Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 6602
I det siste har jeg tenkt litt rundt hvorvidt det er verdt å bruke rusmidler og ønsker derfor gjerne noen innspill.
Hver helg bruker jeg store mengder alkohol ettersom det føles godt og er gøy. Dette til tross for at det som kjent er forbundet med blant annet skade på lever og nervesystemet, risko for å skade seg selv ved f.eks fall, og svekket allmenntilstand dagen derpå.
Imidlertid bruker jeg ikke ulovelige rusmidler. Ikke nødvendigvis fordi jeg tenker på potensiell skade på kroppen, men fordi det er en risiko for å bli tatt og måtte ta de juridiske kosekvensene.
Hvordan tenker dere når dere vurderer risikoen forbudnet med (ulovelige) rusmidler og likevel velger å bruke det?
Om man tar riktig forhåndsregler, ikke skryter eller prater om bruket sitt og er bevisst på hvor og hvordan du oppbevarer stoffene er sjansen for å bli tatt forsvinnende liten. Da jeg begynte var jeg veldig forsiktig, men etterhvert som årene har gått har jeg innsett at det skal utrolig mye til for å bli tatt om man bruker normalt folkevett. Jeg har gått tilbake til å være ganske forsiktig med å prate åpenlyst om alt annet enn cannabis (jeg opplever at de fleste i det profesjonelle miljøet mitt er relativt åpen for cannabis) fordi konsekvensene av å bli tatt har blitt større, men jeg bruker fortsatt andre stoffer regelmessig, og føler ikke noe nevnevereig uro for å bli tatt.

I min erfaring er ikke politiet spesielt interessert i å ta oppegående mennesker som benytter rus. Jeg har vært på nachspiel der stoffer har blitt brukt og politet har dukket opp, og de har konfiskert det som lå åpenlyst og opprettet sak på huseier, men alle andre har fått være i fred. Jeg antar dette kommer an på hvem du møter og hvor du er i landet, da.
Vel, om du tar en rask titt på dette bildet:



Så ser du at det ikke er så mye å tenke på, foruten det lovlige og rettslige aspektet med det hele.

Og lovlig eller ulovlig; ja jeg syntes absolutt det er verdt det.
Så strengt det har blitt med rusmidler og førerkort vil jeg tro det er en del individer som har tenkt seg ekstra godt om de siste årene. Hadde jeg hatt sertifikatet selv, så hadde jeg nok valgt bort "ulovlig rus".

@Nether: hva legger du i "det profesjonelle miljøet"?
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Så strengt det har blitt med rusmidler og førerkort vil jeg tro det er en del individer som har tenkt seg ekstra godt om de siste årene. Hadde jeg hatt sertifikatet selv, så hadde jeg nok valgt bort "ulovlig rus".

@Nether: hva legger du i "det profesjonelle miljøet"?
Vis hele sitatet...
De jeg arbeider med og omgås i jobb/studiesammenheng.
Sist endret av Nether; 26. februar 2017 kl. 12:33.
Takket være darknet kan man få tak i rusmidler uten å være en del av "miljøet", noe som gjør at det er veldig liten sannsynlighet at du blir oppdaget. Jeg syns absolutt det er verdt det, og er ikke redd for å bli tatt hjemme i mitt eget hjem.
*harm caused by drugs*

meth har såvidt harm to user, hva søren, hvor kommer den analysen ifra? Og lsd ikke noe skade på brukeren i det hele tatt? Vil påstå psykisk skade er like farlig som fysisk skade, og det finnes nok av rusopplevelser der folk angrer på at de tok lsd. Står også at steroider såvidt har harm on user, men jeg vil påstå det har mye verre fysiske skader på organ i forhold til alkohol. Jeg strider vel mot hele den analysen viss jeg påstår at eldre narkomane er mer ødelagt enn eldre alkoholikere.
Sitat av Vippetavpinnen Vis innlegg
*harm caused by drugs*

