Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1100
Heisann, jeg tenkte å ønske meg nye hodetelefoner av foreldrene mine til jul, da mine AKGs har gått under.

Prisen bør ikke overstige 2000 kr. Jeg har sett på følgende:
- Bowers & Wilkins P3 headset
- Sennheiser HD 25-1 II
- Audio Technica M50

Er ikke sikker på hvilke jeg skal velge, da alle er i samme prisklasse og jeg ikke har erfaring med noen av dem. Kanskje noen av dere har det? TIlføy gjerne med egne forslag og erfaringer

Edit: Jeg tenker å bruke hodetelefonene mest til til/fra skolen, kanskje på trening og på reiser. Gjerne til hjemmebruk også.
Sist endret av 1c3t34; 7. desember 2012 kl. 17:32.
Kjøpte meg akkurat disse http://www.ebay.com/itm/370705542490...84.m1497.l2649

Får de om noen dager, veldig spent. Har hørt de skal være drøye. De kan du få for ca 2000 fra usa
Har selv Audio technica ATH-M50. Lyden er rett og slett fantasktisk, slår mange andre headsets i samme pris klasse. Headsetet er også svært behagelig og kan brukes over lang tid uten at det blir ubehagelig. Eneste minuset jeg har funnet er at de er en smule for tungdrevene til mobilen, så hvis det er planen er å bruke dem på en mobil er en forsterker å anbefale. feks: FIIO E3 HEADPHONE AMPLIFIER
Her er en test btw:
http://www.lydogbilde.no/test/audio-technica-ath-m50
Sist endret av veghov; 7. desember 2012 kl. 17:44.
Gode øreklokker alle sammen, men jeg ville gått for B&W sine fordi de ser best ut egentlig...
Sitat av veghov Vis innlegg
Har selv Audio technica ATH-M50. Lyden er rett og slett fantasktisk, slår mange andre headsets i samme pris klasse. Headsetet er også svært behagelig og kan brukes over lang tid uten at det blir ubehagelig. Eneste minuset jeg har funnet er at de er en smule for tungdrevene til mobilen, så hvis det er planen er å bruke dem på en mobil er en forsterker å anbefale. feks: FIIO E3 HEADPHONE AMPLIFIER
Her er en test btw:
http://www.lydogbilde.no/test/audio-technica-ath-m50
Vis hele sitatet...
Er det ikke litt tungvint å dra rundt på en forsterker? Tar den ikke en del plass osv?
De Bowers & Wilkins P3 så veldig stilfulle ut, men de ser samtidig ikke så veldig behagelige ut. Stemmer for Audio Technica M50 da de ser robuste ut, og digg å ha på. Ang. lyd på noen av dem kan jeg ikke si noe.
Sitat av 1c3t34 Vis innlegg
Er det ikke litt tungvint å dra rundt på en forsterker? Tar den ikke en del plass osv?
Vis hele sitatet...
Neida, forsterken tar ikke så stor plass at det gjør noe. Men bare så det er sagt, så fungerer de bra uten også. Du må bare ha på høyere lyd på telefonen en du må til normalt. En forsterker er dog å anbefale, hvis du synes lyden blir for lav.
Sist endret av veghov; 7. desember 2012 kl. 18:13.
Sitat av veghov Vis innlegg
Neida, forsterken tar ikke så stor plass at det gjør noe. Men bare så det er sagt, så fungerer de bra uten også. Du må bare ha på høyere lyd på telefonen en du må til normalt. En forsterker er dog å anbefale, hvis du synes lyden blir for lav.
Vis hele sitatet...
Er ikke en av de som blaster øra med full volum, så tror egentlig ikke det blir noe problem
Forsterkere kan du få veldig små, men trengs forsåvidt ikke til Sennheiser 25-1 II, har det selv. Den største forskjellen på de 3 er at P3 er open on-ear, Sennheiser 25 er closed on-ear, og M50 er closed over-ear. Du må bare finne ut hva du egentlig trenger.
Sitat av Daffie Vis innlegg
Forsterkere kan du få veldig små, men trengs forsåvidt ikke til Sennheiser 25-1 II, har det selv. Den største forskjellen på de 3 er at P3 er open on-ear, Sennheiser 25 er closed on-ear, og M50 er closed over-ear. Du må bare finne ut hva du egentlig trenger.
Vis hele sitatet...
Hadde jo vært fint med litt sound isolation, så hvis det går fint å bruke de uten forsterker med mobilen tror jeg nok at jeg går for M50.
Sitat av 1c3t34 Vis innlegg
Hadde jo vært fint med litt sound isolation, så hvis det går fint å bruke de uten forsterker med mobilen tror jeg nok at jeg går for M50.
Vis hele sitatet...
M50 trenger du nok forsterker til, har selv hatt dem, og lyden skjærer hull i ørene på deg om du ikke har forsterker. Sennheiser'ne fungerer fint uten forsterker, og det andre har jeg ikke peiling på.

Og BTW, Sennheiser 25 har ganske bra lydisolasjon, spesielt til å være on-ear. Har bruket det på fly uten noe særlig problem.
Sist endret av Umoralsk; 7. desember 2012 kl. 19:17.