Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1394
Har skaffa bios pw på skole pcen men får ikke skifta pw til admin på pcen.

Har prøvd å skifte på følgende punkter i biosen under "security":

admin password

Internal HDD password

Når jeg skifte "admin password" så gjorde den bare at jeg måtte bruke det passordet når jeg skulle skifte Internal HDD password, dvs at admin password bare bytta bios pw?

Prøvde å logge meg inn på pcen som "administrator" og pw "til det jeg skifta" - null funk...

Kan legge til alle punktene som er å velge mellom på biosen (i security rekka)

admin password
system password
internal hdd password
password bypass
password change - velger bare hvor ofte man skal skifte pw
strong password
TMP security
computrace(R)
CPU XD support
non-admin setup change
password conf
signed firmware update
admin setup lockout

Noen som kan hjelpe meg?

PC DELL LATITUDE E5410
BIOS-passordet har ingen sammenheng med administratorpassordet på PC'en, du er totalt ute på viddene.

Det eneste du kan med BIOS-passordet er f.eks å slå på booting fra CD og dermed boote fra en rescue-plate som lar deg endre passord for kontoer på maskinen.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
BIOS-passordet har ingen sammenheng med administratorpassordet på PC'en, du er totalt ute på viddene.

Det eneste du kan med BIOS-passordet er f.eks å slå på booting fra CD og dermed boote fra en rescue-plate som lar deg endre passord for kontoer på maskinen.
Vis hele sitatet...
Jaok, hadde tydligvis i haue at man kunne skifte admin pw på bios Du har ikke noen direkte linker til et program å bruke til å boote? Evt navn på et bra program
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Jaok, hadde tydligvis i haue at man kunne skifte admin pw på bios Du har ikke noen direkte linker til et program å bruke til å boote? Evt navn på et bra program
Vis hele sitatet...
Dette kan google hjelpe deg med, ev. les Kains guide på hvordan få admin på skolePC...
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
se guiden jeg har rett under i signaturen min.

EDIT: ser jeg hadde noe bildeproblemer....
Petter Nordahl Hagen har utviklet et sånt program. Brukte det på skole pc`en med stort hell

Link
Sist endret av jonastheman; 21. februar 2012 kl. 09:24.