meth har såvidt harm to user, hva søren, hvor kommer den analysen ifra? Og lsd ikke noe skade på brukeren i det hele tatt? Vil påstå psykisk skade er like farlig som fysisk skade, og det finnes nok av rusopplevelser der folk angrer på at de tok lsd. Står også at steroider såvidt har harm on user, men jeg vil påstå det har mye verre fysiske skader på organ i forhold til alkohol. Jeg strider vel mot hele den analysen viss jeg påstår at eldre narkomane er mer ødelagt enn eldre alkoholikere.
Vis hele sitatet...
Tror du har sett feil på fargene.
Jeg orker ikke lenger styre med noiaen for å bli tatt for cannabis da det kan spores i kroppen så latterlig lenge ved regelmessig bruk. Har derfor sluttet helt med cannabis. Man kan jo på en måte si at forbudet fungerer på meg, men jeg tar jo nå heller andre rusmidler 2-3 dager før jeg skal ut og kjøre for å forhåpentligvis være ganske safe.

Tror at det er betydelig større sannsynlighet for å bli tatt for rusbruk ved å kjøre bil og bli stoppet i tilfeldig kontroll. Har du ikke lappen, tror jeg sjansene for å bli tatt er minimale, og derfor verdt det.
Det blir litt som en god middag kontra en dårlig middag. Jeg har hatt mange fantastiske opplevelser med rus. Samtidig som jeg har blitt veldig skuffet og fått alvorlige konsekvenser. Alkohol er dog rusmidlet som har ødelagt mest for meg og er fortsatt det rusmidlet som tar raskest knekken på meg psykisk og fysisk. Benzo og Amfetamin på en delt andre plass.

Altså når jeg for eksempel bruker cannabis, selvfølgelig er det verdt det. Det er en veldig behagelig rus og gir meg mye. Dessverre er det ulovlig og da også skadelig. Det perfekte hadde vært å få kjøpe weed gratis, bruke en vaporizer og slutte med tobakk.

Jeg røyker jo sigaretter i ny og ne(mer om jeg er ruset fra før)... Der er jeg litt skeptisk. Jeg tror ikke det er verdt det..
Med tanke på at politiet kan ta fra deg lappen så lenge det finnes spor av ulovelige rusmidler i kroppen (selvom det er under lovlig verdig), er jeg veldig forsiktig med når og hva jeg tar.

Går mest i sentralstimulerende stoffer, da det har relativt mye kortere sporingstid. Litt sykt at det juridisk sett er tryggere og bruke heavy stoffer framor lettere stoffer.
Tenker mer på at du driter ikke der du spiser, man kan reise bort til utlandet og ha det gøy feks. Amsterdam og komme tilbake til Norge så slipper du "noian" med de ulovlige rusmidlene og risikoen for å bli tatt er minimal, men jeg liker å være sosial med rusen, ikke sitte hjemme å bruke det, med mindre man deler litt tjall med noen kompiser.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Vel, om du tar en rask titt på dette bildet:



Så ser du at det ikke er så mye å tenke på, foruten det lovlige og rettslige aspektet med det hele.

Og lovlig eller ulovlig; ja jeg syntes absolutt det er verdt det.
Vis hele sitatet...

Du erbhelt på trynet. For det første så virker det som om du forteller ts at det er ok å skyte blodet fult av heroin fordi alkohol "kommer høyere på grafen over skader på seg selv og andre".. men for det andre, den grafen er bare piss, jeg har ingen forpult tro på at en alkoholmisbruker ødelegger mere for en familie enn en heroinmisbruker..
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Du erbhelt på trynet. For det første så virker det som om du forteller ts at det er ok å skyte blodet fult av heroin fordi alkohol "kommer høyere på grafen over skader på seg selv og andre".. men for det andre, den grafen er bare piss, jeg har ingen forpult tro på at en alkoholmisbruker ødelegger mere for en familie enn en heroinmisbruker..
Vis hele sitatet...
For det første: det er ingen som påstår at det er greit å skyte heroin.

