Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 3455
jeg hørte på nyhetene i stad at det var ulovlig å selge dette ølet fordi prisen var under avgiftsnivå..
Staten er vel kanskje de største kriminelle her i landet? De skal ha 6,66,- for hver flaske pils solgt i Norge, 11.36,- for hver boks i Norge. Hva bryr det vel egentlig staten? De tjener jo på det egentlig.

Men teorien om at vi drikker mer når ølet koster 5kr/6,9kr whatever, tror jeg er feil. Kanskje vi "hamstrer" og handler mere pils, men det betyr ikke at vi drikker mer? Vi kan jo lagre opp? Jeg jobber på en coop butikk, vi har tilbud på toalett papir, folk handler som de er galne, de hamstrer toalett papir, men de driter ikke mer for det om? Det er jo selvsagt noen som drikker mer, men jeg tenker ikke: "hmm, jeg pleier å drikke 12 pils, hvor mange kan jeg drikke for samme pris nå da?" Jeg sitter meg ikke ned å drikker en kasse med øl, bare fordi det er billig?

Jeg mener at hvis butikken vil gå med underskudd på pils, hvorfor ikke la den gjøre det? Staten får jo sin del av kaka uansett, å jeg tror også at det ikke hadde vært stor pågang på pils hvis ikke staten hadde begynt å krangle så mye som de gjør!
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Opprinnelig postet av Kinseek
Hvor lenge den tiden er vet ikke jeg, men det er jo ikke noe vits i for en butikk å selge varer så billig at den taper på det, selv over lengre sikt?
Vis hele sitatet...
jo. de bruker billig øl som en lokkevare.. og de begynner allerede nå fordi de VET at lidl kommer til å gjøre akkurat det.

hvis politikerne bestemmer seg for 8kroners minimumspris på øl, har de i praksis satt opp en etableringshindring i dagligvare markedet.. sånnt er ikke bra for den frie konkurransen

lidl er velkommen i mitt hjerte (selv om jeg kanskje ikke gidder å handle der)
så akkurat nå tv2.. du får 6 øl i norge og i tyskland får du 53 til samme prisen det er jo helt sykt!
Opprinnelig postet av turock
så akkurat nå tv2.. du får 6 øl i norge og i tyskland får du 53 til samme prisen det er jo helt sykt!
Vis hele sitatet...
Hvis det er tilfelle kan man jo se hvorfor det er så stor smulgling av alkohol til Norge. Jeg mener at hadde det blitt billigere med øl,rusbrus,cider, pol sprit i Norge hadde nok ikke smuglingen og hb salget i Norge vært så stort. Her hvor jeg bor er det så jævlig lett å få tak i hb, og billig god hb. Men det er en stund siden sist jeg drakk hb nå, det går i øl. Men alkohol prisene ned = mindre fjortiser på hb fylla, og et bedre Norge
Bare for å si ifra. Rema 1000 taper _ikke_ peng på å selge billig grans. Fordi de eier store deler av Grans fabrikken, og får inn øl'a billigere enn de andre. Eller no..
Norge suger når det gjelder alkohollovene...
Hvorfor skal dette landet være så sinnsykt kjipt når det gjelder priser og salg på alkohol?

Det var kjekt med Øl-tilbudet på Grans-øl...
Men, det smakte ikkje godt, ettersmaken var dritt...
Derfor er det bedre å ofre noen kroner for å kjøpe et bedre merke ja...
er det ikke blitt en ny alkohol lov nå da? minimums pris 8kroner? syntes jeg hørte noe snakk om det på nyhetene i dag morges.
Opprinnelig postet av Tangaalf
er det ikke blitt en ny alkohol lov nå da? minimums pris 8kroner? syntes jeg hørte noe snakk om det på nyhetene i dag morges.
Vis hele sitatet...
Det er jo old news da :P

Jeg syns Grans øl smakte godt jeg! Smakte liksom litt mer øl enn Tuborg, som det går i til vanlig....Men det er jo en smaksak
Man skal ikke blande religion og politikk er det et gammelt "ordtak" som sier, så hvorfor i h##### har vi KRF???