Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 632
Satt i går og filosoferte over jquery og kom på en litt artig idee. Se for dere at vi har en form input=text element med verdi lik et tall. Tenk deg deretter at du fokuserer på elementet. Her kommer det artige: tenk deg deretter at du kan faktisk forandre verdien ved å scrolle opp (øke verdien) og scrolle ned (minke verdien). Det skal ikke være umulig å få gjort dette i .js, men jeg bestemte meg for å gjøre det over jquery, og fikk angstannfall da jeg ikke klarte å løse ideen.

Hvordan skal man gå frem? Det første vil naturligvis være å identifisere en scrollup trigger og en scrolldown trigger. Men jquery mangler det..
Jeg veit ikke helt hvor artig det er når brukeren må klikke på nytt utenfor tekstfeltet for å scrolle ned og opp på normal måte. Det er ikke så fryktelig brukervennlig. Dessuten vil det være mye enklere å vise en slider som kan brukes for å øke og minke verdien. Det er jo også mulig å gjennomføre.
Slik? Link

Bruker Brandon Aaron sin mousewheel plugin
Sist endret av marfo; 24. august 2011 kl. 14:19.
Trådstarter
Sitat av marfo Vis innlegg
Slik? Link

Bruker Brandon Aaron sin mousewheel plugin
Vis hele sitatet...
PRESIST! Du er en Gud uten tvil


Sitat av marlos
Jeg veit ikke helt hvor artig det er når brukeren må klikke på nytt utenfor tekstfeltet for å scrolle ned og opp på normal måte. Det er ikke så fryktelig brukervennlig. Dessuten vil det være mye enklere å vise en slider som kan brukes for å øke og minke verdien. Det er jo også mulig å gjennomføre.
Vis hele sitatet...
Hvis du mener det marfo refererte til er lite brukervennlig, er jeg villig til å kappe av en bein for bevise deg det motsatte
Heiskål!

btw: Her er en liten update som beviser at man ikke må klikke utenfor tekstfeltet for å scrolle siden. Du trenger ikke å klikke på tekstfeltet heller. Bare hold cursoren over og scroll, flytt den vekk fra tekstfeltet for å scrolle siden. Link