Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 11149
Hei freaks!

Har berre vore på fest noken få ganger sida skulestart. Og det ender alltid med at eg blir liggande å sove og halvsove gjennom heile festen. Fra vors til nach.

Har dikka noken tips eller andre som føler det samme? Er jo normalt å vere litt trøtt når ein er skikkelig i form, men er litt ekstremt føler eg.

Skal på fest på torsdag og lurer på om eg kan få med meg noken tips før eg setter i gang? Skal prøve å ikkje drikke øl og få i meg litt energidrikk.
Har/hadde samme problem! For min del funker det bra å spise godt før jeg går ut, og får i meg litt mat underveis. Også å blande drinker med energidrikker funker fett! Nå kjører jeg alltid på med en vodka redbull på vors, så blir jeg ikke like trøtt! :-)
Har heldigvis ikke dette problemet selv, men har flere kompiser som sliter med det samme. Avhenger det av hvilken type alkohol du drikker? Å bli så trøtt at du halvsover gjennom festen er ikke normalt. Dersom du blir trøtt etter du har drukket øl kan det tyde på en mild gjærallergi, men om du ikke har symptomer ved inntak av andre former for gjær, er det vel heller usannsynlig. Verdt et forsøk, dog.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men det mine venner gjør for å unngå tretthet er å kjøpe sprit og blande med energidrikk. Drikker med mye sukker, typ cider og rusbrus, fungerer også fint.

Irriterende problem.. Håper du finner en løsning. Lykke til
Med en gang skolen er ferdig så går du hjem og sover/hviler. Grunnen til at jeg slukner på fest eller på vorsj er som regel fordi jeg har hatt en hektisk skole dag og ikke har fått i meg nokk søvn kvelden før. Ellers så kan du prøve å drikke cider, øl eller vin isteden for sprit så kanskje du greier å være mer oppegående da.
Ville selv gått for Vodka + Redbull om det var et problem for meg. Ofte må man bare over "kneiken" for å komme i støtet! Har en kamerat som ofte blir litt segen etter et par tre pils, men så kommer han i finformen når han får i seg noen flere. Er jo naturligvis en grunn til at de fleste ikke tar med seg to seksere med fatøl på fest, og heller går for noe lettere pils.

Lykke til og pass på for spriten dersom du er ny på den fronten.
Tipper du drikker for lite og for sakte. Om en ikke får tenning og merker at det skjer noe så blir en lettere bare trøtt og døsig.
Da er det bare til å ta noen kjappe stramme drammer så er du på plass og kjenner deg våken og fin.
Drikk mer?

Har ofte den følelsen på vors at jeg gjesper og er sliten, men hvis jeg bare kjører på å drikker videre så kommer jeg meg alltid over "kneika"

Men vil tippe at drinker blanda med Burn/RedBull/Battery også vil gi deg en boost!
drikk vodka eller whisky eller la vær å drikk
og ta litt amfetamin!
Få deg nok søvn natten før. Det er veldig viktig.
Spis godt i løpet av dagen, det er viktig med energi for å holde hodet i gang.
Finn en annen måte å feste på? Det er ikke sikkert det å sitte i en sofa og prate shit mens man drikker øl i en mørk leilighet er passende for din type. Ta på deg danseskoene.
Har lignende problem, bare at ditt virker litt ekstremt.
Prøv å spise frukt på festen, det kan gjøre susen.
Jeg blir ganske slapp og får litt vondt i hodet om jeg drikker mer enn 2-3 øl. Så sprit er vell greia for meg.
Alkohol er jo et sentraldempende stoff så det er helt naturlig å oppfatte virkningen som bedøvende. Grunnen til at så mange blir hypre og energiske på fest er nok en god mix av placebo (Folk forventer at alkoholen skal gjøre dem livlige),
Sosial stimulans, og nedsatt dømmekraft, som jo skyldes alkoholen man inntar
Sist endret av panda123; 29. oktober 2012 kl. 18:09.
Godt med søvn natten før festen er viktig, og spis godt iløpet av dagen.
Moordo's Avatar
Trådstarter
Takker for svar. Er 16 og er vant med å berre drikke øl og smirnoff ice.. Har ikkje prøvd sprit enda, men får ta å prøve denna festen Anfetamin blir ikkje aktuelt :P Plar også å drikke ganske fort, men tåler ikkje så mykje før eg begynner å bli kvalm. 3 smirnoff og 4 heiniken, eller noke i den mengden, drakk eg sist. Endte med at eg sov mesteparten av festen i tillegg til å lage fjortisdrama.

Men uansett. Er det verdt å presse grensene med å drikke enda litt til når eg begynner å bli kvalm? For noken festa sida vart det mykje spying. Drakk da 2 smirnoff ice og 6 heiniken. Har ikkje lyst til å gjenta den kvelden, for å seie det sånn. Dette var også første gangen eg drakk skikkelig. Er fortsatt ikkje så veldig erfaren :s

