Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2110
Hvordan fjerner jeg oppstartsbildet som kommer opp når jeg booter (ca 115 ganger på en god dag)? Jeg vet jeg kan fjerne den ved å trykke "esc", men jeg vil ha den bort, vekk, fjernet permanent og for godt og for evig og alltid (liker å se hva som foregår). Har lett i win.ini/system.ini +x antall andre ini-filer, men finner ingen plass hvor jeg kan fjerne "logo=1" eller en annen fornuftig kommandostreng. Jeg VET at det går, for jeg klarte det en gang tidligere (m/ 18 i promille).

Jeg kjører win98 SE engelsk. Forøvrig den "winbugs'en" som krasjer færrest av alle, og som samtidig er relativt kompatibelt med all den dritten jeg har slengt på maskina .

MvH
Vikingen
Hmm... veit ikke helt jeg, men så vidt jeg vet ligger det to versjoner av oppstartsbildet på disken din. En original og en backup. Tror de har extentionen .dat og er vanlige bitmap-filer som skal ligge i /system eller /system32 -mappa di. Hvis du klarer å lete deg fram til disse og slette dem, regner jeg med oppstartsbildet blir borte.

vikingen's Avatar
Trådstarter
Ørff, eh, nei. Det blir for det meste feilmeldinger av det. Bildene heter forøvrig logo.sys og logow.sys og ligger i root.

Mulig jeg må ha meg ei formatering, har "configurert" endel med litt over skonummer i promille. Dette har ikke alltid vist seg å være så altfor igjennomtenkt... . (Win directory er nå på ca 770!! MB og begynner å knirke endel nå etter over ett år uten formatering).

MvH,
Vikingen!
MINST 12år
tore-'s Avatar
Bruker selv dette programmet, finnes for alle win os.
Fin instiller ting i windows, der kan du blant annet ta vekk den boot screenen du snakker om....

tore-
Ah, selvsagt, det tenkte jeg ikke på.

vikingen: Et ord... Win2k
vikingen's Avatar
Trådstarter
Thanx folks!

TweakUI har jeg liggende en eller annen plass, skal bruke det etter formatering.

Win2Krasj kommer *aldri* inn på kassa mi. Er ikke kompatibel med halvparten av hva jeg har av "ekstra stæsj"

MvH
Vikingen!
jeg vil IKKE annbefale deg å slette windows filer, men hvis du allikevel skal gjøre det så TA BACK UP!!!

en annen HØY sannsynlighet er at du får; ja akkurat det windows er best til, NOK EN FEILMELDING...

grettings to m!Cr0s0Ft dåttttttttttttt kååååmmmm !

MINST 12år
tore-'s Avatar
Jeg hadde den en gang i juletider, men det gikk det helvete... skulle ikke tro det da det var slike tider...

Og nå for en uke siden, da jeg så at Service Pack 2 hadde kommet ut, tenkte jeghvorfor ikke?
Pcen hadde flippa ut av en eller merkelig grunn, ingenting med nettverket funket, samme skjedde på en annen pc, virus var det heller ikke...

Hvertfall, win2k er ganske greit, men hvis du har et ræva gfx kort bør du ikke legge det inn.
Legg det kun til hvis du har et gfx kort som har gode drivere til win2k...
Jeg har Ati Rage 128
Filen der oppstarts instillingene til win98 ligger heter msdos.sys og den ligger på roten. For å kunne forandre på den må du ta av skrivebeskyttelsen. Eller du kan bruke tweakui da..
Bildefilene det er snakk om heter forresten logo.sys i rotkatalogen(oppstart), og logos.sys og logow.sys i windowskatalogen (når du slår av maskinen). Alle disse filene er vanlige bitmap filer, men for at de skal virke må bildet være 320x400 pixels i 8bits farger
▼ ... noen uker senere ... ▼
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Originally posted by tore-
Hvertfall, win2k er ganske greit, men hvis du har et ræva gfx kort bør du ikke legge det inn.
Legg det kun til hvis du har et gfx kort som har gode drivere til win2k...
Jeg har Ati Rage 128
Vis hele sitatet...

Eg har samme kort som deg eg dåh...
betyr dette at det er lurt å installere win2k eller skal eg holde meg til win98... hva synst du? hva føøøøler du om dette? Hva er DINE meninger, tore-?
Vel, det jeg mente var at hvis du spiller svært mye CS og quake og slikt bør du kansje vurdere å ikke skifte over til win2k.
Du mister mye fps (frames per second) og det er jo ikke greit, hvertfall ikke når det er et rævakort fra før av.

Det jeg har gjort er å kjøpe et nytt gfx kort, Point of View, Gefroce 2 GTS PRO, det er svært bra, og alt som er laget av Nvidia er bra i win2k.
Koster for øyeblikket 1600kr(32mbDDR) eller 1900kr(64mbDDR).


Hvis du ikke bruker så mye til spill, legg inn win2k!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
javell jah...
ser ikkje ut til at det blir non oppgradering på win her dah...
*snufs* Og eg som hadde så lyst på en nyere versjon av et program der ca. 5-6 av dei gammle buggane er fiksa og der det er sånn ca. 60nye...
En annen gang vis eg er heldig dah

mvh MaLBoLgiA