Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2250
Her om dagen satt jeg på en Coffeeshop og sosialiserte med et par venner av meg. Vi gjorde som man vanligvis gjør på et slikt type sted, og kom i prat med en gammel selvproklamert legende som satt rett ved siden av oss.

Gamlingen var type 60, hadde dreads, og så ut som en som har vært stein hele livet type kar. Han hadde eget rullepapirkit, med en morsom tegning av han selv på. Jeg husker ikke hva han kalte seg så om noen vet hvem jeg mener hadde det vært til hjelp. Dette fordi jeg ønsker å advare mot å ta puff av hans magiske pipe.

Jeg har hørt at "vanlig" weed ikke inneholder mer enn rundt 23% THC på sitt sterkeste. Men denne gamle mannen hadde ekstrahert oljen, blandet ut med alkohol, og fått den opp i 73% ren THC som han brukte i vaporisers/el-sigg.

Den magiske pipen hans gikk på rundgang. Jeg tok ikke et trekk, men jeg tok et par trekk av jointen til dama hans. Tror likevel ikke det var same shit i den selv om jeg ble passe fjern.

To av gruppa vår tok et par trekk av pipa hans. Etter en stund trør den gamle mannen og dama videre, sannsynligvis fordi de viste at en av oss ville bli balle. Det går en liten stund, jeg har en interessant samtale med venninnen min, så ser jeg at han ene er helt ute. Borte, fjern, ikke-tilstede. Han ser nesten besatt ut. Øynene ruller, salivia kommer utav munnen og han detter over ende og "dupper av" på skulderen til han ene kompisen vår.

Jeg har aldri sett lignende, og må si jeg ble litt skremt av oppførselen.
Hva faen skjedde? Han ene var helt "fin" litt stoked, balle, men han taklet det mye bedre enn han andre.

Etter et par sekunder "våkner han", men han er fortatt ikke "tilstede", han kaldsvetter, skjelver, ser ganske forblåst ut osv. Bøttefjern. Jeg var godfjern og jeg føler at han "outbreak" var passe skremmende og ubehagelig. Det så ikke ut som en god opplevelse, men en jævlig badtrip.

Hvor "trygt" er det å egentlig røyke såpass ren THC, og kun THC?
Utfra hva jeg så er det nok ikke noe jeg vil anbefale.
Det fins en fin balanse vil jeg tro. Hva gjør egentlig en så stor dose THC med hodet ditt? Kan man bli totalt fucka for alltid?

Sist endret av kn^tte; 10. september 2015 kl. 00:39.
Ble han helt blek/hvit i ansiktet? Var vitne til en kompis hvor det skjedde noe lignende da vi var i en coffeeshop en stund tilbake. Han ble helt hvit i ansiktet, kaldsvettet og var generelt helt borte. Kjenner vedkommende godt og har aldri sett han slik før.

Da vi kom tilbake til hotellet gjorde vi litt research og fant ut at han mest sannsynlig har opplevd en "whiteout", da dette stemte godt overens med slik vi observerte han. Dagen etter var han helt normal igjen, og siden dette er en stund siden virker ikke det som det har hatt noen påvirkning på han i etterkant.

Her er en artikkel som forklarer litt.
http://sensiseeds.com/en/blog/what-h...t-on-cannabis/
Blir vel det samme som å røyke endel syntetisk vil jeg tro. Kanskje det var det det var?

Uansett artig historie
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Blir vel det samme som å røyke endel syntetisk vil jeg tro. Kanskje det var det det var?

Uansett artig historie
Vis hele sitatet...
Det var ikke syntetisk.
Det var ren THC olje.
Gamlingen virket å være eu netural. En av de jeg var med hadde en joint meg tobakk i som han passet rundt, gamlingen ville ikke ha noe med tobakk, men han tok et trekk av den rene jeg sendte rundt. Selv om han sikkert ikke egentlig ville røyke noe annet enn sin egen shit.
Har opplevd personer med rullende øyne, syggel, ikke i stand til å gå eller stå oppreist og totalt ute- type fjern med kun hasj. Kjenner igjen endel av de symptomene du beskriver. Om det var en kjent cannabis fronter med sitt eget tryne på et rullepapir så tror jeg ikke han hadde et RC cannabinoid.. Men såklart, alt er mulig. Skal ikke legge det under en stein. Sier bare at det er fullt mulig å bli speke faen fjern av "cannabis", ihvertfall om det er ren, ekstrahert THC! Hadde vært kult å prøvd hehe Var det fra en liquid vaporizer? Tok nok et litt for stort trekk, kompisen din stakkars.. "OD" på røykings er ikke noe morro..

