Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 17861
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
[CENTER][COLOR="Red"]Galaxy s 3 tips`n tricks![/COLOR]

Heisann!
Tenkte jeg skulle lage denne tråden for alle hær på forumet som har den nye Galaxy s 3 telefonen.

Meningen med denne tråden var at du kan dele din erfaringer med telefonen, anbefale apps og alt som egentlig har med telefonen å gjøre.


http://1.androidauthority.com/wp-content/uploads/2012/06/Samsung-Galaxy-S31.jpg[/CENTER]

Vekt: 133 gram

Skjerm: Super-AMOLED HD, 4,8 tommer, 1280 x 720 piksler.

Inn-/utganger: Micro-USB, 3,5 mm minijack

Minnekortplass: Ja, inntil 64 GB (Micro-SD XC)

Menysystem: Android OS 4.0 med Touch Wiz

Maskinvare: Samsung Exynos 4212, Quad Core 1,4 GHz Cortex A9, Mali400MP, 1 GB RAM

Lagringsplass: 16 GB

Kameraoppløsning: 8 megapiksler, bakbelyst brikke

Mediefunksjoner:Tilfeldig avspilling, gjentagelse, equalizer, lydeffekter, spillelister, Musikkfirkant

Medieformater: FLAC, MP3, eAAC+, WAV, MP4, H.264, H.263, Divx, Xvid, Mpeg4
FM-Radio: Ja, RDS

Annet: Ansiktsgjenkjenning,selvutløser, bevegelsestabilisator, autofokus, bilde under filming, spill video utenfor spilleren, HDMI via MHL (Micro-USB), AllShare (DLNA)

Les testen av den her: http://www.amobil.no/artikler/samsun...y-s-iii/109432
Vil anbefale å kjøpe noe å ha rundt den for å få grep. Har denne som funker helt greit. Beskytter mot mindre fall også.
Sist endret av Mkvarner; 11. juli 2012 kl. 16:18.
1. Hold inne den svære knappen i midten for å få opp oppgavebehandling og enkelt avslutte programmer som kjører der i fra.

2. For å spare batteri kan du gå innpå instillinger >wifi>avansert og "nehold wifi på under hvilemodus: bare når tilkoblet". Så slipper du å ha på wifi selvom du ikke bruker mobilen.

3. Du kan også spare batteri ved å ha en svart bakgrunn på mobilen. De svarte pixlene på AMOLED skjermen bruker ikke batteri for å vises.
Sitat av Vontalo Vis innlegg
1.Hold inne den svære knappen i midten for å få opp oppgavebehandling og enkelt avslutte programmer som kjører der i fra.
Vis hele sitatet...
Hadde den bare vært litt større...
Norskehesten
Alden's Avatar
husk og se etter om dere er dagens heldige vinner av apple produkter som bare kommer helt tilfeldig opp i info baren din..
Jeg har vært super heldig og vunnet flere dager på rad.
Sitat av Alden Vis innlegg
husk og se etter om dere er dagens heldige vinner av apple produkter som bare kommer helt tilfeldig opp i info baren din..
Jeg har vært super heldig og vunnet flere dager på rad.
Vis hele sitatet...

Har du applanet på mobilen din? Tror det er der det reklamen kommer i fra
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Kan anbefale et slikt adapter. Slik man kan koble til ps3 kontroll, minnpenn , ekstern hardisk...etc
https://www.google.no/search?hl=no&s....0.s_OxwPxaFOY

Bare se denne videoen m.youtube.com/watch?v=46IiRyigUH0

Edit: denne videoen http://www.youtube.com/watch?gl=US&h...UH0&nomobile=1
Sist endret av HuskaIkke; 11. juli 2012 kl. 18:32.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Kan anbefale et slikt adapter. Slik man kan koble til ps3 kontroll, minnpenn , ekstern hardisk...etc
https://www.google.no/search?hl=no&s....0.s_OxwPxaFOY

Bare se denne videoen m.youtube.com/watch?v=46IiRyigUH0
Vis hele sitatet...
Ser desverre ikke ut til at den støtter både HDMI ut og USB inn samtidig.

