Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 739
Hey, har googlet meg ihel nå..

Har en laptop her, med ekstern lcd-skjerm.
Problemet er at jeg ikke klarer å spille av film.. lyden er som den skal, mens bildet bare er svart.

Går ikke ann å sette sjermen som primærskjerm.. boksen er bare grå..
har prøvd alle oppløsninger.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom du har ATI skjermkort kan du definere clonemode f.eks i driversenteret (catalyst control center).
Jeg hadde samme problemet...

Jeg og en kompis skulle se film på ekstern skjerm (nærmere bestemt tvskjerm) fra laptop med windows vista. Første problem vi støtte på var at VLC (og 99% andre VLC-aktige programmer) ikke støttet vista, siden det var x64 på maskinen. Resultatet ble at vi måtte se filmen i Windows Mediaplayer. Neste problem var å finne filmfiler som WMP støttet - vi tok Divx. Men da gikk det ikke an å legge til vedlagte subs som kom i separate filer. Dermed prøvde vi DivX-player. Der funka alt bra, bortsett fra én ting: vi fikk ikke opp bilde på den eksterne skjermen, bare lyd. Det rare var at bilde kom opp på laptopskjermen. Dette funka imidlertid på Windows media player, bare at da fikk vi ikke subs. Det eneste som funka for oss, var å installere XP i stedet for vista, og så starte en lokal ANti-Vistakampanje;P