Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  143 17837
Dexter (Dexters Laboratorium)
House er en sinnssykt genial serie. Er vell oppe i 7ende sesong nå. En annen seie som ikke er nevnt er "How I met your mother", med niel patric harris, hvis du vet hvem det er. Er vell 6 sesonger av det også, 7 kommer, og 8 kommer i house. De desidert 2 beste seriene jeg vet om, så er det south park og family guy som alle vet om ^^
The Inbetweeners (britisk seksuell humor).
One Tree Hill (Helt syk dramaserie, egentlig).
The O.C (fengende serie).
Favorittserien min noensinne: The Office (US)! Det er så hysterisk morsomt. Blei ferdig med sesong 7 i natt, så nå gleder jeg meg bare til sesong 8 som går i gang 22. september!

Ellers vil jeg anbefale:
Dexter
Psych
Oz

En annen serie jeg akkurat har begynt med er Parks and Recreation. Det er ganske lik stil som The Office. Kanskje ikke så rart når det er de samme folka som har laga seriene. Har bare rukket å se 3 episoder i dag, men foreløpig så er det greit. Kan ikke måle seg med The Office, som jeg digga fra første episode.
Hung og Extras
Enig med binkabi, hvorfor liker du ikke Entourage? syntes det er kjempebra
Sitat av DataFreak96 Vis innlegg
Enig med binkabi, hvorfor liker du ikke Entourage? syntes det er kjempebra
Vis hele sitatet...
Entourage er en ungdomserie?
Kanskje TS føler seg litt for voksen..

Serier jeg digger:

The IT Crowd
How I Met Your Mother
Code Monkeys (animasjon)
Weeds
The Walking Dead
Breaking Bad
Arrested Development
The L Word
Carnivale
True Blood
Twin Peaks
Doctor Who
▼ ... over en uke senere ... ▼
sopranos er det beste jeg har sett, du har mye å glede deg til hvis du liker den type serier, og hvis breaking bad er en av dine favoritter er jeg ganske sikker på du liker sopranos
the sopranos og breaking bad er to veldig forskjellige serier i mine øyne. Dog er begge glimrende.
Nå fortida går det i V og Vampire Diaries, sistnevnte fordi dama anbefalte den. Helt grei men litt dameserie...

V er dritkult, har den gamle 80ish serien også men den nye serien banker den gamle på alle måter.

Anbefales..

Ser nesten bare en eller to episoder på TV, laster ned all resten fra Piratesbay.org


Siden høsten er på vei og mange serier starter opp igjen tenkte jeg å oppdatere alle på når neste sesong av diverse serier kommer (de jeg anbefalte tidligere i tråden):

Fringe: Sesong 4 begynner 23/9-11.
Community: Sesong 3 begynner 22/9-11.
Chuck: Sesong 5 begynner 21/10-11.
Dexter: Sesong 6 begynner 02/10-11.
How I met your mother: Sesong 7 begynner 19/09-11.
House: Sesong 8 begynner 03/10-11.
Its always sunny in philadelphia: Sesong 7 begynner 15/09-11.
Modern family: Sesong 3 begynner 21/09-11.
Supernatural: Sesong 7 begynner 23/09-11.
The mentalist: Sesong 4 begynner 22/09-11.
The walking dead: Sesong 2 begynner 16/10-11.
Boardwalk empire: Sesong 2 begynner 25/09-11.

Til serier som er litt lengre vekk i tid:

Californication: Sesong 5 begynner 08/01-12.
Game of thrones: Sesong 2 begynner 15/04-12.

Har også hørt rykter om at Spartacus serien skal få enda en oppfølger, men har ikke funnet faste fakta på når dette blir. Uansett blir det en fin høst. =)
TRAILER PARK BOYS! Er umulig å ikke le seg skakk av alt det dritet som skjer i den serien. Mange geniale karakterer, mye liqour, weed, lav iq og galskap. De første sesongene er litt lavbudsjett, men jo mer man blir kjent med serien og humoren jo bedre blr det.
Såpekoker av rang
OZ. Avsluttet serie, 6 sesonger. Handler om livet i en seksjon av fengselet Oswald Maximum Security Correctional Facility. Svært mange gode karakterer og skuespillere. Mange av de spiller i flere av seriene allerede nevnt her.
Anbefales på det sterkeste.

