Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1589
vet det er mange poster som folk irriterer seg over om innkjøp av bærbar datamaskin. Har sett at www.shg.no virker rimelige, og har sett meg ut en maskin der; http://www.shg.no/produkter/infobox....0466&lokation=

syns dette virker som en bra maskin for en som helst ikke vil noe særlig over 10 000.
har søkt litt på forumet, men ingen virker å ha noen erfaringer med denne siden.
fint om noen har tips.

maskinen vil bli brukt til generelt internett, poker, kanskje litt photoshop og videoredigering, og spilling. da hovedsaklig football manager og andre strategispill, type AoE osv... ingen spill som krever store grafikkresurser med andre ord
Linken din funka ikke. "Det finnes i øyeblikket ingen varer i denne kategorien."
Trådstarter
og så kommer det vel opp en pop-up med den aktuelle maskinen? gjør det hos meg i hvertfall... varenr på pc-en er følgende: 550466



Spesifikasjoner

Farge Svart / Sølv

Vekt 3 Kg

Medfølgende operativsystem Det følger ikke med noe operativsystem

Batterilevetid Opp til 2½ timer

CPU Type / Modell Intel Pentium-M 755 (2000MHz) - Dothan

Antall MB Ram 1024 MB

Antal GB 80 GB

Innebygget Grafikkort ATI Radeon Mobility 9700 Pro

Antall MB Ram 128 MB

Tommer (Skjermen) 15.4 Tommer (Widescreen)

RJ45 1 stk (10/100MBIT)

Trådløst 54 MBIT (802.11g - er kompatibel med 11MBIT 802.11b)

Innebygget kortleser Ja
Bærbar i maksimalt to og en halv time før du må lade. Vurder nøye hvor lang batterilevetid du har behov for. To og en halv time ville aldri fungert for meg i en skolesituasjon, for eksempel.
Trådstarter
reagerte også litt på batteritiden, en del andre modeller hadde levetid på opptil 4 timer. mente å synes det var med samme type batteri.
Batteri er en ting, men så har du komponentene og hvor mye strøm de bruker. Kjøp deg en iBook.
Har en bærbar med samme spesifikasjonene, og er meget godt fornøyd med den. Spiller for akkurat de spillene jeg vil foreløpig, og redigerer video som en drøm Grei mediumytelsebærbar.

Jeg kjøpte den i april for 14000 så prisen er det vel ikke noe å utsette på, men det var på Whitebox. SHG har jeg ingen erfaringer med...
Ang. iBook så kan man vel ikke spille så mye på den. Eller er det bare en myte?
Trådstarter
Ibook er ikke aktuelt for meg, blant annet av akkurat den årsak, og at jeg generelt ikke liker mac. dessuten, siden nettpoker er en trivelig syssel jeg bedriver mye tid med tidvis, så er jeg avhengig av pc for en del av den softwaren som finnes til poker.

dessuten vil ikke maskinen bli brukt i skolesammenheng, så lang batterilevetid er ikke et must, bare et ønskelig gode.