Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 501
Hei,

Jeg begynte for 2-3 måneder siden med programmering/skripting/web-utvikling. Føler jeg mestrer HTML, CSS, PHP, Javascript/ajax og jQuery. Har smått begynt å gå inn på JSON. I mellomtiden har jeg lest tusenvis av artikler om programmering web-utvikling o.a. relatert.

Jeg ser hvor sterkt flash er til interaktivitet, samtidig er jeg usikker på fremtiden m.t.p apple-s boikott og økende populæritet for apple, samt HTML-5 og avspilling osv... dere vet historien. Poenget er... er det lurt å investere tid i flash? Hva kan erstatte flash og være like kraftig m.t.p animasjon/dynamikk og interaksjon med bruker samt en mer solid fremtid ift. flash.

Mange takk på forhånd
Sist endret av CT705; 16. august 2011 kl. 17:37.
Jeg brukte flash i gamle dager, men rører det ikke lenger. HTML5, CSS3 og JavaScript fungerer helt fint og er like kraftig m.t.p animasjon/dynamikk og interaksjon med bruker. WebGL og HTML5 Canvas er også lovende. Dette er en meget kul webapp laget med WebGL: http://madebyevan.com/webgl-water/ (Flere kule apps her).
iOS iAds er også laget i HTML5, eksempel.

Så, nei. Jeg ville ikke investert tid i flash.