Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1338
<?=getUserTitle()?>
Er ikke helt sikkert om dette er den rette plassen å legge dette.
Dette handler ikke bare om en MBP men om forsikring også, kanskje sak og?

Det som er tingen er at jeg skal vist ha skadet en MBP til en "klassekamerat" i April-Mai (Husker ikke dato), da jeg tok armen min rundt han, på skulderen, slik som kompiser gjør, og lendte meg framover slik at jeg dregde han etter meg.

Dagen etterpå da jeg kom på skolen ble jeg tilkalt ned til rektor og rektor sa at jeg hadde ødelagt hannes MBP fordi jeg slo han i sekken, OG i magen?
Og da hadde chassiet på MBP bøyd seg, altså den var bøyde innover på begge sider, WTF?
Bare fordi jeg gjorde slik at han lendte seg framover?
Og da fikk jeg en anmerking på oppførselen min, jaja jeg hadde ingen fra før av (Snill gutt jeg ), pluss at jeg fikk brev med meg hjem der det stod noe som dette:
Bla bla bla, har skadet MBP til bla bla bla.
Skadene som er blitt påført den er at skjermen er knust, bakplaten på skjermen er bøyd innover (Mot HK/ Tastatur), platen under er også bøyd innover (Mot HK) og det kan være skader på HDD.
Dette skal ha forekommet da Bla Bla Bla slo BlaBlaBla i sekken og magen uten grunn.
BlaBlaBla...
Vis hele sitatet...
Må bare si at denne "klassekameraten" har noen spesielle behov som igen av oss andre medelever vet om og at han på en måte er ett "englebarn" og rektor og lærer trur altid på han pga dette "behovet" ?

Idag så møtte jeg han og faren på gata og faren sa at det billigste for dem var at de tok det på deres forsikring og at jeg betalte deres egenandel pluss noe annet?
Det har gått 2-3 månder uten at jeg har hørt noe fra dem, og idag så møter jeg dem og de sier jeg må betale?
Jeg har verken fått sett denne ødelagte MBP eller regning fra forsikrings selskapet deres, noe som rektor og lærer ikke hadde sett helle, de bare stolte på han.

Men jeg nekter å betale noe før jeg får bevis på at jeg skadet hannes MBP med å lene meg på han.
Jeg har jo selv en MBP der jeg har tatt av panelet under og prøvd å bøyd ut en bulk, UMULIG uten varmeapparat. Den er jo laget sånn at den skal tåle "mye" av dagligdags bruk, f.eks i en sekk der en matboks pluss mange bøker ligger å presser mot den.

Siden jeg flytter til Spania om 1 månde og ikke har hørt noe fra dem så gir jeg F i å betale uansett hva, omså om jeg skaffer meg en advokat og går til sak mot dem

Så derfor håper jeg at det er noen her på freak som kan litt juss og kan rådgive meg litt, eller så får jeg dra ned til advokten og få en gratis veiledningstime

[Kan hende det er litt skriveleif og vanskelige setninger, men jeg er bare så irritert på "klassekameraten" som satser MBP ovenfor vennskap]
Og om det er noe mer dere lurer på/ trenger utfyllende svar, bare si ifra i tråden.
Klart du ikke har ødelagt MBP hans, de er ikke lagd av plastikk tross alt så det skal mye til å bøye den slik som du har beskrevet! Jeg tipper han har ødelagt den selv, men kan skylde på det var deg siden han da slipper å betale for reperasjoner selv.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av Tommsern92 Vis innlegg
Klart du ikke har ødelagt MBP hans, de er ikke lagd av plastikk tross alt så det skal mye til å bøye den slik som du har beskrevet! Jeg tipper han har ødelagt den selv, men kan skylde på det var deg siden han da slipper å betale for reperasjoner selv.
Vis hele sitatet...
Er det jeg og moren min også trur, og flere av vennene mine som har MBP geeks, som jeg, også sier

Sitat av 10100 Vis innlegg
Hva er en MBP?