Du sier du liker ROME, så vil gjerne anbefale miniserien Pillars of The Earth. Spennende drama i middelalderen,
basert på boken av samme navn av Ken Follett.

For en morsom opplevelse kan jeg anbefale miniserien Idiot Abroad. En annerledes reisedokumentar om en sær brite,
Karl Pilkington, som reiser ut i verden for å se "de 7 underverker", mot sin vilje. Ricky Gervais drar i trådene bak produksjonen.
Skeptisk og angstfylt mot alt nytt som møter han - tvinges til å utføre så mye som mulig utenfor sin komfortsone.
Sist endret av monoid; 3. september 2011 kl. 04:19.
IRC entusiast
dach's Avatar
Angry Boys, en Australsk serie. Ler så jeg griner!
Two and a half Men & king of queens 4 life. Rart du har de under "holder deg unna" ass
Anbefaler på det sterkeste den britiske BBC-serien Life on Mars (altså den britiske, ikke den amerikanske remaken). Handler om en politietterforsker som havner i en ulykke i 2006 og våkner opp og finner ut at han befinner seg i år 1973, og hans møte med et umoderne mannsdominert politistyrke.

Jeg er selv ikke særlig glad i politiserier, men denne er så utrolig mye mer enn som så. Anbefales!
Jeg har ikke hatt tid til å sjekke ut alt, men har sjekket ut noe.
Har nå sett hele første sesong av Boardwalk Empire. Syntes det var underholdende, men litt for få spenningsmomenter som gjør at det blir litt langtrukkent.

Har også sett alt av SUITS som har kommet ut. Denne serien syntes jeg var underholdende, men blir fort litt gjenntakelse.
Håper de legger inn mer story mellom episodene i sesong 2.


Til dere som lurer på hvorfor jeg ikke liker Kongen av Queens, Two And A Half Men og Entourage:

Kongen av Queens for min del er sånn program hvor folk ler i bakgrunnen, uten at det er særlig morsomt, originalt eller gøy.
Likte faktisk det programmet før, helt til jeg hadde sett sånn 3 episoder, da følte jeg de samme vitsene gikk om og om igjen.

Det samme gjelder for Two And A Half Men også. Ikke særlig morsomt, bare dårlig humor som blir resirkulert fra episode til episode.

Entourage var bare rett og slett kjedelig. Slet meg gjennom 1. episode, men bestemte meg for å gi det en ny sjanse.
Dermed så jeg 2. epsiode også. Når den var ferdig lovet jeg meg selv at jeg aldri skulle se det igjen. Skjeded alt for lite, ingen humor og ja, lavmål.
Sist endret av junkpal; 3. september 2011 kl. 16:14.
Har sett litt på en Dansk humor serie som heter "Klovn". Skjer alltid noe sprøtt og den får meg til å le, så vil anbefale den!
Går noen ganger på tv2 rundt 00.30
Sjekk ut den norske animerte komiserien Halvseint
Sitat av junkpal Vis innlegg
Jeg har ikke hatt tid til å sjekke ut alt, men har sjekket ut noe.
Har nå sett hele første sesong av Boardwalk Empire. Syntes det var underholdende, men litt for få spenningsmomenter som gjør at det blir litt langtrukkent.

Har også sett alt av SUITS som har kommet ut. Denne serien syntes jeg var underholdende, men blir fort litt gjenntakelse.
Håper de legger inn mer story mellom episodene i sesong 2.


Til dere som lurer på hvorfor jeg ikke liker Kongen av Queens, Two And A Half Men og Entourage:

Kongen av Queens for min del er sånn program hvor folk ler i bakgrunnen, uten at det er særlig morsomt, originalt eller gøy.
Likte faktisk det programmet før, helt til jeg hadde sett sånn 3 episoder, da følte jeg de samme vitsene gikk om og om igjen.

Det samme gjelder for Two And A Half Men også. Ikke særlig morsomt, bare dårlig humor som blir resirkulert fra episode til episode.

