Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1976
Hm, jeg har IT-eksamen i morra i et fag som heter systemdrift. Jeg sitter her og leser om OS'er... Jeg tenkte jeg bare skulle spørre dere som har peil på WinXP om det er et godt alternativ i nettverkssammenheng (arbeidsstasjon, server o.l.)

Et spørsmål til.. Ville dere ha blitt linux eller windows 2000 som server/arbeidsstasjon. Jeg valgte linux på en tentamen vi hadde... Fikk litt negativ respons på det...

Takker for alle svar
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
linux er jo klart bedre som server enn windows... men de løkene som sitter og retter har sikkert 1 års utdanning på it-akademiet eller.no
▼ ... over en uke senere ... ▼
fy faen han gjøken som rettet din oppg. må jo være dum i hodet!
dra meg baklengs inn i fuglekassa....


for det første, de bedrifter som har winNT må betaler høyere premie i forsikring en de med win2k og linux, hvorfor?
pga. at win NT er lett og hacke, og det er win2k i bunn og grunn også...
linux er sinsykt stabilt, forbanna bra som server og admin. stasjon.


Fy faen, jeg håper du tok og sendte inn en klage...

hvis jeg får en slik "annmerkning" på min eksamen om noen år, klikker jeg vilt! fulgekassen sprenger!

forbanna lame eksamensfolksomretterprøversomdeikkekannoeomibunniggrunn!

tore-
[SIZE=4]SEND INN KLAGE![/SIZE]
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Hehe
Jeg fikk vel egentlig dårlig respons på det fordi jeg hadde valgt linux på alle klientene. Og siden dette var en dataklubb for folk som ville lære seg data ++, er det kanskje lettest med wind00s. Men jeg er enig i at serveren(e) burde være linux. Det tror jeg også sensorene var enig i...