Edit: Yay 100 inlegg
Vis hele sitatet...
Det er en MacBook Pro

Kan også legge til at jeg er kraftig, men ikke så kraftig at når jeg handen min på noe så er det 40kilos trykk
Sist endret av Vikingor; 31. juli 2012 kl. 17:41.
Bare drit i å betal hele greiea. De har ingen bevis på at du har gjort det, så kan ikke kreve noe av deg. Sikkert ungen som hadde litt rage når han ble drept i wow, å skylder på deg for å få penger^^
Kan være en ide å skrive MacBook Pro engang i et innlegg der du nevner MBP et flust av ganger :P Anyway det kan ikke ha vært deg om du beskriver det som faktisk hendte, men er jo som regel 2 sider av en sak ^^
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av wishb0ne Vis innlegg
Kan være en ide å skrive MacBook Pro engang i et innlegg der du nevner MBP et flust av ganger :P
Vis hele sitatet...
Joda, jeg kunne vell det :P
Glemte det vell av i all frustrasjonen nå :P

Edit: Men jeg håper på at en som kan litt om juss/ er advokat kanskje kunne ha kommentert litt her for faglig rådgivning eller så må jeg dra til advoktene her og spørre om råd.
Sist endret av Vikingor; 31. juli 2012 kl. 17:45.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
GEEZEZ, det krever MYE for å bulke en mac alvorlig, har faktisk klart og miste min rett på stolbeinet fra en grei meter (hurra, alt anna fungerer fortsatt ) og det var ikke noe tegn til det. (Vi snakker metalldel til kontorstol)

Har også ei historie fra søstra mi, da noen hadde klart og regelrett sette seg på en MBP og den overlevde fint. (vi snakker sterk mann i 80-90kg klassen).

Høres ut som om han har vræka den selv og legger skylden på deg.

Ta og be han om å slå til en MBP selv, og be han se hvor mye kraft det behøver for slike ødeleggelser som du beskriver.

Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Joda, jeg kunne vell det :P
Glemte det vell av i all frustrasjonen nå :P

Edit: Men jeg håper på at en som kan litt om juss/ er advokat kanskje kunne ha kommentert litt her for faglig rådgivning eller så må jeg dra til advoktene her og spørre om råd.
Vis hele sitatet...
Har man ikke en gratis time med konsultasjon hos advokat?
2-3 månder uten å ta kontakt med deg for å få deg til å liksom "stille til ansvar" ...
Ja for å nå komme å mase om dette ? ... å da bare fordi dem traff på deg random på gata.

Ja høres ut til å være litt flisespikkeri.

Ville ivertfall ikke ha lagt ut for kostnadene før jeg ser en servicerapport fra et verksted som har undersjøkt MBP for skader, samt at det brevet og fakturaen dem fikk etter ta forsikringen ble brukt.

Uten dette hadde jeg ikke betal et øre.

Uansett så er det jo ikke din plikt å dokumentere dette, forventer dem at du skal betale det så er det jo dem som skal dokumentere evt. utgifter og slik, og når dem bruker 3 mnd bare for å komme på at dem har hatt utgifter på en reperasjon som du "angivelig" var årsak til .. ja det forteller jo bare litt om dem.

Du får gi dem kontaktinformasjon som epost & mobil, så sier du at kan dem ikke dokumentere utgiftene så blir dem ikke betalt. Har dem kasta faktura og servicerapport fra verkstedet som utførte skaden så er det dem sin feil, da kan dem bare se langt etter at du betaler.

Ser nok ikke bort fra at det var mye trusler og bare snakk, men man vet jo aldri, hører du ikke fra dem igjen så har du jo sluppet unna.
Sist endret av Mantuz; 31. juli 2012 kl. 17:49.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Ser nok ikke bort fra at det var mye trusler og bare snakk, men man vet jo aldri, hører du ikke fra dem igjen så har du jo sluppet unna.
Vis hele sitatet...
Håper jo at det blir en sak av dette, fordi da får jeg brukt mitt ess, advoktene til familien
Grunnen til at jeg ikke har spurt advokatene til familien enda er fordi jeg har bare gitt F i saken egentlig, fordi dette er bare tull.
Og som jeg skrev først, da jeg hadde bulket min MBP, så var det mot en kant, men selve bulken var kanskje 1-2mm inn og nesten usynlig


Sitat av Freddy_fred5
Har man ikke en gratis time med konsultasjon hos advokat?
Vis hele sitatet...
Jo, men jeg tar dette med familiens advokatfirma og da blir det uansett gratis :P

Sitat av Freddy_fred5
GEEZEZ, det krever MYE for å bulke en mac alvorlig, har faktisk klart og miste min rett på stolbeinet fra en grei meter (hurra, alt anna fungerer fortsatt ) og det var ikke noe tegn til det. (Vi snakker metalldel til kontorstol)
Vis hele sitatet...
Da jeg bulket min mac, så datt den på en bordkant (spiss) og skaden var en bulk på 1-2mm dybde. OG jeg mistet den fra STÅENDE høyde.