Entourage var bare rett og slett kjedelig. Slet meg gjennom 1. episode, men bestemte meg for å gi det en ny sjanse.
Dermed så jeg 2. epsiode også. Når den var ferdig lovet jeg meg selv at jeg aldri skulle se det igjen. Skjeded alt for lite, ingen humor og ja, lavmål.
Vis hele sitatet...
Etter å ha sett episode 1 og 2 i sesong 1 av Entourage har du ikke en gang fått 1/10 dels blikk i hvor kul og morsom serien egentlig er. Ari Gold is the man.
Vil absolutt anbefale Sherlock, genial britisk miniserie med en moderne tvist på Sherlock Holmes
Hell's Kitchen var en slager for meg.
Masse banning, kjipe kommentarer, konsirasjoner og konkurranser.

Eneste realityen jeg har likt.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Hei.

Leter etter nye TV serier jeg kan sette meg ned med.
Har i det siste sett en god del forskjellige serier, og merker at det er vanskelig å finne de virkelig gode.

Jeg vet at det er flere tråder her på forumet som omhandler akkurat dette, men jeg ønsker en tråd hvor folk kan anbefale meg TV serier i henhold til hva jeg allerede liker.

Dermed tenkte jeg at jeg kunne liste opp TV serier jeg syntes er bra, TV serier jeg syntes er underholdene og TV serier jeg holder meg unna slik at det skal være lettere å finne noe som passer min smak.

TV serier jeg syntes er bra:

- Californication
- Breaking Bad
- Rome

Tv serier jeg syntes er underholdene:
- Sons of Anarchy
- Supernatural
- Prison Break
- Spartacus
- The Hard Times of R.J Berger
- That '70s Show
- The War At Home
- The Simpsons
- Family Guy

TV serier som er helt OK:

- The Big Bang Theory
- Deadwood
- Community

Tv serier jeg holder meg unna:
- Chuck
- Entourage
- LOST
- Eastbound & Down
Vis hele sitatet...

Greit. Prepare for the best:

Spooks(britisk spionserie, på et helt annet nivå enn alle andre spionserier)...bortsett fra

Cambridge Spies. Britisk kvalitetsserie. Jeg har knapt ord. Den er så bra. Den må bare ses.

Brideshead Revisited(Gjensyn med Brideshead) fra ca 1981. Selv etter 30 år fremstår Brideshead som den beste tv-serien som noensinne er laget. Jeg kjenner jenter på 20 som er helt frelst, og menn og kvinner på 60 som aldri glemmer Brideshead. Livet blir aldri mer det samme etter Brideshead.

Lonesome Dove, fra ca 1989, med Tommy Lee Jones. Den har westernfilmens scene, men er en actiondrama. Med Lonesome Dove på skjermen når du høyder du ikke trodde var mulig. Du vil bare ikke at det skal slutte, og når det er slutt blir livet nesten meningsløst.
Sopranos. Min alltime favoritt.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Hei.

Leter etter nye TV serier jeg kan sette meg ned med.
Har i det siste sett en god del forskjellige serier, og merker at det er vanskelig å finne de virkelig gode.

Jeg vet at det er flere tråder her på forumet som omhandler akkurat dette, men jeg ønsker en tråd hvor folk kan anbefale meg TV serier i henhold til hva jeg allerede liker.

Dermed tenkte jeg at jeg kunne liste opp TV serier jeg syntes er bra, TV serier jeg syntes er underholdene og TV serier jeg holder meg unna slik at det skal være lettere å finne noe som passer min smak.

TV serier jeg syntes er bra:

- Californication
- Breaking Bad
- Rome

Tv serier jeg syntes er underholdene:
- Sons of Anarchy
- Supernatural
- Prison Break
- Spartacus
- The Hard Times of R.J Berger
- That '70s Show
- The War At Home
- The Simpsons
- Family Guy

TV serier som er helt OK:

- The Big Bang Theory
- Deadwood
- Community

Tv serier jeg holder meg unna:
- Chuck
- Entourage
- LOST
- Eastbound & Down
Vis hele sitatet...

Greit. Prepare for the best:

Spooks(britisk spionserie, på et helt annet nivå enn alle andre spionserier)...bortsett fra

Cambridge Spies. Britisk kvalitetsserie. Jeg har knapt ord. Den er så bra. Den må bare ses.

