Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3603
Jeg vurderer å ta nettstudie via Noroff (Nettverk og IT-sikkerhet), lurer litt på om det er noen andre som har gått der og eventuelt hva dere mener om studie. Vil det f.ex være lett å komme ut i jobb etter bare to år om jeg ikke bygger på med en bachelor? Tenkte jeg skulle bestille bøkene Computer network og Praktisk linux som de bruker og lese meg litt opp før jeg eventuelt starter studie så det kanskje kan bli litt lettere

En ting til, vil prøve å lære meg litt C (kan absolutt ingen ting innen programmering) Noen som vet om noen ebøker/nettsider som kan være til hjelp for en dummie? Har lastet net C for dummies som jeg tenkte jeg skulle ta en titt i.

Setter utrolig stor pris på svar/meninger.
Jeg går selv på Noroff, men dog ikke på nettverk -og IT sikkerhet. (Jeg går lyd- og musikk prod.)

Jeg tror det er viktig å se på Noroff fagskole i sin helhet som en veileder. Ikke forvent deg at du skal være jobbklar på to år uten hardt arbeid og pågangsmot fra din side. Det er viktig at du jobber mye og konsekvent i fritiden din.
Trådstarter
Takk for svar. Tar du nettstudie? Jeg har hørt fra en annen fyr som gikk linja jeg vil ta at de to årene var en slags forbredelse/gjøre seg klar til utenlandsstudie. Han mente at å kun ta de to første årene var bortkastet, derfor jeg lurer litt på hva andre mener. Har også hørt at skoleundervisningen var litt "slack".
Jeg vil anbefale deg å ta en titt på datalinjene på universitetene rundt i Norge. Der vil jeg tro du får en mer ettertraktet og bedre utdannelse (Fører somregel til bachler/master)
2 år er rett og slett for liten tid å lære alt du må lære på - med mindre du bruker store deler av fritiden din på å gå langt utover pensum. En 5 årig utdanning er å anbefale på en av høyskolene / universitetene her til lands. Både private tilbud som NITH og siv.ing utdanninger rundt på et av de offentlige universitetene vil gi deg god kompetanse rundt dette feltet.
Som utdannet ved NITH kan jeg ikke si noe imot private utdanninger men jeg anser 2 årig skole som ikke en gang gir deg en grad som bortkastet fjas.

På utlyste stillinger uten erfaring vil du komme nederst i bunnen bak de tusenvis som har tatt bachelor/mastergrad og som ikke har erfaring heller. Har du en del erfaring blir det en helt annen sak.
Samma spørsmål, bare ang. Informatikk: Nettverk og Programmering på UiO.
Noen med erfaringer, innvendinger for eller mot dette studiet?

Personlig syns jeg det set lovende ut, og det er veldig mange selvvalgte emner.

inb4 laziness http://www.uio.no/studier/program/inf-pro/oppbygging/