Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1911
Jeg trenger litt hjelp.
Jeg trenger å få mitt ip til å begynne med 54 uten at jeg aner hvordan.
Har hørt at det går med vpn eller å søke på google,men jeg er ikke så flink med det,har prøvd uten hell.
Hvordan skal jeg kunne klare å finne en ip som begynner med 54,og lar meg surfe med den?
Jeg har HMA Pro VPN 2.6.9 men der fant jeg ingenting som kunne få den til å begynne med 54.

Jeg trenger dette fordi jeg skal inn på en side som har ip range 54,altså at den er låst med ip 54.Bruker du ikke ip 54 så kommer du ikke inn på siden.
Skal du ha en IP i 54.0.0.0/8 segmentet så må du nok koble deg til en VPN eller en Proxy i det nettet. Du selv kan ikke bestemme hvilken IP-adresse du skal ha. Så for å få dette til, må du finne en som er åpen til allmenheten.

Hvilken nettside er det snakk om her?
Sist endret av m0b; 21. februar 2012 kl. 15:46.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Skal du ha en IP i 54.0.0.0/8 segmentet så må du nok koble deg til en VPN eller en Proxy i det nettet. Du selv kan ikke bestemme hvilken IP-adresse du skal ha. Så for å få dette til, må du finne en som er åpen til allmenheten.
Vis hele sitatet...

Hvordan gjør jeg det da?
Kunne du ha gitt meg en step 2 step veiledning?
Hadde vært utrolig takknemlig for det
Tja, du kan jo begynne med å scanne hele nettverkssegmentet etter vanlige proxy-porter (3128 og 8080) med for eksempel nmap og satse på at du finner noe.
Gjett hvem som sitter på det segmentet
Lykke til med å finne en åpen vpn :P
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...address_blocks
Sist endret av fetter; 21. februar 2012 kl. 15:55.
Hva er siden da?
Sitat av fetter Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hva vil det si?
Jeg er ikke så flink med sånt,hva betyr det i godt norsk.
Sitat av ronaldogutten Vis innlegg
Hva vil det si?
Jeg er ikke så flink med sånt,hva betyr det i godt norsk.
Vis hele sitatet...
Segmentet er eid av et av verdens største legemiddel-firmaer. Du vil altså ikke få en slik ip-adresse på noen annen måte enn VPN inn mot Mercks egne VPN-servere, noe du sannsynligvis aldri vil få tilgang til.
Sitat av fetter Vis innlegg
Segmentet er eid av et av verdens største legemiddel-firmaer. Du vil altså ikke få en slik ip-adresse på noen annen måte enn VPN inn mot Mercks egne VPN-servere, noe du sannsynligvis aldri vil få tilgang til.
Vis hele sitatet...
Det vil si at jeg aldri kan få en ip adresse som begynner med 54?
Har ikke alle land forskjellige tall på starten av IPen? For eksempel norge; 214, 85,84,83.xx.xxx.xx osv. Visst du finner ut hvilken land som har 54.xxx.xx.xxx.x , og finner en VPN som leverer det landet - så skal du i teorien få den IPen.
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Har ikke alle land forskjellige tall på starten av IPen? For eksempel norge; 214, 85,84,83.xx.xxx.xx osv. Visst du finner ut hvilken land som har 54.xxx.xx.xxx.x , og finner en VPN som leverer det landet - så skal du i teorien få den IPen.
Vis hele sitatet...
Har du lest hele tråden?
Sikkerhetsklarert
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Har ikke alle land forskjellige tall på starten av IPen? For eksempel norge; 214, 85,84,83.xx.xxx.xx osv. Visst du finner ut hvilken land som har 54.xxx.xx.xxx.x , og finner en VPN som leverer det landet - så skal du i teorien få den IPen.
Vis hele sitatet...

Nei.

Det er Ripe som tildeler offentlige IP adresser. De har sikkert et system ift hvem som blir tildelt hva. Men det er ingen bestemt regel å dele det opp etter landegrenser.

Det vil si at jeg aldri kan få en ip adresse som begynner med 54?
Vis hele sitatet...
Ikke offentlig nei. Men det er ingen som hindrer deg i å kjøre den rangen lokalt i nettet ditt. Selv om det ikke er en del av segmentene for lokalnett (10.0, 192.168, 172.16 osv)
Sist endret av Pjukern; 21. februar 2012 kl. 18:23.
Sitat av Pjukern Vis innlegg

Ikke offentlig nei. Men det er ingen som hindrer deg i å kjøre den rangen lokalt i nettet ditt. Selv om det ikke er en del av segmentene for lokalnett (10.0, 192.168, 172.16 osv)
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør jeg det da?
Det vil uansett ikke hjelpe siden IPen din mot siden ikke vil starte på 54, med mindre denne siden du skal kontakte også ligger innenfor ditt lokale nett.
Sist endret av Mith; 22. februar 2012 kl. 15:42.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Ikke offentlig nei. Men det er ingen som hindrer deg i å kjøre den rangen lokalt i nettet ditt. Selv om det ikke er en del av segmentene for lokalnett (10.0, 192.168, 172.16 osv)
Vis hele sitatet...
Helt uvesentlig og meningsløst om du leser at trådstarter ønsker en ekstern adresse.

Sitat av ronaldogutten Vis innlegg
Hvordan gjør jeg det da?
Vis hele sitatet...
Det går ikke.
Trådstarter får ta sikte på stilling som adm. dir. i Merck. Da kan han surfe hvor enn han vil med snasen IP-adresse.
Så det er ikke mulig nei.

Fillern heller