Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1642
VG melder dette, endelig noe annet en den vi-støtter-Israel politikken til USA.

Håper virkelig dette kan hjelpe litt til en løsning i denne konflikten *håpe*
Sist endret av elukS; 15. desember 2001 kl. 12:49.
Det skulle bare mangle. Helt idiotisk av EU å opprette en egen stat for jødene in the first place.
Det er lov å håpe, men jeg har min tvil..
Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s
Det skulle bare mangle. Helt idiotisk av EU å opprette en egen stat for jødene in the first place.
Vis hele sitatet...
Regner med at du mener det var idiotiskt av FN å lage en egen jødisk stat midt i palestina...
Vi ser jo alle hvordan det gikk!
Jeg synes usa er "litt" for pro-israel i konflikten..
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Det hadde vært jævlig bra om USA hadde stilt seg litt bak palestinerne, da israelittene føler seg litt vell ovenpå med verden i ryggen. Dog har jeg lite håp om snarlig løsning, vi snakker tross alt om et område hvor det har vært strid om landområder siden korstogene
Opprinnelig postet av Apraksin
Det hadde vært jævlig bra om USA hadde stilt seg litt bak palestinerne, da israelittene føler seg litt vell ovenpå med verden i ryggen.
Vis hele sitatet...
Det er vel ekstremt dårlig politikk i usa og ikke støtte jødene iogmed at det bor over 6 mill jøder der... Russland har visst rettet sterk kritikk mot Israel pga. måten de behandler palestinerne på.
Israel gjør jo krigsforbrytelser når de okkuperer palestinsk jord og bygger boliger der.. Tror ikke det blir fred i midtøsten før Israel trekker tilbake styrkene sine og gir tilbake landområdene de har okkupert..
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Det er ikke noe saklig argument at det bor 6 millioner jøder i USA. Samme hva de sier selv så er de amerikanske statsborgere og ergo ikke en del av konflikten. Jeg påpekte at usa støtter israelerne, ikke sine egne jøder, som i bunn og grunn ikke burde ha en skit å gjøre med USA`s utenrikspolitikk ( riktignok kan det i den saken fortone seg slik). I så fall er det dårlig politikk av USA og feks. ikke støtte palestinerne, som de også har flerfoldig av.
Det er ikke noe saklig argument at det bor 6 millioner jøder i USA.
Vis hele sitatet...
Hvis du har lyst å være president i USA så er det ikke smart å gjøre noe "imot" over 6 mill jøder... Hvis du ser på USA sin utenriks politikk før valg så vil du sikkert oppdage pro-Israel bestemmelser.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
mhm. Det er et av demokratiets problemer at små grupper kan favoriseres. Relevant sett så skulle ikke antall jøder ha noe å si,det er feks. flere latinamerikanere i usa en jøder. poenget mitt er at USA ikke burde velge hvem de skulle stå bak etter hvilken religion de forskjellige parter representerer
Syns ærlig talt ikke USA fortjener "verdens herredømme", vi kan jo ikke fortsette å være pro-amrikanske i all evighet på grund av marshall-hjelpen og truman-doktrien! Grensen ,å gå et sted!

Problemet er bare det at folk med tilknytning til USA ikke klarer å se mer enn en meter forran seg.
Er en kar i en paralell klasse som har en far som bor i USA. Han er ganske samfunsbevist, men når det gjeller saker der USA opptrer på feil måte holder han alltid med dem!

+ USA har et enda dårligere demokrati enn oss! (har ikke tid til å skrive mere nå, men jeg kan sikkert fortsette i morgen).
Better than thou.
Vet ikke om folk kanskje har venta noe fra meg på denne tråden eller ikke.. Men uansett, jeg støtter Palestinerene fullt ut i denne saken. USA må slutte å være så forbanna pro-israelske her..

Vodka skulle vært ulovlig forresten.
Synes det virker som Israel bare har laget phaenskap i midtøsten siden de fikk land området sitt.. FN burde jo gå inn å kreve at de trekker seg ut øyeblikkelig.. Skjønner ikke at USA brukte veto retten sin til å stanse observatører der ned.. *ristepåhodet*
jævla hælvetes rasshøl sier jeg bare. hadde jeg vært superhelt skulle jeg årna opp. det er det ingen andre som klarer.
Faen, blir så forbanna av den saken der. Alle vet hva som skal til for å få det fiksest.

Amerika må true israel med å slutte med pengestrømmene sine til israel viss de ikke trekker seg ut av palestina. Hadde ikke usa gitt cash til israel så hadde dette neppe skjed. Greit nok at israel fikk sin stat av FN, men da får de faen meg være fornøyde med det de har fått og slutte å okkupere palestinsk jord.

Vil også si at arafat har ikke noe skyld i dette. "Terrorangrepene" eller hva man skal kalle det ifra palestinsk side blir utført av "enkeltpersoner" eller uavhengige grupper som ikke har noe med araft å gjøre...
det skinner ganske bra igjennom at usa driter i menneskerettigheter, så lenge kjeltringene støtter amerikanske interesser.
sharon har jo faen bestillt 1 million nye jødiske innflyttere til pasestinske områder; det han driver med er jo å lage det bilde av israel de sjølgode idiotene har laget for seg selv. og det bildet har ikke mye plass til palestinerne.
verden har bare plass til en skurk av gangen, og nå er det jo bin laden man snakker om.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Israel ble opprettet i Palestina fordi det passet USA jævelig bra med et aliert land mitt i en av de mest oljerike områdene i verden. USA har over lengre tid øket sitt nærvær i midøsten.

Hører jeg noen klage over f. eks. Tyrkias Undertrykking av Kurdere og utalige brudd på menskerettighetene nei. USA har flere Militær baser i Tyrkia, Need I Say More.

England ønsket ikke at en Jødisk stat skulle oprettes i Palestina. Mange jøder ville opprette staten i noen øde områder i Argentina hvor det ikke bode noen i det helle Tatt, men nei USA mente....



Zalderach
Sist endret av Zalderach; 26. desember 2001 kl. 13:34.