Dessuten så vet vi ikke om grafen tar hensyn til injiserende brukere, ettersom det medfører jo en del andre komplikasjoner.

Hva du tror har ingen verdi i denne sammenhengen. Sleng opp en graf eller statistikk som sier det motsatte.

Til ts: om en er litt forsiktig rundt ulovlig rus, så skal det en del til for å bli tatt. Selvsagt, man kan jo ha uflaks, men så er heller ikke konsekvensene så store, om en ikke har tenkt til å jobbe i yrker som krever ren vandel.
Sist endret av Mirage; 27. februar 2017 kl. 09:21.
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Du erbhelt på trynet. For det første så virker det som om du forteller ts at det er ok å skyte blodet fult av heroin fordi alkohol "kommer høyere på grafen over skader på seg selv og andre".. men for det andre, den grafen er bare piss, jeg har ingen forpult tro på at en alkoholmisbruker ødelegger mere for en familie enn en heroinmisbruker..
Vis hele sitatet...
Ta å se på grafen da!
Det står at det er mer skade på deg selv å bruke heroin enn alkohol, men alkohol scorer høyere forde det er mer skade på andre.. Noe som er helt som forventet vist man vet effekten av heroin kontra effekten av alkohol

og en ting til.. har du kjent en skikkelig alkis eller? eller hatt en i familien kanskje?
Virker ikke sånn, for fy faen så mye verre det er for familien og folk rundt med tanke på ordbruk og vold osv..
Ikke noe kult når du blir ringt opp til alle tider av døgnet å blir skjelt ut av en som er så dritings at han ikke kan gå, å har driti å pissa på seg selv i soffan
Dette har jeg sett med egne øyner, så ikke kom her du...
Sist endret av Alge; 27. februar 2017 kl. 10:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Bitter Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Du erbhelt på trynet. For det første så virker det som om du forteller ts at det er ok å skyte blodet fult av heroin fordi alkohol "kommer høyere på grafen over skader på seg selv og andre".. men for det andre, den grafen er bare piss, jeg har ingen forpult tro på at en alkoholmisbruker ødelegger mere for en familie enn en heroinmisbruker..
Vis hele sitatet...
At en alkoholmisbruker ødelegger mer virker for meg svært logisk etter å ha vokst opp i et hjem med alkoholmisbruk og hatt venner som bruker eller har brukt heroin. Der heroinisten ofte stikker av og velger å oppholde seg sammen med andre narkomane, så blir alkoholikeren hjemme. I mitt tilfelle så var det mange tunge netter hvor jeg ikke turde å sove pga. at jeg var redd for at far i alkorus skulle skade seg selv eller bli voldelig mot mor.
Sitat av Alge Vis innlegg
Ta å se på grafen da!
Det står at det er mer skade på deg selv å bruke heroin enn alkohol, men alkohol scorer høyere forde det er mer skade på andre.. Noe som er helt som forventet vist man vet effekten av heroin kontra effekten av alkohol

