Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3639
Hei på dere.
Nå har det seg slik at gamle Betty har fått seg et lite lager av ulovlige rusmiddler. Det er snakk om 3,5 g hasj, 6g g marihuana og 15 g tørket fleinsopp. Hva risikerer jeg med å ha dette hjemme, dersom det skulle blitt funnnet?
Jeg har ikke kontakt med politiet eller noe rusmiljø. Hvordan bør jeg skjule det i boligen, både for uvedkommende og mannen min?
Jeg røyker så skjelden at det kommer til å holde i mange år om det ikke taper seg og blir dårlig da.
Dette er resultat av mitt samle gen, liker å forberede meg på dårlige tider når det gjelder det meste. Jeg er ikke en all in prepper, men tenker litt i de baner. I tilleg til rusmidler har jeg posemat, hermetikk og vann. Selvfølgelig har jeg også oppvarming og kokemuligheter med ved og rødsprit.
Klem fra Betty
Hei du gamle Betty!
Politiet opererer med en grense på 15g cannabis før du blir tatt for neste ledd i loven, som er oppbevaring eller salg, er ikke sikker, men vet iallefall at så lenge du har mindre enn 15g cannabis, så blir du tatt for besittelse (så langt de ikke er delt opp i 1 og 1 gram, da er det jo klart at du selger)

Fleinsoppen vil de nok reagere strengere på, så gjem det enda bedre enn cannabisen
Ok, tusen takk for svar. Nå gjelder det bare å gjemme sakene slik at jeg finner de selv
Klem fra Betty
Hvis det skulle være tilfelle at du skulle bli tatt med noe av dette du er i besittelse av så vil du nok ikke få noe strengere straff enn ett forelegg. Men gjem det godt, men ikke for godt for deg selv.
Det lureste du gjør er nok å gjemme det ute en plass, som for eksempel i ett vedskjul eller noe om du har muligheten til dette.
Det grønne stinker jo også noe voldsomt og går lett gjennom plast f.eks. Noe å tenke på hvis det er krise om andre i huset merker det. I tillegg er det vel fare for at det grønne tørker ut etter en viss tid. Litt usikker på hvor lenge men da jeg aldri har hatt liggende lenge om gangen
Om du ikke har kontakter med eller i rusmiljø, å ellers er en lovlydig borger, så kan du ta det helt med ro.
Borsett fra at du er her på freak, er det jo ærligtalt ingenting som tilsier at du engang eksistere for lovens lange arm.
25+år, har fått besøk 2 ganger, begge var min egen idioti, mailservice overseas, å en sms i mine yngre dager.
Om de velger å bruke ressuser, feks. på good ol`betty, da har du en fin fin sak på mange områder.
Ufattelig mange manhours bare for ingenting.

Det går ann å bruke narkotiske stoffer uten å være krimkrimminel, stjele, brekke, vold å alt annet lugubre ting.
Lovlydig`ish, altså. Sivil ulydighet.
Var sykt hekta på speed,extacy å partyparty i alt formange år, røyka hele tiden. Men kjøpte kun til meg selv, å styrte unna flykræsj, som gjerne drar deg med i dragsug.
slæpp off

jeg sier ikke du ikke skal gjemme, thats common sence, men vær så snill å ikke bruk dagene dine på å bekymre deg, det er bortkasta tid å energi, å du fortjener bedre enn slikt unødi stresskjør i hue sant?

iværstefall! ender du opp med en bot, worstcase scenario right there.
Sist endret av Eyeamare; 24. november 2017 kl. 20:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tusen takk, har gjemt det inni noe annet bak noe
Jeg har tenkt å røyke litt en skjelden gang, ruller i vanlig rizzla med litt tobakk.
Klem fra Betty
Den 15g "grensen" er bare tull, husker jeg hørte om det der 10 år tilbake i tid.
Det blir en skjønnsmessig vurdering. Med så lite som du har vil de nok definitivt ikke betrakte dette som noe annet enn brukdoser såfremt andre bevis (meldinger etc.) ikke tyder på at du selger.

Her ser du bl.a. denne karen som ble dømt til kun samfunnsstraff for dyrking av 400 cannabisplanter(4,2kg weed).
https://www.nrk.no/sorlandet/dyrket-...aff-1.13787059
Han ble altså trodd på at 4,2kg var til eget bruk.
Sist endret av pkk1990; 24. november 2017 kl. 22:57.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Den 15g "grensen" er bare tull, husker jeg hørte om det der 10 år tilbake i tid.
Det blir en skjønnsmessig vurdering. Med så lite som du har vil de nok definitivt ikke betrakte dette som noe annet enn brukdoser såfremt andre bevis (meldinger etc.) ikke tyder på at du selger.
Vis hele sitatet...
Bare tull?

For 10 år siden var grensen 5g, og det er grensen for om saken skal bli avgjort av jurist eller Politiet kan direkte gi deg forelegg.. Noe de gjør i dag også men med foreleggsgrense på 15g om du ikke er på åpen russcene i Bergen.. Da jeg var så invalid og prøvde å selge 20g++ til en sivilpoliti(som jeg har hatt noe å gjøre med tidliger = kun 10 lapper.....
Sist endret av Naturgrønn; 24. november 2017 kl. 23:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er ca. 10 år siden jeg hørte om denne 15g grensene ja.. og det er bullshit.....
Har du noe lovverk å linke til som bekrefter teorien din om at 15g automatisk fører til salg/oppbevaring?
Hvordan har det seg at karen jeg linket til ovenfor fikk samfunnsstraff for 4,2 kg cannabis, tviler på han hadde fått det hvis politiet betraktet disse 4,2kg som ment for salg.

