
Vis hele sitatet...
Uten Marshell-hjelpen ville det gått dårlig med Europa en stund etter krigen. Det ville også USA merket, i og med at halvparten av markedet deres ble borte. Etter krigen ville USA bygge opp Europa igjen, slik at europeerne kunne kjøpe deres produkter.

Joda, USA har gjort mye bra. Men det er det også andre land som har gjort, og de oppfører seg ikke som verdenspoliti pga det...
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jeg tror vi kan takke USA for at verden er som den er i dag, og at Norge ikke er nazitisk!

Bush tenker hele tiden HEVN.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Opprinnelig postet av Angry Clown
Jeg tror vi kan takke USA for at verden er som den er i dag, og at Norge ikke er nazitisk!
Vis hele sitatet...
Det tror jeg og. Jeg tror også at vitenskapen ikke ville vært som den er i dag hvis det ikke var for Albert Einstein. Likevel gir ikke det etterkommerne hans rett til å "bestemme" over alle vitenskapsmenn her i verden. (Litt dumt, men omtrent det samme. Hva som er gjort for lenge siden skal ikke ha noe å si på hvordan vedkommende kan oppføre seg i dag.)
Better than thou.
Men da bør det gjelde begge veier. Kan ikke si sånt som at amerikanerene var slemme for 50 år siden, men vi skal ikke ta opp marshall-hjelpen. (Eksempel.)
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jeg synes ikke USA er noe dumt land. Jeg har respekt for de, men de kan kanskje litt dum politik av og til.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Carlo: Selvfølgelig ikke, men det var ikke jeg som trakk fram Marshall-hjelpen...
Nå er det jo sånn at den internasjonale organisasjonen for ødeleggelse av Bio Våpen hadde en dialog med Irak som ville la obervatører som ikke var CIA gå in i Irak.

For dere uvitende fjols der ute så er det fordi observatører fra USA ikke slipper in at USA skal angripe.

Men USA stoppet jo det raskt, avsatte lederen (Som de ikke hadde myndighet til å gjøre). Ga resten av folkene beskjed om at de ikke skulle blande seg inn i Irak.
Lurer på en ting: Har USA kvittet seg med alle sine Biologiske og Kjemiske våpen, samt anlegg og utstyr til utvikling, forskning og produksjon av overnevnte stridsverktøy.

Har Irak eller andre land mulighet til å inspisere hemmelige amerikanske produksjons og forskningsanlegg for våpen og masseødeleggelses våpen?
Sist endret av plumRad; 27. juli 2002 kl. 15:24.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
USA har igjen atomvåpen og sliok ja. De driver fortsatt å ruster ned atomvåpnene etter den kalde krigen.

De har noen spesielle avtaler med Russland når det gjelder dette her.
Fant noe, finner ikke igjen URL'en ...

The United States purpose in destroying this valuable cornerstone is to permit a stratification of biological weapons into "good" and "bad" ones. This would permit the United States (and other countries) to continue work on a number of biological weapons under development, including anti-crop fungi ("Agent Green"), Pentagon work on so-called "non-lethal weapons" to control (in the US military's words) "potentially hostile civilians", and the US Navy's genetically-modified superbugs that consume materials, such as plastics, jet fuel, rubber, and asphalt.
Vis hele sitatet...
Angry Clown: Atom våpen er ikke det samme som biovåpen og kjemiske våpen. Men de tre er alle klassifisert som MDW. (Mass Destruction Weapons)

Edit:
Denne er fin:
http://www.fas.org/bwc/news/Pentagon...nsResearch.htm

Edit2: Mens vi er inne på USA og våpenresearch:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=7280259
Sist endret av kermit-; 27. juli 2002 kl. 16:20.