og en ting til.. har du kjent en skikkelig alkis eller? eller hatt en i familien kanskje?
Virker ikke sånn, for fy faen så mye verre det er for familien og folk rundt med tanke på ordbruk og vold osv..
Ikke noe kult når du blir ringt opp til alle tider av døgnet å blir skjelt ut av en som er så dritings at han ikke kan gå, å har driti å pissa på seg selv i soffan
Dette har jeg sett med egne øyner, så ikke kom her du...
Vis hele sitatet...
Har du en i familien som er heroinist? Virker ikke sånn...
Har vokst opp i en familie med mor som heroinist og far som alkoholiker, trur jeg veit hva jeg prater om klumpen
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Du erbhelt på trynet. For det første så virker det som om du forteller ts at det er ok å skyte blodet fult av heroin fordi alkohol "kommer høyere på grafen over skader på seg selv og andre".. men for det andre, den grafen er bare piss, jeg har ingen forpult tro på at en alkoholmisbruker ødelegger mere for en familie enn en heroinmisbruker..
Vis hele sitatet...
En person som er rusa på heroin er mer behagelig forholde seg til enn en drita person på alkohol. Sunn fornuft blir som skutt ut av hue på en person som er rusa på alkohol.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
At en alkoholmisbruker ødelegger mer virker for meg svært logisk etter å ha vokst opp i et hjem med alkoholmisbruk og hatt venner som bruker eller har brukt heroin. Der heroinisten ofte stikker av og velger å oppholde seg sammen med andre narkomane, så blir alkoholikeren hjemme. I mitt tilfelle så var det mange tunge netter hvor jeg ikke turde å sove pga. at jeg var redd for at far i alkorus skulle skade seg selv eller bli voldelig mot mor.
Vis hele sitatet...
Dette tror jeg nok uansett er individuelt, men jeg tror nok det faller på at heroin og andre rusmidler er ulovlig og bringer med seg et forjævlig miljø

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En person som er rusa på heroin er mer behagelig forholde seg til enn en drita person på alkohol. Sunn fornuft blir som skutt ut av hue på en person som er rusa på alkohol.
Vis hele sitatet...
Snakker ikke bare om selve rusen, men livet rundt en heroinmisbruker/tung rusmisbruker
Sist endret av pearL1337; 27. februar 2017 kl. 11:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Har du en i familien som er heroinist? Virker ikke sånn...
Har vokst opp i en familie med mor som heroinist og far som alkoholiker, trur jeg veit hva jeg prater om klumpen
Vis hele sitatet...
Virker ikke sånn utifra mitt stå sted.. ja jeg har heronister i familien, kjenner også fler av dem. Alkisene er mye værre spør du meg.
Anonym bruker
"Bitter Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Dette tror jeg nok uansett er individuelt, men jeg tror nok det faller på at heroin og andre rusmidler er ulovlig og bringer med seg et forjævlig miljø

Snakker ikke bare om selve rusen, men livet rundt en heroinmisbruker/tung rusmisbruker
Vis hele sitatet...
Familien til en heroinnarkoman føler gjerne på savnet, tristheten og usikkerheten. Det verste er ofte å ikke vite hvor barnet eller foreldrene deres er og hvordan det går med dem. Det samme gjelder selvsagt for familien til en alkoholiker, men der er som regel alkoholikeren tilstede i hjemmet, og alkohol gjør deg altså langt mer utilregnelig enn det heroin vil klare. Alkohol er kjent for å forsterke følelser. Gjør heroin dette? For meg så er det åpenbart at alkohol fører til flere skader på folk og fe. Når hørte du sist om en som gikk amok på heroin?
mange fler som misbrukter alkohol og, framfor heroin siden det er lovlig.
Ja men vist du tenker på den statestikken som et postet over her, så er det tatt i betrakning.
Altså alkohol scorer ikke høyere fordi det er fler som bruker det
Sist endret av Alge; 27. februar 2017 kl. 16:03.
faren min var alkoholiker og er død.
jeg har vanket i et miljø der jeg har hatt mange venner som har brukt heroin ( aldri selv) .

