Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 761
Hei!

Nå får jeg bare beskrevet problemet etter hukommelsen. Når jeg starter pcen første gang om dagen så er hele skjermen svart og det står enten A2 eller 9C nede i høyre hjørne, slik står det i 2-3 minutter før pcen kommer igang. Har prøvd å google koden men jeg kommer ikke frem til noe fornuftig, annet enn at man skal koble om på usbkablene. Har gjort dette, men samme melding kommer. Prøvde deretter å koble ut alt av usb og da starter pcen uten A2 eller 9C-meldingen.

Så leser jeg plutselig om Legacy og UEFI og er helt grønn.. Prøver å endre bootrekkefølgen men jeg forstår fortsatt ingenting. Fjerner jeg alt og velger UEFI harddrive og cd rom som 1 og 2 prioritet så får jeg melding om at jeg må reparere windows. Får samme melding om jeg velger Samsung disken min og cdrom. Pcen starter normalt igjen om jeg velger alle mulige boot alternativer, men da med A2/9C feilmelding. Prøver jeg å reparere windows med Windows cden får jeg melding om at dette ikke støtter min windows versjon eller noe sånt, selvom det er samme disc jeg brukte til å installere windows med. Dette har igjen noe med Legacy og UEFI å gjøre.

Og i tillegg så fungerer helt plutselig ikke det eksterne lydkortet mitt, den vil ikke engang lyse. Dette har skjedd en gang før også. Regner med at dette har noe med de nevnte problemene å gjøre?

Noen som er kloke på dette og kan hjelpe meg?

Kjører forøvrig Windows 7 med MSI Z97 Gaming 5.