Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2323
Better than thou.
Lederen for naziorganisasjonen Vigrid, Tore Tvedt, ble idag dømt til 75 dagers fengsel, med 45 dagers forvaring(?) og prøvetid på to år. Tvedt ble dømt på rasisme grunnlag. Det spesielle er at serveren hvor han spredte dette fra står i USA og norske myndigheter egentlig ikke har lov til å ta ham på dette. Vel, jeg gidder ikke jappe mer, les mer her.
original reprint
xaff's Avatar
Gjør egentlig ikke meg noe, men han heter Tore W. Tvedt.
endelig skjer det noe...
bare bra at den idioten ble fenglset, men hvorfor er ikke vigrid dot net nede?
Lås'n inne og kast nøkkelen!
original reprint
xaff's Avatar
*kremt* Noen som har hørt om ytringsfriheten? Eller gjelder det ikke for nazister?
Sist endret av xaff; 24. april 2002 kl. 17:57.
nettopp derfor jeg har blandede følelser her xaff.

men når ytringsfriheten først skal brytes er det like greit at de burer inne noen nazier på det. :-P
jeg sitter også med motsigende følelser ang. det her.. jeg tar totally avstand til alt som har med vigrid.net og meningene deres å gjøre, men er samtidig opptatt av at alle har rett til å ytre seg fritt..

vrient det her.
Så de brøt ytringsfriheten i tillegg til at de ikke hadde noe med det å gjøre fordi serveren sto i USA? Blir han ikke satt fri ganske raskt da siden de ikke har noe på han?
Altså.. Selvom det han står for er spesielt(og idiotisk) så synes jeg at ytringsfriheten skal gjelde ALLE. FFS.. jeg husker overskriften i en norsk avis(husker ikke hvilken) Alle norske jenter er horer. Fra en eller annen med innvandrer bakrund. Vel, er ikke det å spre rasisme så vet ikke jeg. Igjen er dette lov pga det med ytringsfrihet..
Men altså, guttær/jentær. Det er fullstendig ulogisk å la folk ytre ideer som egentlig "truer" ytringsfriheten til folk. Nazisme/Rasisme er diskriminerende. For å dra et dårlig eksempel: Du slipper ikke fangen løs for at han skal ha frihet nok til å kunne arrestere deg.

Så lenge folk er idioter på andres bekostning, trengs det restriksjoner, selv i et demokrati.
Ytringsfriheten gjelder ikke når den krenker andre personer, bare så det er sagt!
Jeg kunne godt miste nøkkelen, og har bryter så mye normer og regler at han ikke har rett på noe ytringsfrihet lenger spør du meg.
Blir siden sperret eller?
[Edit]
Ser sånn ut hvertfall
syk side så det er bare bra at den blir stengt
[/Edit]
Sist endret av reallife; 28. april 2002 kl. 00:18.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s
Men altså, guttær/jentær. Det er fullstendig ulogisk å la folk ytre ideer som egentlig "truer" ytringsfriheten til folk. Nazisme/Rasisme er diskriminerende. For å dra et dårlig eksempel: Du slipper ikke fangen løs for at han skal ha frihet nok til å kunne arrestere deg.

Så lenge folk er idioter på andres bekostning, trengs det restriksjoner, selv i et demokrati.
Vis hele sitatet...
det er vel nesten der vi må stole på at det gode seirer.