Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 11729
Plex har kommet med ny funksjonalitet som lar deg få TV-kanalene dine inn i Plex-systemet: https://www.plex.tv/features/live-tv-dvr/

På den siden får jeg søkt opp Norge og valgt Kanal Digital, men jeg blir veldig usikker på om det lar seg gjøre teknisk?

For meg ser det ut som det er mer vanlig å ikke bruke krypterte? signaler i USA, slik at det blir et problem med programkortene vi bruker her.

Stemmer dette eller finnes det måter å få det til på?

HDHomeRun-boksen de anbefaler fåes ikke med kortleser i allefall.
Joda, HDHomerun Prime kommer med kortleser og 3 tunere:
https://www.silicondust.com/product/hdhomerun-prime/

Jeg er interessert i en sånn selv, nettopp for Plex DVR, og etter det jeg kan se skal det ikke være noe problem ☺️
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Forsåvidt totalt uproblematisk i dag og - eg har USB-dekoder for canal digital til PCen. Funker heilt utmerka. Stapper i kort, så får du rå MPEG-TS frå dekoderen
Elsker Plex kjøpt livstid abb! Men dette med å få Tv-kanaler inn via plex har jeg ikke peiling på.. kan noen forklare hva som er fordelen ? Menes det at du kan sitte på pc'n å se tv kanalene isteden for direkte ifra boksen ?
Sitat av Solarfields Vis innlegg
Elsker Plex kjøpt livstid abb! Men dette med å få Tv-kanaler inn via plex har jeg ikke peiling på.. kan noen forklare hva som er fordelen ? Menes det at du kan sitte på pc'n å se tv kanalene isteden for direkte ifra boksen ?
Vis hele sitatet...
Slik jeg forstår det får du tilgang til kanalene dine + opptaksmuligheter og programguide inne i Plex, samt tilgang til kanalene dine eksternt fra om du har åpna opp for dette.
Sitat av Yochi Vis innlegg
Slik jeg forstår det får du tilgang til kanalene dine + opptaksmuligheter og programguide inne i Plex, samt tilgang til kanalene dine eksternt fra om du har åpna opp for dette.
Vis hele sitatet...
Takker Yochi! Men hvor lagres opptaket ? lokalt på pc(i plex)? Høres fantastisk bra ut da.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Gammel tråd, men lager ikke ny når temaet er det samme.

Jeg har begynt å lukte litt på dette og lurer på hva jeg trenger av utstyr. Ser at vidarlo har løst dette med USB-dekoder koblet til PC.

Er det mulig å få dette til å virke med vanlig CD-dekoder eller vil det være håpløst på grunn av manglende støtte i Plex? Vil jeg kunne se alle kanaler med HDHomerun
-boks?

Jeg investerer ikke i dette om jeg kun kan se NRK via plex.

Edit:
Er forsåvidt mest opptatt av live TV, men om det funker antar jeg at DVR også vil funke.
Sist endret av Pope; 12. februar 2018 kl. 03:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg investerer ikke i dette om jeg kun kan se NRK via plex.

Edit:
Er forsåvidt mest opptatt av live TV, men om det funker antar jeg at DVR også vil funke.
Vis hele sitatet...
Alle kanaler funker fint. Du må ha CAM sjølvsagt.

Live TV og DVR er samme funksjonalitet. Forskjellen er om MPEG4-streamen har vore skreve til disk i to sekund eller tredve timer når du ser den...
Noen som vet om dette er mulig med GET? GET har så vidt jeg vet ikke kort...
Fint. Har du da noen anbefalinger på hvilken boks jeg bør kjøpe?

Hvis ikke jeg tar helt feil vil antall live streams være begrenset til antall tunere i boksen?

Har sett litt på HD HomeRun Expand .

Den har fire tunere og støtter DVB-C, som er det som brukes i Norge etter hva jeg har lest.

