Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1416
Tenkte å kjøpe en Nad c165 bee forforsterker, Link:
https://www.hifiklubben.no/stereo/fo...forforsterker/

I manualen står det noe om biamping, lurer på hvordan jeg kobler opp forsterkeren sånn at den sender hf på den ene preouten og lf på den andre preouten.
Takk for svar
Forsterkeren kan ikke dele HF og LF.
Du kan biampe, men det forutsetter at forsterkeren har fire integrerte forsterkere, og ikke bare to fordelt på fire outputs (A/B).
Delefilteret i høyttalerene tar seg av deling mellom HF og LF.
skjønner, men mine cerwin vega xls 15 har 2 dobbelinganger... en til l\hf og en til lf.. og jeg har 2 effektforsterkere
Tipper det er ett passivt delefilter på innsiden av høyttalerne så du kan biampe uten å tenke på at du må ha filter før effektforsterker.

Men det står nå event i manualen til høyttalerne.
Er passivt delefilter hvor bassdelen og mid/high delen er koblet sammen med de stålbøylene på terminalene, du bør ha 2 like effektforsterkere for at det ikke skal bli kluss (alt for høy lyd i mid/high eller i bassdelen)