Vet om folk som har blitt tatt for salg når de hadde under 15g på seg, det har noe å si hvordan det er delt opp.
Før fikk du 10k for å bli tatt med hasj i Oslo sentrum også. Var du utenfor sentrum var bøtene mye mindre. Dette var derimot ulovlig praksis av politiet og hvis du nektet å betale boten ble den senket ned til rundt 2500kr.
https://www.nrk.no/norge/politiet-gi...oter-1.7711628
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Det er ca. 10 år siden jeg hørte om denne 15g grensene ja.. og det er bullshit.....
Vis hele sitatet...
Helv... For 10 år siden var det bullshit ja. For da var det 5g den tiden.

Det har ingenting med kjøp og salg å gjøre, men besittelse.

Nå er det slik jeg har fortalt er riktig. Du preiker piss som du antar selv for du tror du er smart....

Nå leser jeg en gang til og les mitt en gang til, for jeg Har aldri påstått at det automatisk er salg over en grense. For den grensen finnes ikke.


Dette har jeg og flere påstått:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...else/a/123519/
Sist endret av Naturgrønn; 25. november 2017 kl. 00:34.
Ok, så det du mener er at 15g er skillet mellom bøter og samfunnsstraff/betinget/ubetinget.
Da misforstod jeg deg, det første svaret mitt var ment til innlegg nr 2 der det virket som han mente at 15g = salg, uansett.
Det har heller ikke noe å si hvordan det er delt opp. 15g er 15g.

Hva om du handlet hos søppeldealere som bare har grammere på seg, du kjøper 15g tar jo ikke de deg for salg når du aldri har solgt....

Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Ok, så det du mener er at 15g er skillet mellom bøter og samfunnsstraff/betinget/ubetinget.
Da misforstod jeg deg, det første svaret mitt var ment til innlegg nr 2 der det virket som han mente at 15g = salg, uansett.
Vis hele sitatet...
Ja skjønte det ble en misforståelse når jeg leste over igjen.

Ja det var det jeg mente. Over 15g blir det anmeldelse som jurist får. Er det snakk om 20g blir bare forelegg da også men høyere bot.
Sist endret av Naturgrønn; 25. november 2017 kl. 01:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så vidt jeg vet så tåler alt du har lurt unna å bli fryst ned. Så om du har den type fryser som er stappfull så kan det jo gå ann legge det nederst i en liten boks, så tar du bare frem og tiner opp det du eventuelt vil bruke
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Det er ca. 10 år siden jeg hørte om denne 15g grensene ja.. og det er bullshit.....
Har du noe lovverk å linke til som bekrefter teorien din om at 15g automatisk fører til salg/oppbevaring?
Vis hele sitatet...
http://www.riksadvokaten.no/filestor...tikasaker2.pdf

Der kan du lese at inntil 15g cananbis kan avgjerast med forelegg. Riksadvokaten sine rundskriv er ikkje lov, men presisering av påtalepraksis.
Tusen takk for svar alle sammen. Jeg vurderer å fryse det ned i porsjoner for senere bruk, men vil kvaliteten forringes? Det blir ikke lett å finne igjen siden jeg har to fulle frysere fulle av alt mellom himmel og jord
Hvor lenge vil super marihuanaen holde seg i et tett glass lagret mørkt?
Klem fra Betty
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Ok, så det du mener er at 15g er skillet mellom bøter og samfunnsstraff/betinget/ubetinget.
Da misforstod jeg deg, det første svaret mitt var ment til innlegg nr 2 der det virket som han mente at 15g = salg, uansett.
Vis hele sitatet...
Nei, mente ikke det sånn. Henviser til svaret fra vidarlo, hvor han har linket til et rundskriv. Det har seg slik at hvis du for eksempel kjører noen kilometer over fartsgrensa, så KAN politiet velge å gi deg et forenklet forelegg istedenfor å anmelde deg og rævpule deg.

Det samme med cannabis, politiet KAN velge å bare gi deg en bot (ikke forenklet forelegg, det eksistrerer ikke innenfor narkotikaloven), istedenfor å ta saken gjennom hele rettsystemet. Det betyr ikke at det er garantert at de gjør det sånn, fordi hvis du har delt det opp i 1 og 1 gram, kan de jo tenke seg at du selger. Ikke sikker på om de er tvunget til å bare gi deg en bot for besittelse, eller om dette er noe de kan velge ut i fra mistanke.
Betty: Unødvendig å fryse så lenge det er pakket lufttett, svalt og mørkt. Kan dog ikke se hvorfor kvaliteten skulle forringes. Konsistensen kan muligens endres noe.

Samme gjelder weeden egentlig; ha den i et syltetøyglass, tupperware e.l., og den vil holde lenger enn lenge nok.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Ja så lenge weeden er tørr skal du kunne lagre den lenge på ett glass