Tror nok ikke han kan bli "fucka for alltid" men noe preget ble han iallefall ! Om han ikke er seg selv nå i ettertid så bør du jo kanskje strekke ut en hånd.

Best wishes!
Jeg tror selv bare det økte THC nivået i plantene har ført til større risk ved røyking. På 60tallet kunne man vel sitte og kose seg med en joint alene, men etter 50 år med selektiv breeding blir man jo ballefjern av 2 trekk av god weed eller hasj. Da er ikke veien lang mellom behagelig rus og føle seg jævlig. Blir som pils vs 96%.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Her er rullepapiret til gamlingen, og han ser nøyaktig lik ut i virkeligheten.
http://i.ytimg.com/vi/HwI2yqbzGg0/maxresdefault.jpg

This guy?
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av monoxide Vis innlegg
http://i.ytimg.com/vi/HwI2yqbzGg0/maxresdefault.jpg

This guy?
Vis hele sitatet...
Det er samme gamlingen ja.
Er han veldig kjent eller? haha
Jeg elsker dette forumet. Alltid noen som vet.
Sist endret av kn^tte; 10. september 2015 kl. 11:53.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Har ikke møtt han men har røyket noe som er dyrket fra frøene hans.

Oppfinneren til Amnesia-strainen det der.

Er en av de som syns det er helt greit med hybrid-grønt.
Youtube channeln til Soma
Sist endret av matsiiiii; 10. september 2015 kl. 15:10.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Blir vel det samme som å røyke endel syntetisk vil jeg tro. Kanskje det var det det var?

Uansett artig historie
Vis hele sitatet...
I stand corrected, awesome
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Det er samme gamlingen ja.
Er han veldig kjent eller? haha
Jeg elsker dette forumet. Alltid noen som vet.
Vis hele sitatet...
Dæven døtte, han hadde hvertfall en god CV med tanke med på dyrking av cannabis! Vil nok bare tro vennen din ble alt for fjern.

Wikipedia-artikkel om han her: https://en.wikipedia.org/wiki/Soma_(cannabis_grower)
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Han har ikke blandet med alkohol, men renset. Løst opp alt i aceton eller alokohol. Og gjennom en prossess av trykk, varme og frysing får man olje. Altså stort sett kun thc eller en mix av det og cbd. Funker ganske heftig.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Carmex Vis innlegg
Han har ikke blandet med alkohol, men renset. Løst opp alt i aceton eller alokohol. Og gjennom en prossess av trykk, varme og frysing får man olje. Altså stort sett kun thc eller en mix av det og cbd. Funker ganske heftig.
Vis hele sitatet...
Jeg var nok for fjern til å få med meg hele destilleringsprosessen hans.
Det stemmer sikkert det du sier.

Spørsmålet mitt dirrer fortsatt rundt skadevirkningene av THC.
Sitter det feks lengre i blodet jo sterkere det er?
Morsom historie. Var vell noe hjemmelaga dabs han hadde?

Det er forsket på det:
http://www.theweedblog.com/are-marij...ntific-review/

Analyses revealed that using “dabs” created no more problems or accidents than using flower cannabis. Participants did report that “dabs” led to higher tolerance and withdrawal (as defined by the participants), suggesting that the practice might be more likely to lead to symptoms of addiction or dependence.

Conclusions

The use of butane hash oil has spread outside of the medical marijuana community and users view it as significantly more dangerous than other forms of cannabis use.
Vis hele sitatet...
Så, det er ikke annet å forvente av dette enn hva man skulle tro. Mer THC = større fare for avhengighet og andre symptomer som kan linkes til cannabis-bruk.
Sist endret av PerPerPerPer; 11. september 2015 kl. 14:10.