Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4430
Vanlige tanker rundt dette er jo at heroin og cannabis abstinens symptomer ikke kan sammenlignes.

Noen mener i tilegg at det ikke går ann å få abstinenser av cannabis. De som mener dette er for meg individer som ikke har røyket nok til å få dette.
Andre mennesker tror jeg av en eller annen grunn er immun mot slike symptomer og tror at slik deres kropp virker er realiteten for alle andre.

INGEN kan iallefall få meg til å tro at cannabis abstinenser ikke er realistisk da jeg har kjent dette til de grader på kroppen. Bare en måneds røyking i strekk gir meg harde symptomer. 1 uke svetting, mareritt, søvneløshet osv. Den gangen jeg røyket 1 år i strekk fikk jeg depresjoner og dobbelt så mye abstinenssymptomer som jeg får fra en måned røyking. Våkner som regel opp i et badekar av svette etter røykeslutt, mareritt der jeg ikke vet om jeg er våken eller drømmer. Det er rett og slett en uke med helvete.

Utifra forumet på linken under så er det forskjellige meninger og tidligere heroinister påpeker at for dem så var abstinensene fra å slutte med cannabis verre enn abstinensene de hadde for å slutte med Heroin.

http://www.bluelight.org/vb/archive/...15142-p-2.html

Andre sier at det ikke kan sammenlignes med å slutte med Heroin.

Jeg tror iallefall at avhengigheten å hva du gjør for å få tak i Heroin ikke kan sammenlignes med cannabis avhengighet.

Men utifra jeg leser om abstinenssymptomer så konkluderer jeg med hver sin kropp er forskjellig og at symptomene på å slutte helt klart kan sammenlignes.

Tanker om dette?
Sist endret av chrox; 30. desember 2014 kl. 08:48.
Sitat av chrox Vis innlegg
Vanlige tanker rundt dette er jo at heroin og cannabis abstinens symptomer ikke kan sammenlignes.

Noen mener i tilegg at det ikke går ann å få abstinenser av cannabis. De som mener dette er for meg individer som ikke har røyket nok til å få dette.
Andre mennesker tror jeg av en eller annen grunn er immun mot slike symptomer og tror at slik deres kropp virker er realiteten for alle andre.

INGEN kan iallefall få meg til å tro at cannabis abstinenser ikke er realistisk da jeg har kjent dette til de grader på kroppen.me Bare en måneds røyking i strekk gir meg harde symptomer. 1 uke svetting, mareritt, søvneløshet osv. Den gangen jeg røyket 1 år i strekk fikk jeg depresjoner og dobbelt så mye abstinenssymptomer som jeg får fra en måned røyking. Våkner som regel opp i et badekar av svette etter røykeslutt, mareritt der jeg ikke vet om jeg er våken eller drømmer. Det er rett og slett en uke med helvete.

Utifra forumet på linken under så er det forskjellige meninger og tidligere heroinister påpeker at for dem så var abstinensene fra å slutte med cannabis verre enn abstinensene de hadde for å slutte med Heroin.

http://www.bluelight.org/vb/archive/...15142-p-2.html

Andre sier at det ikke kan sammenlignes med å slutte med Heroin.

Jeg tror iallefall at avhengigheten å hva du gjør for å få tak i Heroin ikke kan sammenlignes med cannabis avhengighet.

Men utifra jeg leser om abstinenssymptomer så konkluderer jeg med hver sin kropp er forskjellig og at symptomene på å slutte helt klart kan sammenlignes.

Tanker om dette?
Vis hele sitatet...
Røyket cannabis daglig I ca 5 år, ved slutt hadde jeg problemer med søvn, mye svette og rastløshet. Ikke behagelig men.....