Sitat av Freddy_fred5
Har også ei historie fra søstra mi, da noen hadde klart og regelrett sette seg på en MBP og den overlevde fint. (vi snakker sterk mann i 80-90kg klassen).
Vis hele sitatet...
Jeg er vell i 100-110kg klassen, blandet med overvektig og muskler.
Er litt rart det, er ofte på trenings senteret, men jeg går bare opp i vekt jeg :O
Oi, men der ble musklene også større ^^

Sitat av Freddy_fred5
Høres ut som om han har vræka den selv og legger skylden på deg.
Vis hele sitatet...
Jeg trur nok det, det samme sier min mor også
Hehe, er ikke alltid like enkelt og håndtere slike folk..
Det er bare og være bestemt når du snakker med dem.
Bare si nei. Når de sier HVA?! Bare fortsett med "Nei"
Vær så sanseløs som mulig, artig og irritere dem på denne måten.
Både han og du vet du ikke skal erstatte noe. Men de prøver desperat og legge skylden på deg
Jeg tror nok du har ditt på det rene.
Jeg har selv en MBP, og har ved ett tilfelle raget totalt.
Tapte i FIFA mot en kamerat og slo det hardeste jeg klarte med Playstation-spaken ned mot sofaen, og der var dessverre MBP'en min i veien.
2 bittesmå bulker var skadene som ble, så jeg vil tro at du ikke har klart å bøye vedkommendes MBP med litt "kompisherjing".
Stå på kravene dine! :-)
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Takk for alle svar, ser ut som jeg er trygg i denne saken, ut ifra det dere sier
Men jeg skal imorgen eller en gang etter det dra til en advokat og veiledning, bare for å være sikker.

Edit: Penger har jeg til å betale om jeg taper denne saken, men det gjør ikke noe.
Det er verste er at i familien vår så står vennskap og respekt veldig høyt oppe, så derfor å bli byttet ut med en MBP er det verste som kan skje.
Men, skit i han, hannes valg. Jeg flytter til Spania om 1mnd nå
Sist endret av Vikingor; 31. juli 2012 kl. 18:39.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Takk for alle svar, ser ut som jeg er trygg i denne saken, ut ifra det dere sier
Men jeg skal imorgen eller en gang etter det dra til en advokat og veiledning, bare for å være sikker.

Edit: Penger har jeg til å betale om jeg taper denne saken, men det gjør ikke noe.
Det er verste er at i familien vår så står vennskap og respekt veldig høyt oppe, så derfor å bli byttet ut med en MBP er det verste som kan skje.
Men, skit i han, hannes valg. Jeg flytter til Spania om 1mnd nå
Vis hele sitatet...
Hehe, hadde jo vært moro med ett siste "fuck you mate" før du drar

Om du taper kan du jo kanskje unnlate og betale inntil du flytter til spania, og sjekk om de prøver og spore deg opp selv etter at du har flyttet
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Takk for alle svar, ser ut som jeg er trygg i denne saken, ut ifra det dere sier
Men jeg skal imorgen eller en gang etter det dra til en advokat og veiledning, bare for å være sikker.

Edit: Penger har jeg til å betale om jeg taper denne saken, men det gjør ikke noe.
Det er verste er at i familien vår så står vennskap og respekt veldig høyt oppe, så derfor å bli byttet ut med en MBP er det verste som kan skje.
Men, skit i han, hannes valg. Jeg flytter til Spania om 1mnd nå
Vis hele sitatet...
Høres ut som om familien din ikke er av typen som får mindre mat på bordet mot slutten av en måned. Er ikke nødvendigvis slik at han kompisen din verdsetter pc'n mer enn uvennskapet deres, men hadde en kamerat av meg ødelagt en av mine ting, uansett hvor god den kameraten var skulle han få gjort opp for seg. Det er også en viktig del av et vennskap. Den tillitten går begge veier.