Brideshead Revisited(Gjensyn med Brideshead) fra ca 1981. Selv etter 30 år fremstår Brideshead som den beste tv-serien som noensinne er laget. Jeg kjenner jenter på 20 som er helt frelst, og menn og kvinner på 60 som aldri glemmer Brideshead. Livet blir aldri mer det samme etter Brideshead.

Lonesome Dove, fra ca 1989, med Tommy Lee Jones. Den har westernfilmens scene, men er en actiondrama. Med Lonesome Dove på skjermen når du høyder du ikke trodde var mulig. Du vil bare ikke at det skal slutte, og når det er slutt blir livet nesten meningsløst.
Ser på Lie to me i disse dager. Veldig alright serie
Sist endret av mo3; 4. september 2011 kl. 01:28.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Ser på Lie to me i disse dager. Veldig alright serie
Vis hele sitatet...

Etter et par episoder med Lie to me, så føles det jo som om at ingenting er en utfordring engang, syns jeg da. Men er vel greit for å sløse tid.

Vil selv anbefale Luther - Britisk krim.

Og har hørt en del positive ting om The Hour

Og som mange andre har nevnt her syns jeg og Fringe er veldig underholdene.
Sist endret av Zaek; 4. september 2011 kl. 01:38.
http://www.imdb.com/title/tt1548850/

Umulig og ikke digge denne serien
Tar seg opp etter 2 episoder :P
The big bang theory

Two and a half men

Gossip girl

Castle

Bones

The war at home

The Simpsons

The 70's show
Serier som ikke er nevnt til nå, men også kan være verdt å få med seg er "Firefly" og "Stargate Universe".
Sitat av ØrjanN Vis innlegg
Etter å ha sett episode 1 og 2 i sesong 1 av Entourage har du ikke en gang fått 1/10 dels blikk i hvor kul og morsom serien egentlig er. Ari Gold is the man.
Vis hele sitatet...
Etter min erfaring (og jeg har lang erfaring innen serietitting) så må man se minst 6 episoder før man kan dømme en serie. Jeg har ikke engang telling på hvor mange serier jeg har begynt å se på som virket elendige, men som viste seg å være noen av de beste seriene jeg noen gang har sett etter 5-6 episoder.

Men jeg er forsåvidt enig med deg. Entourage er ikke akkurat noe spenningsserie. Entourage er en lik/hat type serie. Enten liker du den, eller så liker du den ikke. Selv har jeg snart sett ferdig 8 sesonger av serien.
OZ. Muligens den beste serien jeg har sett i mitt liv!
Utenom, så har du også Twin Peaks, X-Files og The Wire. Kjempebra serier!
Entourage
The Wire
Dexter
House
Band of Brothers (HBO miniseries)
The Pacific (HBO miniseries)
Boardwalk Empire

De desidert beste seriene!
Sist endret av Kognito; 6. september 2011 kl. 17:38.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Kognito Vis innlegg
Entourage
The Wire
Dexter
House
Band of Brothers (HBO miniseries)
The Pacific (HBO miniseries)
Boardwalk Empire

De desidert beste seriene!
Vis hele sitatet...
Tar du bort entourage og putter inn Sopranos og Breaking Bad er vi enige
Sist endret av Navnl0s; 15. september 2011 kl. 05:29.
Er ganske mye bra som er nevt her, men slenger på et par ekstra:

Black Adder - genial britisk humor. Blir bedre utover sesongene, og er egentlig ikke veldig fan av S1.
A bit of Fry & Laurie - britisk humor igjen. Tenk deg en blanding av monty python og talkshow.
Blue Bloods - amerikansk politidrama. Helt greit, Tom Selleck is tha man!
Rescue Me! - Amerikansk brannmanndrama fra New York. Sex, alcohol and 9/11. Ganske bra, spesielt når det fokuseres på bikarakterene.
Hvorfor har ingen nevnt 30 Rock???
Sier bare en ting:

Suits
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Sier bare en ting:

Suits
Vis hele sitatet...
Nothing suits me like a suit. Eller er det en annen serie som faktisk heter suits?
Utrolig at det ikke er nevnt ennå. Her kommer kongeserien:


