Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 930
Hei.

Kjøpte meg en ny pc-stol før helga fra Netonnet. Var dum og kastet eska stolen kom i fordi jeg regna med jeg ville være fornøyd. Etter å prøvd den litt var jeg ikke fornøyd da stolen føles for liten ut for min del. I tillegg kommer det en smellelyd fra stolen noen ganger når jeg setter meg.

Har jeg noen sak her uten originaleske?

Har allerede vært i kontakt med Netonnet som lurte på om jeg hadde kastet originalesken. Venter fortsatt på svar fra dem. Men lurer på mine rettigheter om de nekter å ta imot stolen.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Har du lest på netonnet?
https://www.netonnet.no/Content/Cust...haseOnApproval

Om du velger å benytte deg av din angrerett, ber vi deg tenke på at produktet skal være i vesentlig uforandret stand, dvs. ikke ødelagt eller skadet. Tenk på at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned produktet, og bruk helst original produktkartong/produktemballasje og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. ytterkartong eller minst likeverdig fraktemballasje som varen ankom med. Et tips er derfor å ta vare på all original emballasje samt kartonger til du er sikker på om du ønsker å beholde varen. Varen skal returneres i komplett stand, det innebærer at alt tilbehør som f.eks. fjernkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. skal inngå i returen.
Vis hele sitatet...
Et raskt søkt på google med "originalemballasje angrerett" ga følgende treff, hvor det står:
Krav: Fortelle om hvilken stand varen skal være i ved bruk av angrerett.

44 prosent stiller strengere krav enn angrerettloven tillater, ved for eksempel å kreve at varen ikke er testet, eller må returneres i originalemballasje.
I 2010 bommet hele 55 % på dette, men nå kom denne gruppen ned i 39 prosent.
Vis hele sitatet...
Dersom forbrukerrådet her ikke har forsnakket seg, så skal du kunne returnere varen uten originalemballasjen.

Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hva bedrifter selv skriver/påstår om angreretten kan ta seg en bolle. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger store aktører feiltolker angreretten og/eller reklamasjonsretten.
Sist endret av Xasma; 9. januar 2018 kl. 18:59.
Takk for svar. Netonnet sier at man helst skal bruke original produktkartong/produktemballasje, ikke at det er et krav. Første melding fra Netonnet tydet på at jeg kanskje ikke får sendt tilbake. Får sende dem det Forbrukerrådet skriver.