Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1373
Jeg får ikke opp noe valg om å lage passord til min Bitcoin Wallet (en bitcoin klient) for android, men det er noe som heter "import private keys" og "export private keys", lager den passord for meg da hvis jeg velger import private keys? Redd for å føkke opp noe... Please hjelp!!
Bitcoin Wallet støtter ikke passordbeskyttelse, såvidt jeg vet. Hvis det er veldig viktig for deg, kan du kanskje se på Bitcoin Spinner som støtter PIN-kode. Bruker du My Wallet på Blockchain.info, har de også en Android-app med PIN-kodebeskyttelse.
Sitat av sqrl Vis innlegg
Bitcoin Wallet støtter ikke passordbeskyttelse, såvidt jeg vet. Hvis det er veldig viktig for deg, kan du kanskje se på Bitcoin Spinner som støtter PIN-kode. Bruker du My Wallet på Blockchain.info, har de også en Android-app med PIN-kodebeskyttelse.
Vis hele sitatet...
Og da må man nesten vurdere hva man mener er mest sansynlig: At blockchain mister walleten din enten ved at noen stjeler den eller tjenesten slutter å funke - eller at noen stjeler mobilen / hacker mobilen din.

Ettersom den eneste måten jeg har hørt at man kan få virus på android er å laste ned en app som inneholder en form for rootkit, så tror jeg det er temmelig trygt å lagre data ukryptert på mobilen. Jeg ville i hvertfall følt det tryggere enn å putte pengene mine på en online tjeneste. (selv om det mest trolig er trygt det og).
Blockchain.info sin My Wallet er en hybridlommebok; de har ikke tilgang til privatnøklene dine, og sender deg kryptert backup av dem ved hver bevegelse på kontoen. Hvis de går ned eller "mister" lommeboken din, kan du bare importere dem i en annen lommebok. De støtter også tofaktorautentisering for å forebygge tyveri.

Selv er jeg skeptisk til å bruke rene mobillommebøker til noe annet enn småbeløp til løpende forbruk, så lenge det er tungvindt å sikkerhetskopiere privatnøklene. Mobiltelefoner er veldig fort gjort å miste.