Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1329
Hei,

Tittelen sier det meste, jeg er ute etter lyd og mikrofon til gaming. Jeg har allerede M50X liggende, så spørsmålet er om jeg skal kjøpe G430, eller Blue Yeti og bruke den sammen med M50X.

Dersom dere anbefaler noe annet enn G430 eller noe annet enn Blue Yeti så bare si ifra, hovedspørsmålet mitt er om jeg bør gå for headset og mic i ett, eller kjøpe ekstern mic og bruke sammen med headsettet jeg allerede har.

Og, dersom jeg kjøper en ekstern mikrofon og bruker med M50X, vil jeg da trenge eksternt lydkort? Har MSI Z170A KRAIT.

På forhånd takk for hjelpen, og ha en fin kveld videre!
Ikke prøvd G430, men ATH-M50 anbefales

Sitat av 295638 Vis innlegg
Og, dersom jeg kjøper en ekstern mikrofon og bruker med M50X, vil jeg da trenge eksternt lydkort? Har MSI Z170A KRAIT.
Vis hele sitatet...
Nei
Gaming headset høres som regel dritt ut. M50X har uten tvil mye bedre lydkvalitet samme gjelder blue yeti.
Du trenger ikke nytt lydkort, men det er å anbefale for å få mest mulig ut av headsettet.
Jeg ville kjøpt mic fordi det høres MYE bedre ut.
Blue Yeti bruker USB som tilkobling så du trenger ikke lydkort for det.
Hvordan er blue yeti mtp. mekanisk tastatur og museklikking, fanger den lett opp slike lyder?
logitech headsets er søppel i forhold, enkel løsning.

mye bedre med blue yeti + ath combo, men ofc dyrere

og spørs om du skal ha micen rett forran kjeften da hører du ikke tastene så godt men litt unna og økt sensitivitet, høres du ut som en sint keyboard warrior når du skriver, spell klikking er ikke særlig hørbart. cherry red eller brown?
Har en Blue Yeti selv og kan bekrefte at den fatter opp mye lyd fra tastatur. Hvis du har den stående på pulten tar den også opp lyd hvis du tapper i skrivebordet med fingrene og lignende. Du kan minimere det ved og ha den på ett stativ.
Sitat av Carlozero Vis innlegg
logitech headsets er søppel i forhold, enkel løsning.

mye bedre med blue yeti + ath combo, men ofc dyrere

og spørs om du skal ha micen rett forran kjeften da hører du ikke tastene så godt men litt unna og økt sensitivitet, høres du ut som en sint keyboard warrior når du skriver, spell klikking er ikke særlig hørbart. cherry red eller brown?
Vis hele sitatet...
Har brown nå, men blir nok et nytt en gang om ikke så lenge. Bråker den ene typen mer enn den andre?
G430 funker ok. Mikrofonen er veldig lav og du må nesten regne med å bruke mic boost i windows, og da opplever de som hører deg at det er mye støy fra mikrofonen. Skulle jeg kjøpt nytt headseth, ville jeg valgt et med usb-tilkobling, med mindre du legger noen kroner i det. Google eventuelle headset du vurderer for brukererfaringer.

Jeg har ekstra lydkort montert i maskinen min og evner da å få microfonen høyt nok uten at andre bare hører støy.
Sitat av 295638 Vis innlegg
Har brown nå, men blir nok et nytt en gang om ikke så lenge. Bråker den ene typen mer enn den andre?
Vis hele sitatet...

Ikke særlig merkbark forskjell på brown og red men blue er noe helt annet, det kommer mye støy fra mekanisk tastatur uansett, som kan være en ødeleggende faktor.