det er ikke så nøye hva som er mest skadelig.
burde bare brukes til det er ment til ( heroin- smertestillende ved operasjon o.l ) og alkohol til tradisjon / fest, men alt med måte.
begge rusmidler er farlig godt og burde ha resept.
blir litt dumt å gå til legen for å si ; jeg skal på fest til helgen.. kan du skrive ut en sixpack og en flaske cawarra ?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Familien til en heroinnarkoman føler gjerne på savnet, tristheten og usikkerheten. Det verste er ofte å ikke vite hvor barnet eller foreldrene deres er og hvordan det går med dem. Det samme gjelder selvsagt for familien til en alkoholiker, men der er som regel alkoholikeren tilstede i hjemmet, og alkohol gjør deg altså langt mer utilregnelig enn det heroin vil klare. Alkohol er kjent for å forsterke følelser. Gjør heroin dette? For meg så er det åpenbart at alkohol fører til flere skader på folk og fe. Når hørte du sist om en som gikk amok på heroin?
Vis hele sitatet...
Når hørte du sist om en alkoholiker som ble banket, robbet og familien opplevde terror fordi h*n skyldte penger?
Har alkoholikere i familien og det har gjort at jeg ikke er noe særlig glad i det.
Drikker jo engang i blandt i godt selskap men aldri så mye at jeg blir full slik jeg gjorde før.
Byttet heller ut alkohol med hasj, da jeg synes hasj er et mye bedre rusmiddel en hva alkohol er.
Har blitt tatt av politiet ved et par anledninger men har som regel jugd og nekta for bruk og det har gått bra alle gangene.
Fått 2 bøter, en på 1000 for en 1'er og en på 2500 for 0.3g
Ser ikke på det som noe særlig stress.

PearL1337; har faktisk hørt om dette ved flere anledninger.
Det er ikke slik at det bare er narkomane som roter seg bort i pengetrøbbel.
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Når hørte du sist om en alkoholiker som ble banket, robbet og familien opplevde terror fordi h*n skyldte penger?
Vis hele sitatet...
Nei den kjøper jeg ikke. Det finnes ulemper ved begge. Ofte er alkoholen verre enn heroin. Jeg synes ikke alkohol er noe tryggere eller bedre rusmiddel enn heroin. Alkohol ødelegger flere liv, sånn er det bare. Flere overdoser på heroin, men det er mest sannsynlig basert på at det er ulovlig.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
PearL1337; har faktisk hørt om dette ved flere anledninger.
Det er ikke slik at det bare er narkomane som roter seg bort i pengetrøbbel.
Vis hele sitatet...
Source pls

Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Nei den kjøper jeg ikke. Det finnes ulemper ved begge. Ofte er alkoholen verre enn heroin. Jeg synes ikke alkohol er noe tryggere eller bedre rusmiddel enn heroin. Alkohol ødelegger flere liv, sånn er det bare. Flere overdoser på heroin, men det er mest sannsynlig basert på at det er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det basert på at det er ulovlig?
Jeg tenker her på grafen som er vist over, der det står Harm to others..
Sist endret av pearL1337; 3. mars 2017 kl. 20:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Selvfølgelig, kommer dette an på rusmidlet du ønsker å ta nytte i.
F. eks for meg er risikoen for canna svært lav siden jeg ikke bor i noen storby som Oslo, eller Bergen hvor risikoen er høyere.
Jeg kan røyke en feit faen utenfor matbutikken her uten at noen tenker over det, eller bryr seg. Dette kan du selvfølgelig ikke gjøre i mer tettboende områder. Men! Fraråder deg fra å ta bruk av skumle midler som heroin, speed (e.l.). Hold deg til 420 hvis du ønsker å prøve deg på rusmidler
Hva som er en stor risiko er totalt subjektivt. 0,1% fare for å bli tatt eller få et illebefinnende er kanskje mye for meg og lite for deg. 15% sjanse for å få bot er kanskje lite for deg og mye for meg. Det finnes ikke ett fasitsvar, dessuten er grunnene til inntaket, bivirkninger, sannsynlighet for å bli tatt og en million andre faktorer i spill som vil virke inn på den enkelte person individuelt. Med andre ord er dette et eksistensielt spørsmål hvis en skal forsøke å fastslå ett svar.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Vel, om du tar en rask titt på dette bildet:



Så ser du at det ikke er så mye å tenke på, foruten det lovlige og rettslige aspektet med det hele.

