Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1419
Hepp...

Jeg har funnet en iphone 4 som det er kodelås på, og jeg lurte på om det var noen som helst måte å fjerne den på, og evt renske alt på telefonen så det går ann å bruke den selv?
hmmm, du burde evnt melde det pga. eieren kan se hvor den er nøyaktig med gps :S
men det er jo en mulighet at den ikke har oppsatt tracking.
Trådstarter
30 5
Sitat av Iphoner Vis innlegg
hmmm, du burde evnt melde det pga. eieren kan se hvor den er nøyaktig med gps :S
men det er jo en mulighet at den ikke har oppsatt tracking.
Vis hele sitatet...
Den har kun vært på det stedet hvor jeg fant telefonen, og siden vært avslått. Vet det finnes sjapper i Oslo som tar spenn for å gjøre det jeg spør om, men vil gjerne spare pengene og få gjort det selv.
koble den til datamaskin å gjennomrette den til fabrikk innstillinger fungere innholdet er vell ikke så viktig for deg?
Hvis jeg hadde mistet min iphone4s, og noen hadde tatt den uten og levere tilbake og jeg hadde funnet ut hvem det er så hadde ikke han hatt tenner etterpå, tyver kan brenne!
Trådstarter
30 5
Sitat av KaiN Vis innlegg
koble den til datamaskin å gjennomrette den til fabrikk innstillinger fungere innholdet er vell ikke så viktig for deg?
Vis hele sitatet...
Den er nå koblet til itunes, men itunes sier at jeg må taste inn telefonkoden for å få koblet den skikkelig til. Problemet er at jeg ikke kan koden, og er da usikker på åssen jeg skal få til å gjenopprette fabrikk innstillinger.
Det er lov å google...

http://osxdaily.com/2011/01/16/forgo...-how-to-reset/ er første treffet, men der er flere om det skulle vise seg å ikke fungere...
Jaja, får bare håpe at eieren ikke sporer deg opp nu xD hehe
Hold inne Hjem-knappen samtidig som du kobler den til PC-en. iTunes vil da gjenkjenne mobiltelefonen i gjenopprettingsmodus og du trenger ikke låsekode
Du, mister Waldemar, du er en stakkarslig faen uten like. Håper for guds skyld at eieren har på iCloud-sporing.

Anyway, om du alikevell ikke innser hva du gjør, så kom m0nte meg i forkjøpet her, og fortalte om gjenopprettingsmodus-måten å få "knekt" koden på.
Bruk iFunBox eller lignende utforsker, for å slette "Keyring" mappen.
Eieren kan ikke spore opp telefon uten at sim kort er koblet til, tar han den ut å gjennomretter den å bruke sin egen simkort er det ganske trygt.

Men et dilemma, hvis han melder telefon som stjålet så kan politiet sjekke opp IEM nr, og hvilken simkort som er i bruk så vil politiet finne deg, derfor bruk den som en ipod også er nok telefon sperret, så ipod med kamera å mikrofon er den eneste løsningen.