Hotell cæcar
Sist endret av skukketrure; 15. september 2011 kl. 16:04.
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Sier bare en ting:

Suits
Vis hele sitatet...
Støttes! Har høvlet gjennom alle episodene som er vist og må si at dette er en serie som underholder meg. Vrikelig stilige greier.
Kom borti serien fra diskusjon rundt herremote og gutta mente at dette var den eneste serien som hadde dresser som ikke gjorde vondt i øynene. så jeg måtte jo selvfølgelig sjekke ut dette. Men, det var andre ting enn pene klær jeg ble hektet på i denne serien for å si det sånn.
Virkelig bra serie på mange måter.

Sitat av olaPola Vis innlegg
Nothing suits me like a suit. Eller er det en annen serie som faktisk heter suits?
Vis hele sitatet...
Serien heter bare "suits".
Handler om en supersmart dude, Mike Ross, som gjennom en weedhandel gone bad, pluttselig befinner seg i en advokatstilling i en av manhatten's største advokatfirmaer.
Man må jo også bare digge rollefirguren Harvey Specter, douchebag uten like men fortsatt en person man liker, på en eller annen merkelig måte.
Sitat av moret Vis innlegg
Serien heter bare "suits".
Handler om en supersmart dude, Mike Ross, som gjennom en weedhandel gone bad, pluttselig befinner seg i en advokatstilling i en av manhatten's største advokatfirmaer.
Man må jo også bare digge rollefirguren Harvey Specter, douchebag uten like men fortsatt en person man liker, på en eller annen merkelig måte.
Vis hele sitatet...
Aah, jeg tenkte på How I met your Mother, der Neil Patric Harris er dressfanatiker og har et musikalnummer som heter Nothing Suits me like a Suit.
Anbefaler forresten how I met your Mother, ganske morsom, får meg til å le hvertfall.
Sikkert nevnt de før, men jeg nevner de igjen! Weeds og Sopranos!
tar opp en litt gammel tråd bare for skrive at Spartacus er en serie som eier hardt! alle bør følge med i denne serien, for den er helt fantastisk.

Jeg håper bare at serien fortsetter like bra uten Andy Whitfield, selv om jeg har mine tvil.
Nå er ikke jeg noe særlig fan av realityserier, men jeg må anbefale: Bar resque
http://www.spike.com/shows/bar-rescue

En meget arrogant men stilig fyr som fikser barer rundt i amerika. Simpelt konsept, men meget underholdende å se på
Fringe er greit
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Skjønner basert på de seriene du skriver at du liker at du kan ha gått lei Scrubs, men anbefaler på det sterkeste å se den ferdig hvis du har mulighet! Kan hende det er akkurat min type humor, men i mine øyne er det definitivt den beste serien som er laget (selvfølgelig eksluderende sesong 9 *grøss*).

Annet enn det anbefaler jeg Game of Thrones og to utvalgte japanske animerte serier, Kaiji og Akagi. Sistnevnte er på linje med de beste psykologiske thrillere, og begge har den samme interessante tegnestilen (samme selskap som har laget begge). Husker også at jeg så Alias for noen år tilbake, som i og for seg var ganske kult!
Nå har jeg fått dilla på Skins (UK) og Modern Family. Førstnevnte er litt sær, men jeg er glad i britisk humor.
Sitat av moret Vis innlegg
Man må jo også bare digge rollefirguren Harvey Specter,
douchebag uten like men fortsatt en person man liker, på en eller annen merkelig måte.
Vis hele sitatet...
Harvey Specter i Suits, er som Ari Gold i Entourage!
Du må virkelig se på Firefly.
det var en serie som gikk i en ses. i 2003 og ble laget en film av etterpå. Have fun
Den nye serien New Girl er ekstremt sjarmerende. Ikke hysterisk morsomt, absolutt ikke nyskapende, men den har sympatiske karakterer, en veldig søt Zooey Deschanel og stor nerdefaktor. Piloten er en studie i seer-manipulasjon og inneholdt absolutt alle elementer som trengs for å få så mange som mulig til å se neste episode, og det er ikke negativt ment.