Kjøpte en billig tablet for en stund siden som støtter begge, og jeg koser meg til tider med retrofeelingen når jeg kobler den til TVen og SNES kontrollen.

Etter hva jeg har forstått, er MHL for SGS3 unik i forhold til eldre versjoner, da den er 11pins, mulig det dukker opp noe etterhvert.

Mht. rooting av denne telefonen, kan jeg anbefale denne metoden dersom en ønsker å fortsatt ha stock rom, men med root. Bare følg guiden punkt til prikk, og det fungerer utmerket.

Så nylig at Max Payne dukket opp på market, men vises som inkompatibel for SGS3. Har apk'en liggenes her om noen ønsker den.
Sist endret av Lanjelin; 11. juli 2012 kl. 19:31.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Mht. rooting av denne telefonen, kan jeg anbefale denne metoden dersom en ønsker å fortsatt ha stock rom, men med root. Bare følg guiden punkt til prikk, og det fungerer utmerket.
Vis hele sitatet...
Gjorde nettopp dette, men hva nå..? :P Hvilket fordeler har jeg med en telefon i root? Er litt blank på dette.
Network Spoof er morsom, Google det.
Kan anbefale TSF Shell.

Mer info her på iTavisen.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Ser desverre ikke ut til at den støtter både HDMI ut og USB inn samtidig.

Kjøpte en billig tablet for en stund siden som støtter begge, og jeg koser meg til tider med retrofeelingen når jeg kobler den til TVen og SNES kontrollen.

Etter hva jeg har forstått, er MHL for SGS3 unik i forhold til eldre versjoner, da den er 11pins, mulig det dukker opp noe etterhvert.

Mht. rooting av denne telefonen, kan jeg anbefale denne metoden dersom en ønsker å fortsatt ha stock rom, men med root. Bare følg guiden punkt til prikk, og det fungerer utmerket.

Så nylig at Max Payne dukket opp på market, men vises som inkompatibel for SGS3. Har apk'en liggenes her om noen ønsker den.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Installerer det nå!
Jeg får ikke lastet ned CF-Root for SGS3 v6.4.
Da siden hans er nede. Noe hjelp ?
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av t_ben Vis innlegg
Jeg får ikke lastet ned CF-Root for SGS3 v6.4.
Da siden hans er nede. Noe hjelp ?
Vis hele sitatet...
Finne det et annet sted? Vente til siden er oppe igjen?
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Finne det et annet sted? Vente til siden er oppe igjen?
Vis hele sitatet...
Venter heller da.
https://plus.google.com/113517319477...ts/jBP7zxHjEHZ
Sitat av Smurfe Vis innlegg
Kan anbefale TSF Shell.

Mer info her på iTavisen.
Vis hele sitatet...
iTavisen bare linker til Dinside. Dinside som skrev den, kan laste opp apk fil fra mai om noen vil ha på lørdag.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
iTavisen bare linker til Dinside. Dinside som skrev den, kan laste opp apk fil fra mai om noen vil ha på lørdag.
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne ha.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Vil anbefale spillet dead trigger, det er et fps spill som går ut på å drepe zombier!
https://play.google.com/store/apps/d...es.deadtrigger
Sitat av Vontalo Vis innlegg
3. Du kan også spare batteri ved å ha en svart bakgrunn på mobilen. De svarte pixlene på AMOLED skjermen bruker ikke batteri for å vises.
Vis hele sitatet...
Hvorda får jeg svart bakgrunn?
Lag en i paint .
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av BTH Vis innlegg
Hvorda får jeg svart bakgrunn?
Vis hele sitatet...
Du laster ned denne og setter den som bakrunn: http://ngiley.com/wp-content/uploads...-Wallpaper.jpg



Noen som har noen spill å anbefale?
Minecraft PE og Nova 3 (kommer med apk fil straks!).
Har en HTC Desire HD fra før, og trives egentlig godt med den. Kan dere som har kjøpt Samsung Galaxy 3 si meg hvorfor jeg også bør gå over til SG3?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Minecraft PE og Nova 3 (kommer med apk fil straks!).
Vis hele sitatet...
Freak støtter ikke piracy, så du kommer ikke med apker. Spillene er vell verdt henholdsvis 50 kroner stk.