Da bare setter jeg CD-kortet i denne boksen og søker opp kanaler?
Get bruker vel SIM-kort? Eller noe som ligner i alle fall.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pope Vis innlegg
Fint. Har du da noen anbefalinger på hvilken boks jeg bør kjøpe?

Hvis ikke jeg tar helt feil vil antall live streams være begrenset til antall tunere i boksen?

Har sett litt på HD HomeRun Expand .

Den har fire tunere og støtter DVB-C, som er det som brukes i Norge etter hva jeg har lest.

Da bare setter jeg CD-kortet i denne boksen og søker opp kanaler?
Vis hele sitatet...
Du må afaik ha støtte for DVB-C2. Ca. alt som selgast i dag har det, men det er tenkjeleg at du kan få tak i utstyr frå USA som ikkje støtter det.

Ang. tunere, så er svaret nei. Du må ha ein tuner per mux du vil sjå på / ta opp. Ein mux inneheld mange kanaler. Dvs. at to tunere i praksis vil kunne dekke opp mot 20 samtidige kanaler.
HDHomeRun 4DC (HDHR3-4DC) is designed to receive unencrypted digital cable (DVB-C) signals in Europe. It has 4 tuners, allowing you to access 4 channels at once.
Vis hele sitatet...
Nå var jeg i ferd med å bestille, men kan ikke se noen inngang for smartkort på bilder av boksen. I tillegg står det at den er designet for å motta ukrypterte signaler i Europa. De har altså kun en boks som er designet for Europa og den har ikke støtte for programkort? Er jeg out of luck?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Forsåvidt totalt uproblematisk i dag og - eg har USB-dekoder for canal digital til PCen. Funker heilt utmerka. Stapper i kort, så får du rå MPEG-TS frå dekoderen
Vis hele sitatet...
Hvordan usb-dekoder bruker du ? : )
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bottl Vis innlegg
Hvordan usb-dekoder bruker du ? : )
Vis hele sitatet...
Bruker Technotrend CT2 4650.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ang. tunere, så er svaret nei. Du må ha ein tuner per mux du vil sjå på / ta opp. Ein mux inneheld mange kanaler. Dvs. at to tunere i praksis vil kunne dekke opp mot 20 samtidige kanaler.
Vis hele sitatet...
Jeg har et hypotetisk spørsmål som jeg har lurt på en stund. Jeg og en venn satt å pratet om det å streame TV kanaler fra en «TV server» for en del år siden. Men da trodde vi at vi måtte ha 1 tuner pr aktiv TV kanal, og de største PCI-E tuner kortene med CAM module vi fant, hadde bare 4 tunere. Så da tenkte vi på å putte 4-5 slike kort i en server, men problemet vi aldri klarte å finne løsningen på, var hvordan vi skulle dele kortet mellom de forskjellige tuneran. Og denne problemstillingen er noe som jeg har filosofert over i ettertid. Finnes det en måte å dele kortet mellom flere PCI-E tunere kort? Selvsagt er problemet mindre når man bare trenger en tuner pr mux, og med dagens IPTV og smart-tver, så er jo problemet ikke-eksisterende. Men hadde vært artig å få et svar på det.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Med CCcam kan et kort deles mellom flere enheter.
Jeg har kort i en dreambox og kan koble meg til CCcam der hvis jeg bruker en tuner på PCen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som kjører dette og kan gi noen tips på PM? Veldig interessert. Problemet er bare at jeg ikke har tilgang til kabel-tv her jeg bor. Et familiemedlem har dog. Kan det deles? Hvis noen har noen "tips", gi gjerne lyd
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av zelder Vis innlegg
Noen som kjører dette og kan gi noen tips på PM? Veldig interessert. Problemet er bare at jeg ikke har tilgang til kabel-tv her jeg bor. Et familiemedlem har dog. Kan det deles? Hvis noen har noen "tips", gi gjerne lyd
Vis hele sitatet...
Tips: Du trenger ikke kabelTV (verken coax eller fiber). RiksTV funker det og så lenge du har CAM modul og RiksTV abonnement (og dermed kort å sette i CAM).