Og lovlig eller ulovlig; ja jeg syntes absolutt det er verdt det.
Vis hele sitatet...
Pent med en graf, men ganske ubrukelig når du ikke legger ved undersøkelsen grafen er basert på. Det er ikke noe vits å diskutere hvilket rusmiddel som er verst basert på personlige anekdoter. Det er vel naturlig at om man har kjipe erfaringer med ett stoff vil man tillegge det flere negative egenskaper enn ett man har lite eller ingen kjennskap til, og dermed ikke assosierer det med egenopplevde negative minner?

Skal man si noe om hvilket rusmiddel som er mest skadelig for en stor gruppe på individnivå må man basere det på statistikk, og selv da er det en tvilsom affære fordi det er så mange usikre faktorer. Hvilket stoff som er mest skadelig for samfunnet er enklere å måle, der kan man bruke statlige/kommunale/regionale utgifter per stoff, og dividere med antall innbyggere i området, som vil gi en god pekepinn. Det er likevel ikke noe perfekt mål, iom. at forskjellige rusmidler kan ramme samfunnet på andre måter enn økonomisk, som eksempelvis sosialt (splitte familier, arv osv.) eller kulturelt (være med å bygge ukultur).

tl;dr: Anekdotiske beviser er ikke pålitelige for å måle populasjonsdata.
Sist endret av Nether; 3. mars 2017 kl. 23:09.
Sitat av Nether Vis innlegg
Pent med en graf, men ganske ubrukelig når du ikke legger ved undersøkelsen grafen er basert på. Det er ikke noe vits å diskutere hvilket rusmiddel som er verst basert på personlige anekdoter. Det er vel naturlig at om man har kjipe erfaringer med ett stoff vil man tillegge det flere negative egenskaper enn ett man har lite eller ingen kjennskap til, og dermed ikke assosierer det med egenopplevde negative minner?

Skal man si noe om hvilket rusmiddel som er mest skadelig for en stor gruppe på individnivå må man basere det på statistikk, og selv da er det en tvilsom affære fordi det er så mange usikre faktorer. Hvilket stoff som er mest skadelig for samfunnet er enklere å måle, der kan man bruke statlige/kommunale/regionale utgifter per stoff, og dividere med antall innbyggere i området, som vil gi en god pekepinn. Det er likevel ikke noe perfekt mål, iom. at forskjellige rusmidler kan ramme samfunnet på andre måter enn økonomisk, som eksempelvis sosialt (splitte familier, arv osv.) eller kulturelt (være med å bygge ukultur).

tl;dr: Anekdotiske beviser er ikke pålitelige for å måle populasjonsdata.
Vis hele sitatet...
Dette er vel analysen ztaale sikter til: http://www.fcaglp.unlp.edu.ar/~mmill...as_Journal.pdf
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Dette er vel analysen ztaale sikter til: http://www.fcaglp.unlp.edu.ar/~mmill...as_Journal.pdf
Vis hele sitatet...
Det er en solid undersøkelse. Men det er likevel viktig at man vet hvilke parametre undersøkelsen bygges på før man diskuterer konsekvensene av resultatet. Her i tråden har det så langt blitt diskutert ene og alene basert på personlige erfaringer og nyhetsbildet, som sjeldent er representativt for populasjonen og i alle fall ikke i tilfeller med så mange variabler som rusmidler.
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Source pls



Hvordan er det basert på at det er ulovlig?
Jeg tenker her på grafen som er vist over, der det står Harm to others..
Vis hele sitatet...
Hvis heroin hadde vært solgt på resept eller gitt gratis på klinikker for behandling ville ikke heroinisten blitt banka opp fordi han skylder penger.
Det legger i hvert fall jeg i begrepet "heroin er farlig fordi det er ulovlig". Det å røyke 100% ren heroin skal visst være ganske langt nede på lista over farlighetsgraden av stoffer.