Sitat av homoludens Vis innlegg
Har en HTC Desire HD fra før, og trives egentlig godt med den. Kan dere som har kjøpt Samsung Galaxy 3 si meg hvorfor jeg også bør gå over til SG3?
Vis hele sitatet...
Tenkte også på dette. Hvorfor?
Fjernet linker til apk fikene. Send PM de som vil ha.
Sist endret av Mkvarner; 12. juli 2012 kl. 17:17.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av homoludens Vis innlegg
Har en HTC Desire HD fra før, og trives egentlig godt med den. Kan dere som har kjøpt Samsung Galaxy 3 si meg hvorfor jeg også bør gå over til SG3?
Vis hele sitatet...
Hei, hadde selv Desire HD frem til jeg fikk Galaxy s 3.

En av de store forskjellene er jo at S3`en er MYE raskere på så og si alt.
Digger også det med at den føles perfekt i hånden og at den er mye lettere en Htc`en.


Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg begynte å bli veldig lei hele htc sense og hvordan det så ut.

Har egentlig ikke så mye og si om den, bortsetfra at jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte meg S3`en. (har bare hatt den i 2-3 dager)

Bare spør om du har noen spørsmål.
Liker ikke Sense jeg heller, på Desire S-en min så løste jeg det ved å låse opp bootloader og legge inn cyanogenmod 9 (stock ICS med litt flere funksjoner).
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Hei, hadde selv Desire HD frem til jeg fikk Galaxy s 3.

En av de store forskjellene er jo at S3`en er MYE raskere på så og si alt.
Digger også det med at den føles perfekt i hånden og at den er mye lettere en Htc`en.


Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg begynte å bli veldig lei hele htc sense og hvordan det så ut.

Har egentlig ikke så mye og si om den, bortsetfra at jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte meg S3`en. (har bare hatt den i 2-3 dager)

Bare spør om du har noen spørsmål.
Vis hele sitatet...
SG3 har vel 4 cpu-kjerner, mens DHD har bare 1. Er jo artig med en responsiv og kjapp smarttelefon, men spørs om det er verd prisen Ser du kan få den ned i 4700-5000 kr (http://www.prisjakt.no/product.php?p=1172708). Hadde jeg hatt veldig god råd hadde det kanskje vært aktuelt, men føler ikke at jeg kan bruke 5k på ny telefon nå. Hadde en HTC Hero før, og da merka jeg at den begynte å bli ganske treg, så da var det mer naturlig å oppgradere.

Har selvsagt roota DHD-en og åpnet det som kan åpnes. Kjører CyanogenMOD 7.1.0 på den nå, og trives veldig godt med det. Skjermen er også stor og fin. Merker ikke noe spesielt til at batteriet begynner å bli slitent. Batterikapasiteten på DHD var jo dårlig fra før, så er vant til at man gjerne må sette mobilen på lading hvis man ha brukt den tungt i løpet av dagen. Hadde batterikapasiteten eller hastigheten vært et problem hadde det straks vært mye mer aktuelt å oppgradere.
Prøv å finn uoffesiell CM9, ICS er mye mindre krevende som gjør at den blir mere responsiv. Finner mye sånt på xda.
Noe som vet om hvordan man kan hente up .apk filene?
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sjokomelk Vis innlegg
Noe som vet om hvordan man kan hente up .apk filene?
Vis hele sitatet...
Slik?: http://mauweb.net/3.0/en/technology/...r-android.html
Noen andre som plages med at s3 kutter midt i lyden når man mottar sms? Av og til ingen lye og av og til fungerer det som det skal
Sist endret av Dasset; 13. juli 2012 kl. 00:50.
Sitat av Dasset Vis innlegg
Noen andre som plages med at s3 kutter midt i lyden når man mottar sms? Av og til ingen lye og av og til fungerer det som det skal
Vis hele sitatet...
Hadde dette problemet, satt sms-varselet på nytt og restartet tlf.. Fungert strålende siden
Etter jeg skrudde på og av strømsparing så funker ikke 3G lenger, veldig irriterende å ha så tregt nett.
Har prøvd å googlet men finner ikke ut av problemet. Noen som vet hvordan jeg skrur på 3G her ?
innstillinger-fler innstillinger-mobilnettverk-nettverksmodus og sett til gsm/wcdma og voila 3g
litt ot men skal kanskje kjøpe meg gopro men lurer på en ting og det er om jeg kan bruke min htc incredible s til skjerm? Er ikke mye jeg skal gjøre det men litt.
lol litt ot??
du spørr om en htc incredible kan brukes som skjerm til gopro??

