Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2088
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har seg slik at jeg har 27L sats bestående av vann, turbogjær og 8kg sukker. Dette var ikke gjort helt med tankene på rett kjøl. Jeg lurer på hvordan jeg kan få drukket dette, da det er ferdiggjeret om ca en uke? Jeg tenker meg at dette må smake vederstyggelig, men går det fremdeles ned uten å gjøre meg syk? Kan jeg rense det igjennom kullfilter og kaffefilter for å gjøre det bedre?

Siste løsning vil være å destillere det med plastbrenner.
Den er sikkert full av fusel, fruktestere og annen møkk som kan gi deg hodepine og kvalme, men farlig er det vel ikke.

Du kan jo forsøke å fryse driten og sile av det som ikke fryser - uten at jeg vet om du blir kvitt så mye av driten. Sterkere blir det i alle fall. Søk litt på netter for teknikker for å få mest mulig ut/sterkest mulig. Men kullfilter etterpå så kan det muligens begynne å hjelpe.
Sist endret av lidran; 25. mars 2018 kl. 23:41.
Bare å drikke men du blir inn i helvetes fyllesjuk. Samt det smaker piss.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er dette personlige erfaringer? Hjelper kullfilter på satsen? Ellers tenker jeg å lage en plastbrenner ala http://www.amazingstill.com/no/Plastbrenneren.pdf

Evt. så har jeg ikke så mye tid, vil en bøtte oppå satsen og en plastduk som er teipa kraftig til kanten med stein på midten gjøre samme nytten? Andre lure forslag til å destillere? Takk for svar.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Legger såklart inn varmeelement i min mulige quick-fix.
Skjønte ikke helt forklaringen på hvordan den quick-fix metoden din fungerer. Men det som er viktig med en slik type brenner er at det er tett. Slik at alkoholdamen holdes inne i brenneren, og ikke slilpper ut i rommet og lager en eksplosiv oksygen-etanol blanding i lufta. Det er også viktig at beholderen som spriten havner i ikke ligger i kontakt med varm sats eller varmeelementet. Utav forklaringen din kan det se ut som at det blir et problem på metoden din.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av maniiac Vis innlegg
Skjønte ikke helt forklaringen på hvordan den quick-fix metoden din fungerer. Men det som er viktig med en slik type brenner er at det er tett. Slik at alkoholdamen holdes inne i brenneren, og ikke slilpper ut i rommet og lager en eksplosiv oksygen-etanol blanding i lufta. Det er også viktig at beholderen som spriten havner i ikke ligger i kontakt med varm sats eller varmeelementet. Utav forklaringen din kan det se ut som at det blir et problem på metoden din.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt hva du mener her. Beholderen kan fint være i kontakt med den varme satsen. Dette er vanlig praksis blant mange designer. Det blir ikke varmere enn 45-50 grader uansett, så det vil ikke skje stort annet enn mulig dobbeltdestillering og bedre sprit.

Tenkte (hvis det blir lite tid) å legge en bøtte med noen vekter i i midten av vindunken, og legge plastfolie over vindunken og teipe det helt tett. På toppen av plasfolien legger jeg en vekt slik at plastfolien dykker ned på midten. På den måten vil kondensen dryppe ned mot midten av vindunken og opp i bøtta og jeg kan tømme bøtta når det er mye i den, og sette den inn igjen. Dette er antakeligvis ikke like effektivt som den metoden jeg nevnte øverst, men jeg ser etter grunner til at det ikke skal gå.
Jeg kjenner og kjente flere, som jevnlig har drukket sats. De som i dag er døde, døde ikke av satsdrikkingen direkte. Men drikking av alkohol i en viss skala er uansett helseskadelig.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Jeg kjenner og kjente flere, som jevnlig har drukket sats. De som i dag er døde, døde ikke av satsdrikkingen direkte. Men drikking av alkohol i en viss skala er uansett helseskadelig.
Vis hele sitatet...
No shit... Jeg trur TS er fullstendig klar over alkohol og den skader. Sats drikking er en last ressort når abstinenser og lite penger går hånd i hånd. Har drukket sats i mine yngre dager, vi trudde vi kunne lage spriten ferdig på en uke ish. Nope, så vi hadde sats fest heller, kan sies vi ble egentlig bare ble veldig dårlig
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ok, skal lage skikkelig plastbrenner av typen jeg linket til. Noen som vet hvor jeg får kjøpt varmeelement som oppererer på 40-50 grader? Helst uten å bestille, men å bestille går bra det og.