Alkohol ville også vært mye mer farlig om det var ulovlig, fordi det ville vært mye større sjanse for at det var blanda ut med noe dritt, som fører til komplikasjoner, sykdommer og i verstefall død. Noe man vet forekommer ved heroin.

Alkohol har i de fleste undersøkelser kommet på toppen av de farligste rusmidlene vi kjenner til blant annet fordi det bryter ned noen av våre viktigste organer og dreper hjernecellene våres.

Ingen tvil om at f.eks Cannabis da er noe som er EKSTREMT mye tryggere å bruke for helsa.
Sist endret av Molekev; 4. mars 2017 kl. 01:27.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Jeg orker ikke lenger styre med noiaen for å bli tatt for cannabis da det kan spores i kroppen så latterlig lenge ved regelmessig bruk. Har derfor sluttet helt med cannabis. Man kan jo på en måte si at forbudet fungerer på meg, men jeg tar jo nå heller andre rusmidler 2-3 dager før jeg skal ut og kjøre for å forhåpentligvis være ganske safe.

Tror at det er betydelig større sannsynlighet for å bli tatt for rusbruk ved å kjøre bil og bli stoppet i tilfeldig kontroll. Har du ikke lappen, tror jeg sjansene for å bli tatt er minimale, og derfor verdt det.
Vis hele sitatet...
Pleier de å ta urin prøver eller noe på vandelige kontroller ??
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Pleier de å ta urin prøver eller noe på vandelige kontroller ??
Vis hele sitatet...
På vanlige kontroller må blåse eller spytte.

Hvis det slår ut positivt kan du ofte velge mellom blodprøve eller pissings.
Sitat av Molekev Vis innlegg
Hvis heroin hadde vært solgt på resept eller gitt gratis på klinikker for behandling ville ikke heroinisten blitt banka opp fordi han skylder penger.
Det legger i hvert fall jeg i begrepet "heroin er farlig fordi det er ulovlig". Det å røyke 100% ren heroin skal visst være ganske langt nede på lista over farlighetsgraden av stoffer.
Vis hele sitatet...
Heroin er ikke farlig fordi det er ulovlig. Heroin er farlig fordi det er så vanvittig avhengighetskapende. Når du først er avhengig av heroin står heroin alltids på toppen av prioriteringslisten din. Selve stoffet er mildt med tanke på det rent fysiske, da kommer det vell langt nede på listen. Og som du sier er vell alkohol er oppe blant skyene. Men heroin vil alltid være på toppen av de slemme stoffene, på grunn av avhengighetspotensiale.

Heroin og amfetamin er kanskje de eneste stoffene jeg mener ikke skal legaliseres. Avkriminaliseres ja, men om det legaliseres vil det være alt for mange tomme livløse blikk rundt om.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Pleier de å ta urin prøver eller noe på vandelige kontroller ??
Vis hele sitatet...
Fuck, slår det positivt om jeg røyker hasj dagen før ?
Skal røyke med noen venner imorgen, og kjøre igjenn på søndag. Hadde det vært ett problem å bli tatt i kontroll da?
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
UP har fått noen nye analyseapparater som tar spyttprøver. De kan gi utslag i opptil 30 timer for hyppige brukere, kortere for sporadiske brukere (gjennomsnittlig 12 timer). Tester man positivt på denne blir man tatt med for blodprøve og eventuelt urinprøve, for å bekrefte resultatet.
Risikoen er ikke den samme for alle. For mitt vedkommende ville "det å bli tatt" hatt store konsekvenser. Jeg hadde mest sannsynlig mistet jobb, kanskje førerkort, bekymringsmelding til barnevernet da jeg har barn osv.

Selv om kanskje sannsynligheten er svimlende liten for å bli tatt, er ofte konsekvensene relativt stygge for enkelte.

Vi får smøre oss med tolmodighet til en eventuell legalisering en gang i fremtiden, tenker jeg for mitt vedkommende.