Ellers, tusen takk for tips angåande søvn og mat. Blir nok tidelig i seng denna gangen. Skal oppdatere etter festen også får at dikka skal få vite korleis det gjekk
Har akkurat samme problem som deg, bare litt mildere. Jeg klarer meg veldig dårlig på narch.
Prøv å drikke Redbull/Monster/Burn/etc mens du drikker feks øl eller smirnoff. Du trenger ikke å blande det med sprit så lenge du får drukket det. Frisk luft hjelper også veldig om du kjenner du begynner å bli trøtt. Ta deg en tur ut i ny og ne og du vil nok kjenne deg mer våken utover kvelden.
Moordo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Har akkurat samme problem som deg, bare litt mildere. Jeg klarer meg veldig dårlig på narch.
Prøv å drikke Redbull/Monster/Burn/etc mens du drikker feks øl eller smirnoff. Du trenger ikke å blande det med sprit så lenge du får drukket det. Frisk luft hjelper også veldig om du kjenner du begynner å bli trøtt. Ta deg en tur ut i ny og ne og du vil nok kjenne deg mer våken utover kvelden.
Vis hele sitatet...
Har aldri klart meg heilt til narchet Lufteturer vart det mykje av på forrige fest. Endte opp med at eg sov ute på verandaen. Når eg kjekk bort på der utefesten var, satt eg å duppa på murkanten :P Dette seie kanskje litt om kor ekstremt tilfelle er. Har ikkje sett det på denne måten før no

Glømte også å seie i forrige innlegg at eg søv egentlig ganske godt og åt også godt på dei festane eg har vore på
Sist endret av Moordo; 29. oktober 2012 kl. 19:32.
Er omvendt med meg, holder til langt ut på neste dag, sammafaen hva, om det så er å komme rett fra linefisket til en hardfyll i Tromsø.
Det at du blir kvalm er nok smirnoffen sin skyld, mye sukker.
Nå skal man vel huske at alkohol er sedativt, så det er jo ikke så rart i. Kanskje du burde begynne å drikke drinker som inneholder koffein?
Ja det er jo sløvende men det kommer an på mengde også. Tar jeg 2-3 pils blir jeg trøtt. Tar jeg 7-8 øl så blir jeg pratsom, ja kort og godt happy. Skal jeg feste må jeg drikke fortere enn om jeg tar 2 pils foran TV'n før jeg skal sove. Også må jeg drikke mer en bare et par øl om jeg skal feste. Og når en har fått godformen er kunsten å drikke fort nok til å beholde godformen men ikke så fort at man blir drita/overstadig for da blir jeg også trøtt.

Og det å balansere inntaket av alkohol det må jo læres. Er jo derfor man oftere blir helt drita når en først begynner å drikke. For en vet ikke hvor mye man tåler. Også drikker en gjerne for fort for å unngå å bli trøtt og ender bare opp med å bli drita fordi en drakk for mye.
Anbefaler å starte med et par pils for deretter å drikke whisky. Lord calvert er grei og den billigste på markedet. Bland ut med pepsi max.
Sitat av Moordo Vis innlegg
Er jo normalt å vere litt trøtt når ein er skikkelig i form.
Vis hele sitatet...
Nei, det er slettes ikke normalt å være trøtt når en er i skikkelig form. Når en er i skikkelig form så er en gjerne våken til langt utpå mornings på nachspiel...til det dabber av...da blir en trøtt til slutt når formen senkes.
Merker selv at jeg blir sløv/trøtt etter å bare drikke øl hele kvelden. Sitter jeg lenge stille, og det ikke skjer noe spesielt kan jeg fort duppe en liten stund.

Har begynt å spise sunn og god mat før jeg starter på drikken, dette har gitt meg mye nergi og føler ikke trøtthet eller sløvhet før sånn 3-4 på natta når alkoholen er på vei å ta av.

Det funker også å ta noen shotter under veis, det pleier å få adrenalinet mitt til å pumpe litt, ettersom jeg egentlig hater shotter og hater smaken av sprit.
Sist endret av fth; 30. oktober 2012 kl. 11:35.
Moordo's Avatar
Trådstarter
Sitat av fth Vis innlegg
Merker selv at jeg blir sløv/trøtt etter å bare drikke øl hele kvelden. Sitter jeg lenge stille, og det ikke skjer noe spesielt kan jeg fort duppe en liten stund.

Har begynt å spise sunn og god mat før jeg starter på drikken, dette har gitt meg mye nergi og føler ikke trøtthet eller sløvhet før sånn 3-4 på natta når alkoholen er på vei å ta av.

Det funker også å ta noen shotter under veis, det pleier å få adrenalinet mitt til å pumpe litt, ettersom jeg egentlig hater shotter og hater smaken av sprit.
Vis hele sitatet...
Hater også smaken av dårlig øl, føler ikkje meg meir våken for det om :/ Mat skal eg i allefall få i meg nok av
Spis mat før og under fyll. Drikk vann.
Sitat av Moordo Vis innlegg
Hater også smaken av dårlig øl, føler ikkje meg meir våken for det om :/ Mat skal eg i allefall få i meg nok av
Vis hele sitatet...
Dårlig øl smaker ikke godt for noen vil jeg tro. Så derfor så kjøper du ikke dårlig øl, eller lar den stå i rom temperatur i x antall timer.
En lang powernap før du skal starte å drikke, en stort måltid og bland sprit med red bull/battery/burn eller what ever som er energidrikke. Musikk er viktig, gjerne "dans", snakk med folk ooooosv.
Er helt normalt og bli sløv og sliten av alkohol..
Alkohol er et beroligende middel og ikke et sentralstimulerende stoff,så at man paser ut og sovner er helt normalt..
Setting har alt og si for min del ihvertfall..er det ikke liv så blir jeg heller ikke i partymood