Brukte heroin I ca 4 år, litt av og på. Men på det meste 1.5 år med fast daglig bruk.
Cannabis abstinensene blir latterliggjort.. Personlig syntes jeg heroin abstinensene er 1000x værre. Ingen søvn, konstant oppkast og diaré. Muskel kramper, og en følelse av at det er maur I blodårene. 0 energi. ++++

Eneste var at heroin abstinensene var over etter litt over en uke, mens jeg hadde problemer med cannabis I et par mnd.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Røykt cannabis i omtrent 15 år. Sist jeg hadde en pause svettet jeg endel når jeg sov, men jeg har så lange arbeidsdager at jeg er ofte utslitt etter jobb og jeg ender opp med å sovne uansett.
Er kanskje ikke den beste søvnen de første dagene, men det slår plutselig over til veldig livlige drømmer og jeg våkner ganske uthvilt.

Hva er dine daglige rutiner? Om du ikke har skole eller jobb som du må ta ansvar over er det lett å savne cannabisen, for man har ikke mye annet som opptar hjernen. For meg har dette vært alfa omega, å ha noe å gjøre, noe så banalt som en joggetur kan hjelpe på, man må bare opp og ut av den jævla sofaen.
Sist endret av Dodecha; 30. desember 2014 kl. 15:39. Grunn: skrivefeil
Joda, du kan få abstinenser av cannabis, men å sammenlikne det mer heroinabstinenser blir for dumt. De fleste opplever sterkere abstinenser ved tobakkslutt.
Herregud, du kan da ikke sammenligne dårlig søvn med å være dødssjuk...
"påpeker at for dem så var abstinensene fra å slutte med cannabis verre enn abstinensene de hadde for å slutte med Heroin."
Jeg caller bullshit på det forumet der isåfall.
Sitat av Negr Vis innlegg
Herregud, du kan da ikke sammenligne dårlig søvn med å være dødssjuk...
Vis hele sitatet...
Nei det er jo greit det da. Sånn som jeg har lest så er abstinensen mye verre. Men nå legger jeg ut denne tråden pga diskusjonen på forumet jeg linket til. Der mange faktisk legger ut at de syns det var verre å slutte med Cannabis.

Utifra det jeg leser så er det meget usannsynlig å dø av heroinabstinenser. Der er det verre med alkohol. Som en påpeker her varte cannabis abstinensene lengre. Mens heroinabstinensene var verre.

Å ikke vite om man er våken eller ikke å sove i et slags delerium å våkne opp i svette og fryse ræva av seg mens det er varmt pga cannabis vil jeg si er ganske ille.
Så å oppleve det verste av heroinabstinenser er nok såklart ikke sammenlignbart. Men stiller bare spørsmålstegn om noen har opplevd lignende som de på forumet jeg linker til beskriver.
Sist endret av Veggen; 31. desember 2014 kl. 00:55. Grunn: Rettet på "quoting"
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg klarer ikke å skjønne at noen for sine fulle fem påstår at cannabis abstinenser kan i det hele tatt være i samme bås som heroin abstinenser.
Ved heroinabstinenser blir man faktisk syk, man får feber, smerter i ledd og rygg, diarè og vanskelig for å holde på mat i tillegg til søvnforstyrrelsene.

Så jeg legger frem påstanden at dette er sytende idioter som aldri har vært heroinavhengige, kanskje de prøvde det noen ganger men ikke opparbeidet en avhengighet. Slutte med heroin tråden til KjellFresh er verdt å se på samt tråden til bloodshoteyes.
Sist endret av Dodecha; 30. desember 2014 kl. 21:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå må vi ikke glemme tråden til Tøffetom. Nå sammenlikner du med denne.

Jeg vil gjerne se en seriøs tråd der noen har brukt heroin daglig i flere mnd si at cannabisabstinensene er verre en heroinabstinensene.
TS: Se Trainspotting, les trådene som nevnes og se om du kjenner deg igjen i noe av det som beskrives hva gjelder abstinens.
Dette innlegget er den mest presise beskrivelsen av heroinabstinens etter min erfaring, og cannabisabstinens er nesten deilig i forhold. Jeg er enig med deg at cannabis kan gi fysiske abstinenser og ofte er undervurdert, men å si at det er i nærheten av heroin er bare helt feil og gjør bare argumentet ditt svakere.

