Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 7129
Hei, jeg er på utkikk etter en ny skjerm til en rimelig penge.
Spiller for det meste fps spill som Fortnite, Cod, Overwatch osv.

Så da lurer jeg på hvilken spesifikt krav jeg bør gå etter? 1ms er et must har jeg lest meg opp til, men forstår jeg ikke trenger mer enn 60Hz, hvorfor?
Å jeg burde gå for ett TN display istedet for IPS elr VA, sant?

Her er to skjermer jeg selv har funnet som jeg tror kan være ett greit kjøp;

https://cdon.no/elektronikk/samsung-...jerm-p33362017

Eller

https://cdon.no/elektronikk/asus-28-...g-4k-p42032682

skal sies at jeg er en aktiv pvp spiller så må ha det beste som kan kjøpes i min prisklasse 😁
Er ganske ny på gaming skjermer så kom gjerne med tips og råd for best skjerm, å evnt hvorfor de er det.

Tilleggsspørsmål; Kan noen forklare meg hvorfor 60Hz evnt er bedre enn 145Hz?

Mvh Tjokk1
Du merker stor forskjell på 60/144hz i FPS spill men du trenger ganske solid hardware for og matche 144fps som kun er mulig på PC.
Fleste ps4 spill er vel locka til 30 eller 60fps så da funker det ikke med 120-144hz skjerm + at HDMI er max 60hz

Og TN er vel tingen til gaming ja
Sist endret av Sergantpepper; 27. juni 2018 kl. 06:39.
Trådstarter
22 1
Går for samsung. Men kan noen fortelle meg forskjellen på disse to, som for meg virker helt like bortsett fra pris.

https://www.dustinhome.no/compare/sh...1%2B5010875826

Eneste jeg kan se et at den dyreste støtter AMG freesync. Men leser du om den billigste så står det å at den også støtter det.
Så hvem er best, hvilken bør jeg velge?
Støtter forresten ps4 pro AMG FreeSync?
Setter veldig stor pris på dette spørsmålet

Ingen som kan gi meg noe svar på det spørsmålet?
Sist endret av tjokk1; 28. juni 2018 kl. 10:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Et kjapt søk på 'ps4 pro freesync' sier at det ikke er støtte enda, men kan komme i en oppdatering.

Anbefaler google dersom du trenger kjappe svar på enkle spørsmål.
Spillkonsoller er beregnet å koble på tven i stua, ikke en dataskjerm.
Trådstarter
22 1
Som sakt er jeg en aktiv spiller så trenger 1ms rate, derfor gaming skjerm å ikke en Tv med over 30ms ..
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Du trenger ikke 144hz fordi playstationen din suger for mye balle til å klare å produsere 144 bilder hvert sekund, og HDMI, som er din eneste mulighet for å koble til en skjerm, støtter ikke 144hz uansett.

Disse skjermene er beregnet for ordentlige skytespill som f.eks CS:GO der man med riktig utstyrt PC drar godt over 300fps, cirka ti ganger så mye som en PS4 gjør i de fleste spill.

Du vil ikke se forskjell på 60 og 144hz, så med mindre du planlegger å f.eks kjøpe en PC du senere kan bruke 144hz-skjermen med, er det totalt bortkastede penger. Finn en 1080p skjerm med 1ms responstid, helst i størrelsen 22-24".
Trådstarter
22 1
Vil ha 4k UHD siden jeg har Ps4 pro. Vet jeg ikke kan kjøre mer enn 60Hz, derfor er de 2 skjermene akkurat det.
Trådstarter
22 1
Så noen som kan svare meg om jeg skal kjøpe skjermen eller ikke?
Jeg er en consol spiller så trenger ikke noen kommentarer om å kjøpe meg en pc.
Jeg vil bare ha den beste skjermen til en rimelig penge til min Ps4 Pro
Sitat av tjokk1 Vis innlegg
Som sakt er jeg en aktiv spiller så trenger 1ms rate, derfor gaming skjerm å ikke en Tv med over 30ms ..
Vis hele sitatet...
Om du er en aktiv spiller så vet du nok at de fleste TVer med mye bildebehandling som gir forsinkelser på de nivåene har egen spillmodus som fjerner forsinkelsen

Og det hjelper ikke med 1ms forsinkelse dersom resten av skjermen suger, du må ikke henge deg opp i tallene, jeg tror du skal slite litt med å merke forskjell på 1ms og 5ms på konsoll.

Problemer oppstår når du har høy Hz på skjermen og mye forsinkelse.
Ved 60 Hz i sekundet vil hvert bilde vises i rundt 16ms da utgjør ikke 5ms like stor del av regnestykket som feks ved 144 Hz.
Sist endret av random105675; 30. juni 2018 kl. 01:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av tjokk1 Vis innlegg
Vil ha 4k UHD siden jeg har Ps4 pro. Vet jeg ikke kan kjøre mer enn 60Hz, derfor er de 2 skjermene akkurat det.
Vis hele sitatet...
PS4 pro har en funksjon der den istedenfor har 4k og whatever frames den klarer å produsere, tar den heller 1080p og max antall frames. Da sitter du høyere stabil framerate og vil være bedre for deg som spiller.
Trådstarter
22 1
Så kjøpe en skjerm uten 4k e
Kommer egentlig på det samme?