Nå høres det dog usannsynlig ut at den situasjonen du beskriver skulle skade en stødig pc på den måten. Men her har du faktisk en gyllen mulighet til å være den større personen og si høflig at du krever å få se bevis på at skaden faktisk var gjort av deg, si høfflig at du vil se papirer fra servicested og forsikringsselskap, ikke være en hoven klyse ovenfor en du selv beskriver som din venn bare fordi pappa's advokater fikser alt.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av OnklD Vis innlegg
Høres ut som om familien din ikke er av typen som får mindre mat på bordet mot slutten av en måned. Er ikke nødvendigvis slik at han kompisen din verdsetter pc'n mer enn uvennskapet deres, men hadde en kamerat av meg ødelagt en av mine ting, uansett hvor god den kameraten var skulle han få gjort opp for seg. Det er også en viktig del av et vennskap. Den tillitten går begge veier.

Nå høres det dog usannsynlig ut at den situasjonen du beskriver skulle skade en stødig pc på den måten. Men her har du faktisk en gyllen mulighet til å være den større personen og si høflig at du krever å få se bevis på at skaden faktisk var gjort av deg, si høfflig at du vil se papirer fra servicested og forsikringsselskap, ikke være en hoven klyse ovenfor en du selv beskriver som din venn bare fordi pappa's advokater fikser alt.
Vis hele sitatet...
Jeg sa under møte med rektor at jeg ønsket jo å se bevis og sånt.
Men det har forekommet mer mellom meg og han som gjør at jeg driter i å være høflig lenger, ting som jeg ikke gidder å ta opp her og som er HELT off topic.
Og han har en tendens til å skylde på andre, f.eks da han vi gikk på barneskolen så fikk jeg skylda for å knust alle toalettene på skolen.
Og det måtte jo være meg fordi jeg var den kraftigste og sterkeste, og jeg hadde vist at jeg kunne knuse sånne ting lett da vi hadde en slags konkuranse alá "Energikampen" som gikk/ går? på TV.

Jeg har faktisk brukt pappas advokater for å få han ut av en knipe, og hva får jeg? Ingen jævla ting, ikke en takk engang. Og jeg kan si at vis jeg ikke har hjulpet han der, så har han vært buret inne for STORE mengder med narkotika og kidnapping.
Det enenste han måtte var å være på avrusning lenge, og siden jeg fikk pappa til å trekke i noen fine tråder så var det ikke veldig mye som kom på rullebladet.

Sitat av OnklD
pappa's advokater fikser alt.
Vis hele sitatet...
Men dem fikser det meste, derfor har jeg dem som ett ess om det blir en sak av dette og jeg trenger advokater.

Sitat av Freddy_fred5
Hehe, hadde jo vært moro med ett siste "fuck you mate" før du drar
Vis hele sitatet...
Jeg er kjent for å ønske folk en veldig god reise til en fin plass
▼ ... noen uker senere ... ▼
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Da har faren kontaktet mamma igjen, og sier hvis ikke vi kontakter dem før 1. sept, så skal de anmelde forholdet.
Vurderer bare å betale fordi de ikke kommer til å gi seg, om ikke noen av dere har en "rapport" eller lignende om hvor vanskelig det er å skade bodyen på MBP
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Da har faren kontaktet mamma igjen, og sier hvis ikke vi kontakter dem før 1. sept, så skal de anmelde forholdet.
Vurderer bare å betale fordi de ikke kommer til å gi seg, om ikke noen av dere har en "rapport" eller lignende om hvor vanskelig det er å skade bodyen på MBP
Vis hele sitatet...
Mamma hadde før, en 13" Toshiba plastic-fantastic laptop. Den hadde blitt mistet utallige ganger i bakken, fra hofte, kne og skulder høyde. Den lever fortsatt uten en skramme fra uhellene, bare fra normal slitasje.

Hvis han anmelder deg, så må han nok uansett bevise, at det var du som ødelagte den, og bevise skadene gjennom servicebeskrivelse, bilder etc. Hvis dem ikke har det, så kommer dem ikke langt. Vil ikke si at han har en bra sak. At MacBooken ikke tålte det du påstår du gjorde, men at de skolepcene vi får utlevert, tåler at folk slenger rundt med sekkene, tar de opp og ned, ut og inn fra forskjellige steder etc. men at MacBooken ikke tåler at du "dro" person etter deg, sier meg at dette complete bullshit.

Og slik som politiet er i 2012, så tipper jeg dem henlegger saken, før dem har gått ut av politistasjonen.
Sist endret av 23732; 23. august 2012 kl. 20:54.