Vil også si at filmer ofte overdriver symptomene, feks Trainspotting og The basketball diaries. Grunnen er at jævligheten er mest på innsiden, og er umulig å beskrive visuelt. Derfor spicer de det litt opp, med halliser (Trainspotting) og motorikk som en baby (TBD).
Sist endret av bloodshotEyes; 31. desember 2014 kl. 02:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Abstinenser på cannabis er bortimot ingenting, eneste er savnet etter å kunne ta seg en liten en etter jobb feks. Jeg har ikke røykt på mange måneder, men tenker fortsatt at det er et tap å ikke kunne unne meg en joint fra tid til annen. Null problem å å ikke røyke, og jeg har ikke tenkt å begynne med det igjen, men livet var bedre når jeg røykte innimellom.
For mange er abstinens ved cannabis-slutt lett som en lek, selv etter flere års røyking. Andre sliter ganske mye. Folk er forskjellige og reagerer individuelt. Å sammenligne cannabis og heroin, er for mange som å sammenligne moped og romskip.

Sannheten er at selv om cannabis ofte ikke har like tydelige og drøye fysiske abstinenser som heroin, så kan man ofte kjenne en god støkk både psykisk og fysisk når man glir ut av tåka. Å gå fra å være rusa 24/7 til klink edru uansett hvilket stoff det er, kan ha konsekvenser for psyken, ofte i form for depresjon, derealisering, angst, mageproblem, rastløshet, matlyst, stress og søvnløshet.

På heroin blir det endel mer komplisert da man får de fysiske abstinensene i tillegg til en fysisk avhengighet som er på et helt annet nivå en cannabis. (Man får ikke lyst på et skudd heroin, kroppen trenger et skudd heroin) Dette fører igjen til en ond sirkel helt til brukeren klarer å slutte med stoffet. Med cannabis er det mer slik at man får lyst på en joint f.eks, men kroppen trenger den ikke.
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
"påpeker at for dem så var abstinensene fra å slutte med cannabis verre enn abstinensene de hadde for å slutte med Heroin."
Jeg caller bullshit på det forumet der isåfall.
Vis hele sitatet...
Vedkommende kan umulig hatt abstinenser, eller om i det hele tatt testet noen form for nsrkotiks.
Litt uro, kjedsomhet, mareritt og dårlig søvn var symptomer da jeg sluttet med cannabis etter 5 år. Det varte i et par uker, ubehagelig, men absolutt overkommelig.

Det vanskeligste var å finne annet å fylle tiden med, jeg hadde vent meg til et veldig passivt liv og uten kunstig stimuli ble det for kjedelig og jeg måtte gjøre ganske store endringer.

Først og fremst husker jeg hvor deilig det plutselig var etter noen uker da hasjen var ute av kroppen. Jeg hadde ikke visst hvor mye jeg levde i tåkeheimen før jeg sluttet. Savner det ikke!

Jeg har aldri hatt opiatabstinenser, men tror ikke det kan sammenlignes i det hele tatt!
Sist endret av Susa; 31. desember 2014 kl. 06:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fysisk sett kan det absolutt ikke sammenlignes, men som ovenfor nevner du har noen uker med kjipe timer.
Værre med heroin abstinenser når du spyr og vrir deg i smerte og kvalme uten noe som helst form for matlyst++.
▼ ... over en uke senere ... ▼
når jeg slutta sist å røyke så er var vell det eneste problemet mitt søvn.. noe jeg forsåvidt har slitt med hele livet uten nattings /piller/totalt amøbe trøtt så jeg kan slukne i soffaen.

kan også røyke cigg eller snuse i flere mnder i strekk å slutte på dagen... uten å slite

noen som egentli har en forklaring på hvorfor jeg ikke blir "avhengi" av disse stoffene ?

sant skal sies at jeg hadde røyka weed fra jeg var 15 til 20 omtrent hver dag (ble jo av å till pauser på etpar dager grunnet et eller annet )