Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 819
hallo skal til å legge over windows 7 på en pc, og jeg har en del virus på pc'en. Så kan virus spre seg over til cd'en jeg brenner, og så får det samme problemet, etter formatering. har alltid lurt på dette ^^
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
hallo skal til å legge over windows 7 på en pc, og jeg har en del virus på pc'en. Så kan virus spre seg over til cd'en jeg brenner, og så får det samme problemet, etter formatering. har alltid lurt på dette ^^
Vis hele sitatet...
Ja, hvis du skal flytte filer fra en infisert maskin på cd/DVD, så risikerer du å få virus på plata.
Det finnes såvidt jeg vet ingen virus som infiserer ISO-filer, så om du installerer fra et utbrent ISO-image er sjansen for infeksjon omtrent null.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av ymgve Vis innlegg
Det finnes såvidt jeg vet ingen virus som infiserer ISO-filer, så om du installerer fra et utbrent ISO-image er sjansen for infeksjon omtrent null.
Vis hele sitatet...
Men alle filer som ligger løse eller alle andre medier du har (NAS, USB, Partisjoner, andre maskiner i nettet) kan fortsatt være infisert og lar det spre seg tilbake.
Selvfølgelig, må være forsiktig med alt som kommer fra den gamle maskinen. Installer antivirus først etter reinstall (Microsoft Security Essentials duger bra og er gratis) og unngå å kjøre exe-filer som kommer fra den gamle maskinen.