google hjelper nok mer

how to use htc incredible S as screen for my gopro klipp og lim voila du slapp og skrive selv
http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1703488 s3 toolkit, elsker det. bruker det til note'en min også

også det første jeg gjorde var og skru av vibrering ved trykking og byttet til mørk bakgrunn, etter jeg hadde roota og bytta til nytt room
Hey, har en Desire HD som kjører ICS. Er det noen S3'er her som også kjører stock ICS? hvordan er det å bruke Pentile skjermen? blir ikke den veldig mørk og grønnish?
Ser det har kommet ny oppdatering til S3, noen som kam sjekke hva den er? Telenor skryter på seg dekning de ikke har, så får ikke lastet ned pga Edge nett med 1 strek.
Settings > Motion > Palm swipe to capture
Når den er enablet kan du dra hånda di over skjermen for å ta snapshot (lillefingeren og ned til håndleddet). For å være ærlig synes jeg det er litt mongo siden jeg har liten hånd og det er en dritsvær skjerm, så jeg må ofte makke litt for å få det til.

Appen Light Flow lar dere kontrollere LED-notifikasjonslyset og sette den fargen dere vil for de forskjellige applikasjonene.
Er det noen som vet hvordan man blir kvitt roaming tegnet (R) som er ved siden signal og batteri, oppe langs varselslinja?
Er du i utlandet? Sjekk hvilken operatør sitt mobilnett du bruker.
Sist endret av Mkvarner; 23. juli 2012 kl. 22:53.
Nei, er i Trondheim.
Lastet ned en oppdatering fra samsung forleden noe som resulterte i at jeg ikke var i root lenger. Må jeg roote på nytt eller finnes det en bedre løsning?
Sist endret av Badapple; 23. juli 2012 kl. 23:19.
Det tar jo null tid å roote om du har alle filene klare. Har du tatt en backup i CWM? Isåfall vil det bare være å gjenopprette til den.
Sitat av Dasset Vis innlegg
Noen andre som plages med at s3 kutter midt i lyden når man mottar sms? Av og til ingen lye og av og til fungerer det som det skal
Vis hele sitatet...
Jeg har dette problemet. Har prøvd å skifte meldingslyd, tatt omstart av telefonen, men ingenting fungerer.
Hadde også et problem med at S3'en bare ladet til 88% uansett hvor lenge laderen var i.

Ifølge samsung så var det en bugg i en oppdatering de kom med. Fikk svar ifra de på kundeservice. Men det var bare å laste ned ditt og datt og installere oppdateringen igjen -_-
Prøv å flashe med en annen kernel. Bruker Extreme versjonen av Phenomenal og fikset mine ladeproblemer. Får også en veldig god batteritid.

http://i.imgur.com/ZFatG.png
Sist endret av Mkvarner; 23. juli 2012 kl. 23:40.
6timer på batteri og fortsatt 82% igjen :O WTF. Etter 6 timer så har jeg kanskje 40-50% igjen