Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 8137
Ministry of Love
sptz's Avatar
Hei, kjøpte meg akkurat en Kindle Voyage. Det er den beste eboka jeg noen gang har sett på og heg håper den kommer til å gi meg masse glede fremover. Men alle de modellene jeg fant i Norge var med innebygget reklame. Noe som stort sett var relevant, men jeg fant det også litt forstyrrende med en slik reklameplakat liggende på pulten ved siden av. En kan vist nok betale amazon $30 for å kvitte seg med reklamen, men det var veldig enkelt fjerne den selv så jeg tenkte jeg skulle dokumentere det her slik at andre evt kunne ha glede av det.

Koble til Kindle til mac'en eller tilsvarende. Finn system mappen, på en mac kan du gjøre det ved å åpne terminalen og skrive:

Kode

cd /Volumes/Kindle/system
I denne mappen finner du en mappe kalt .assets (merk deg doten forran, dvs at den er en skult mappe) som inneholder alt av reklame.
slett hele denne mappen ved å skrive:

Kode

rm -r .assets
For at mappen ikke bare automatisk skal bli gjennopprettet av amazon kan vi lage en fil som heter det samme som mappen, det gjør du enklest ved å skrive

Kode

touch .assets
Volla, din Kindle er nå helt reklame fri.

Har du ikke mac er fremgangsmåten akkurat den samme med du har en eller annen bokstav forran /Kindle/system/ i stedet for /Volumes/ som i OSX.

Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Funker bra inntil firmware update. Betal 20$ og bli kvitt reklamen for godt...
Ministry of Love
sptz's Avatar
Trådstarter
Ja, den ble faktisk oppdatert, men skal man betale må man bruke en amerikansk adresse ellers får man ikke valget om å fjerne reklamen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sptz Vis innlegg
Ja, den ble faktisk oppdatert, men skal man betale må man bruke en amerikansk adresse ellers får man ikke valget om å fjerne reklamen
Vis hele sitatet...
Nei, du må kontakte support manuelt, så ordner dei det.